Annons:
Etikettbehandling
Läst 5812 ggr
Tangotime
2010-07-07 09:05

Edronax.

I går började jag med en för mig helt okänd medicin, Edronax. Jag ska börja med att ta en halv tablett på morgonen och efter en vecka öka till en hel tablett på morgonen. När jag nu satt och läste bipacksedeln står det att man ska ta medicinen morgon och kväll. Men läkaren sa att jag ska ta den på morgonen för att inte riskera att jag inte kan sova på natten sen.

Ni som äter/har ätit Edronax, hur gör/gjorde ni?

Vad har ni för erfarenheter av medicinen? Märkte ni stor skillnad?

Annons:
HannaM
2010-07-07 17:32
#1

Vet inget om den men jag skulle följa läkarens rekomendationer, är du jätteosäker så ring och hör med din läkare.

kerstinjo
2010-07-07 18:11
#2

Edronax är ett antidepressivt läkemedel och det är riktigt att det på bipacksedeln står att den ska tas morgon och kväll.

Men nu har din läkare gjort en annan bedömning och den ska du gå efter, men som Hanna säger, är du osäker så ring din läkare.

 Kerstin 

 

Bergspuman
2010-07-07 18:52
#3

Jag vet inget om just Edronax, men jag har Cipralex där jag också är rekommenderad att ta den på morgonen, just för att den har ett lätt uppiggande effekt. Förmodligen är det därför din läkare har sagt så till dig.

Vissa antidepressiva är lugnande till sin inverkan, t ex Remeron, Mirtazapin, Mianserin och ska tas på kvällen, andra är lätt uppiggande och ska tas på morgonen.

Jag har faktiskt aldrig experimenterat med min Cipralex och tagit den på kvällen så jag vet inte hur det fungerar. Men i början när jag satte in den, dvs. invänjningsperioden, så märkte jag tydliga sömnsvårigheter. De avtog och försvann så småningom helt.

isa
2010-07-08 00:26
#4

Jag håller med #1 och #2. Gör som doktorn har sagt, annars om du är för osäker, ring honom och fråga.

JohannaEkroth
2010-07-08 03:37
#5

Jag har ätit edronax 4mg. 1,5t ab morgon 1,5 tab kväll var jag uppe i innan jag trappade av och slutade.

Den ska ätas morgon och kväll för att få verkan hela dygnet. Jag åt zoplikon till natten som sömnmedicin och jag mådde så gott den perioden.

Helt suverän medicin. Bättre än cipralex och sertralin.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Tangotime
2010-07-08 09:33
#6

Okej, ja jag har ju bara ätit den sen i tisdags så jag vet inte om jag märkt någon skillnad än. Ska till min psykolog i dag såjag kan ju rådfråga honom. Men hon som skrev ut dom sa ju att jag skulle ta på morgonen så jag får väl lita på att hon vet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: