Annons:
Etiketthumor
Läst 6977 ggr
David
2010-07-09 21:10

Är du rädd för influensa?

Jag bara säger…Vad spelar influensan för roll efter att ha läst detta?  

Sanna data frán Smittskyddsinstitutet:

Om du simmar en timma i en allmän simhall, har du fátt i dig 1/2 liter urin. 


  

Under en genomsnittlig dag, har dina händer varit i kontakt med minst 15 penisar (genom att ta i dörrhandtag, dörrar etc.)


 
Ett genomsnittligt intag av snabbmat inneháller minst 12 hár.

Under ett ár har du svalt ned minst 14 insekter medan du sov!!!


 

Varje ár har du tagit i hand med minst 6 män som nyss onanerat UTAN att tvätta händerna efterát.

Under en normal bröllopsbankett, har du 1 chans pá 100 att fá munherpes av de andra inbjudna vid kindpussar.

Du inandas dagligen 1 liter av andras anala gaser.

Ha en fin dag…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[rolnor]
2010-07-09 22:20
#1

Det där med simhall och urin låter EXTREMT överdrivet…

evrekaw
2010-07-09 22:43
#2

Tack David! Nu känns mitt offentliga liv plötsligt helt underbart! Om jag tidigare aldrig haft bacillskräck så har du nu effektivt odlat fram en abnorm fobi som gör att jag förmodligen, till min tidigare digra diagnosbunt även får tillägga, bacullius fobius…Kyss

Nej, skämt å sido… Influensa kan jag ta - bara det inte innebär maginfluensa. Det innebär ju några dagar utan medicin som ibland kan räcka för att jag ska fara iväg åt något oönskat håll…

Men inte springer jag omkring och sjåpar mig för det heller…Oskyldig Nää då inte alls det inte, jag baraTyst

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

kerstinjo
2010-07-10 00:16
#3

Tacka vet jag handsprit!Tungan ute

 Kerstin 

 

evrekaw
2010-07-10 02:23
#4

#3 Luftburet elände då? Luftsprit? Nä… Man får ta sig en hutt helt enkelt kanske…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
2010-07-10 02:34
#5

Handsprit och en hutt tycker jag låter alldeles utmärkt och bakteriedödande! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[rolnor]
2010-07-10 15:04
#6

Finns ju munskydd??Glad

Annons:
Zaphix
2010-07-10 15:11
#7

Det där tycker jag är en bra anledning till att inte använda handsprit, tänk vad van man blir vid bakterier av allt detta, så tänk var lite sjuk man blir när man vant sig!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Tangotime
2010-07-10 15:20
#8

Ja hade man inte bacill skräck tidigare så… Tungan ute

kerstinjo
2010-07-10 18:37
#9

Skämt åsido, jag skulle aldrig gå och köpa handsprit för att använda i privat syfte. Men eftersom jag jobbar inom sjukvården så är handsprit något som går åt som smör i solsken och allt det här tvättande av händer och armar.

Så det där med att tvätta händerna "stup i kvarten" hänger med hem. Yrkesskada. Glad

 Kerstin 

 

Vampiregirl
2011-08-05 19:39
#10

usch mst spy nu!…

Katniss
2016-10-16 23:20
#11

Det där fick mig snarare att känna mig sämre 😣 Guäk.

R.I.P. Anton 💔

Herveaux
2016-10-17 09:51
#12

Jag är nog ganska svår att äckla, men något som hade tagit hårdare hade varit att läsa om vad jag får i mig av att andas in avgaser, andra utsläpp från industrierna som förpestar luften, föroreningarna i vattnet etc.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tarotstollan
2016-10-17 21:09
#13

Tur jag redan är sjuk!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Aleya
2016-10-17 21:18
#14

Aldrig brytt mig om influensan. Oavsett om det varit svin eller fågel. Jag tar det som det kommer. Inget vaccin, dör jag så dör jag. Men hellre så skaffar jag antikroppar genom att få skiten än att ta det via spruta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Katniss
2016-10-19 06:23
#15

#14 varför vill du inte ta vaccin?

R.I.P. Anton 💔

Aleya
2016-10-19 06:44
#16

#15 jag ser ingen nytta i det. Och sen tycker jag att vacciner för årets influensor är så snabbt gjorda att jag inte litar på att dom har testat dom nog ordentligt. Så jag vägrar ta vaccin mot influensa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Katniss
2016-10-19 20:33
#17

#16 jag syftar mer på vaccin mot livmodercancer och dylikt. Det ger inte ett fullt skydd men det är ändå bra tycker jag :) (tror nog att jag aldrig tagit sådana vaccin som du syftar på, alltså mot influensa. Förstår ditt tankesätt när det kommer till sånt)

R.I.P. Anton 💔

Aleya
2016-10-19 21:02
#18

#17 aldrig blivit erbjuden HPV vaccin. Och inget jag tänkt på att ta heller. var så gammal då det kom ut.
Men jag går hos gyn hela jävla tiden, så om något så är mitt underliv väl undersökt. 😃

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

VästkustFia
2016-11-12 00:21
#19

Har aldrig tagit influensavaccin och tänker inte göra det i år heller. Skulle det komma en riktigt otäck epidemi kanske jag skulle överväga det.

Jag hade en period med bacillskräck i ungdomen som nog mest berodde på att jag mådde allmänt dåligt just då. Det var hemskt, det vill jag aldrig uppleva igen! Idag har jag ett jobb där man rör sig bland hundratals människor och där finns ju alltid sådana som hostar och nyser obekymrat rakt ut i luften. Men inte stör det mig något särskilt. Är inte heller sjuk ofta, snarare mer sällan än när jag tillbringade mesta arbetstiden i kontorsmiljö.

[tk1971]
2016-11-14 11:22
#20

Jag brukar vaccinera mig vartannat år. Jag tror att effekten sitter i längre än vad de påstår. Vill minnas att jag läst nån undersökning om det där. Jag är inte särskilt rädd för influensa, inte heller hör jag till nån riskgrupp, det är mer en bekvämlighetsgrej. Vem vill vara sjuk om det går att undvika på ett lätt sätt?

I år kommer jag inte att vaccinera mig, det gjorde jag förra året.

Annons:
Annielle
2016-11-14 20:41
#21

Håller med om att simhall och urin låter väldigt överdrivet, då skulle man ju behöva svälja en himla massa vatten för att komma upp i en halv liter urin!

Håller i övrigt även med om att luftföroreningar  fabriker, avgaser och föroreningar i vatten ect är mer skrämmande.

Men ja, influensa känns värre än den där listan, men framför allt  vinterkräksjukan.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: