Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2554 ggr
aksaz
2010-08-07 20:08

nu fick jag känning

nu fick jag känning det var flera år sedan ja nära på ,en slags olust känsla som jag inte kan beskriva en slags panik känsla av ledsamhet som om det värsta kunde inträffat ,men jag försökte tvinga tillbaka känslan ,det är så att jag har ingen att diskutera med ,man tycker inte man kan belasta barn o vänner ,jag hoppas jag rider ut det den här gången

Annons:
Bergspuman
2010-08-07 20:39
#1

Jag är också där. Känner igen känslan du beskriver. En kvävande panikkänsla av ångest, nedstämdhet, betryck som snörper åt halsen.

Vet hur det är. Om du vet varför det kommer (påfrestningar på sistone?) så vet du också hur du ska ta hand om dig.

Sedan finns det något som heter hjälplinjen.se på nätet.

kerstinjo
2010-08-07 22:03
#2

Det är ingen ovanlig känsla, jag tror att vi alla känner av den någon gång.

Livet är ingen spikrak väg, beströdd med rosenblad. Livet är upp och ner - för alla!

Men känner du att du inte vill "belasta" dina nära, så får du skriva av dig så mycket du vill här.

Välkommen hit förresten.

 Kerstin 

 

aksaz
2010-08-07 22:45
#3

precis som jag inte får luft har varit ute och gått med precis gråten i halsgropen ,jag har haft det jobbigt en tid men tyckte att jag var på väg upp att jag hade fått tillbaka lite arbetslust ,nu fick jag ledigt för första i sommar ,känns bra att ni svarar mig

kerstinjo
2010-08-07 22:47
#4

Kan du berätta vad som har hänt? För det känns som om det är något som har satt igång det här.

 Kerstin 

 

aksaz
2010-08-07 22:54
#5

jag vet inte det här startade rejält när min mor gick bort 1.5 år sedan sedan har jag en far som inte är frisk ,han är gammal så det är nåt utöver det vanliga ,men jag tyckte inte att det var nåt speciellt nu som hänt ,jag såg  en tjej på ett ställe som gråt det tog jag illa vid mig av ,jag vet inte

Bergspuman
2010-08-07 22:58
#6

Du kan ha haft det här på väg en tid utan att ha sett signalerna.

Ofta får man vaga symtom som sömnstörningar, irritation, olust, gradvis sänkt sinnesstämning, utan att man kan sätta fingret på vad det är. Sedan en dag inser man: nä det är ju depp.

Sorg kan utlösa en depression.

Har du en depressionshistorik?

Annons:
aksaz
2010-08-08 12:53
#7

jag har en medicin mot nedstämdhet har väl anlag från arvet  ,haft en del svackor som väl varit depressioner

aksaz
2010-08-09 13:20
#8

jag är bättre nu har förmått mig att röra på mig rätt mycket det verkar hjälpa en del i alla fall , hej

isa
2010-08-13 18:00
#9

Det är jättebra och starkt jobbat av dig att röra på dig. Det brukar som sagt, hjälpa en del i alla fall. Om inte annat så blir man lite stolt över sig själv också, och bara det får en ju att må lite, lite bättre. Att sätta igång blodcirkulationen genom rörelse, hjälper på många områden i kroppen.

aksaz
2010-08-13 19:26
#10

jag försöker ett belönings system är att man ser att saker blir gjorda , det är inte samma som jag blev sist men jag ser vad skört det kan vara när det inte gått längre tid ,tack

Upp till toppen
Annons: