Annons:
Etikettbehandling
Läst 4776 ggr
Tangotime
7/20/10, 11:25 AM

Hör jag saker som inte finns?

Vi bor i en enplans villa utan källare med stor trädgård och med flera meter till grannarna. Innan jag började med medicinen Edronax har det hänt lite skumma saker här som jag har svårt att förklara som naturliga. Men natten till igår låg jag i dotterns säng och när hon somnat om mitt i natten så var jag klarvaken och kunde inte somna. Jag låg och funderade på om jag skulle orka gå in till vår säng igen eller om jag skulle ligga kvar. Då hör jag tydligt ett barn som springer 5-6 steg och drar igen en dörr! Men det var inte någon av våra dörrar i huset och eftersom vi har så pass långt till grannarna kan det inte ha varit någon annans dörr jag hörde. Det lät precis som när man bor i lägenhet och någon granne skjuter igen ytterdörren så att den precis går igen. Hur är det möjligt?

Kan man höra saker som inte finns när man äter Edronax? Någon som varit med om liknande? Min man bara flinar åt mig och tycker jag är knäpp.

Annons:
Aviendha
7/20/10, 11:31 AM
#1

Kollar man på fass så ser man ju att hallucinationer har rapporterats vid användande av just edronax, så ja, det verkar ju inte helt omöjligt.

[Tassy]
7/20/10, 11:35 AM
#2

Visst kan det vara biverkningar, men det finns en till naturlig förklaring som inte har med medicin att göra, som gäller mig själv bland annat.

Du skriver att du försökte sova men inte kunde, samma händer ofta mig, jag känner mig klarvaken, är medveten och ser mig ibland runt i rummet, MEN jag sover faktiskt ytligt. Rätt vad det är så drömmer jag det mest konstiga ting, och når jag frågar andra som varit med mig så säger alla samma sak: men du sov ju. Trots att jag har stenkoll på min omgivning. Drömmar och verklighet går ihop sig av den ytliga sömnen helt enkelt.

För mig händer det oftare när jag är stressad, spänd eller orolig.

Tangotime
7/20/10, 11:40 AM
#3

#2 Läskigt! Men kan det verkligen ha varit så, jag vaknade och gick in till dottern som var ledsen. När hon somnade är jag "säker" på att jag var vaken…

Ang medicinen så är ju det också lite läskigt! Någon som varit med om sånt här pga av just edronax?

[Tassy]
7/20/10, 11:43 AM
#4

ja innan jag visste vad det var så tyckte jag det var jätteotäckt. Vågade knappt lägga mig ner i sängen, för konstigt nog så hände det bara när jag låg ner och slappnade av, och då började kugghjulen mala efter svar Tungan ute

Zaphix
7/20/10, 12:06 PM
#5

Eller så spökar det på riktigt! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

evrekaw
7/20/10, 12:45 PM
#6

#0 Jaa… antingen spökar det eller så är det biverkan på medicinen. Jag skulle nog kontakta läkaren och diskutera vad som är vad ang. medicinen.

Ibland finns det ju alternativ och man ska inte gå omkring med oönskade biverkningar…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Tangotime
7/20/10, 2:01 PM
#7

Saken är ju den att jag misstänkt något konstigt tidigare. Vi har bott här i 1½år nu och jag har ju bara ätit medicinen ett par månader.

En gång började det tjuta i telefonen vid 4tiden på natten. Lät som om man ringt upp en fax. På telefonen stog det 2timmar och några minuter. Och jag hade ju pratat i telefonen på kvällen, men det var ju vid 9 tiden på kvällen! Så antingen har jag gjort nåt i sömnen (vilket jag aldrig brukar göra) eller så händer det konstiga saker här! Jag har även hört en massa viskningar på nätterna. Som om flera personer stått i sovrummet och viskat i mun på varandra! Och det var också innan jag började med medicinen.

Men jag är ju inte säker på att jag tror på det. Alltså spöken. Så det känns så konstigt!

[rolnor]
7/20/10, 5:57 PM
#8

Brukar titta på "Det Okända" på 4+ dom brukar ha inslag om spökerier, vet faktiskt inte vad jag ska tro. Själv har jag haft hallucinationer som jag VET är hallucinationer…

Tangotime
7/20/10, 6:31 PM
#9

Jag har sett något avsnitt av "Det okända" men det tror jag inte på. Dom hittar nog på en hel del för att göra bra tv tror jag. Jag vet inte alls vad jag ska tro.

[rolnor]
7/20/10, 7:06 PM
#10

Jag har blivit extra fundersam när dom har med ungdommar som hört och sett konstiga saker, dom borde inte kunna "fejka" lika bra, tycker att det är spännande i vilket fall…

Tangotime
7/20/10, 10:15 PM
#11

Ja spännande är det. Fast jag är liiiite rädd för det där så jag undviker helst den typen av program.

Bergspuman
7/20/10, 10:36 PM
#12

Allt har en naturlig förklaring. Jag tror alla gånger att man kan uppleva saker som man inte kan förklara bums. Och att man kan se konstiga saker. Men det är inte lika med att jag tror att de där konstiga sakerna FINNS.

Jag har sett min mammas katt en gång på ett ställe där den absolut inte kunde vara, den satt nämligen på balkongen och dörren dit var stängd. Men ändå "visade" den sig för mig.

Din hjärna har nog spelat dig ett spratt. Lätt hänt, hjärnan lever sitt eget liv ibland.

Upp till toppen
Annons: