Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 4191 ggr
kajmal1
2010-07-13 14:20

mänskliga medvetandet

det mänskliga medvetandet, det har hänt ofta genom världshisorien om att stora uppfinningar
har
kommit fram ungefär vid samma tidpunkt, utan att berörda uppfinnare har haft vetskap om
sina
kollegors arbeten
överlevnadsinstinkten och sexualdriften vi människor har överlevnadsinstinkten inbyggd i våra
medvetanden, och där ingår även sexualdriften, för att vi ska överleva som art måste vi föröka
oss
sexuellt,så det sexuella måste varayttersta av självbevarelsedriften i medvetandet före döden
därför
att arten ska överleva så freud psykologins fader har nog rätt i många avseenden, när han utgår
från det sexuella homosexuella har dsatt denna överlevnadsinstinkt ,självbevarelsedrift ur spel,
men har ändå driften inbyggd i sig, så skulle det högre medvetandet styra den (personer med
högre
medvetande) så hamnar de alla i den primitiva sexualdriften att föröka sej för att överleva som
art.
nu använder de sin primitiva drift att högljutt övertyga sina medmäniskor om sin rättighet till
exixtens, men de är tyvär döda, utdöda för evigt, om de nu inte skaffar sig en avkomma i alla
fall
med det motsatta könet.
det kollektiva medvetandet alla människor på jorden även djur ingår i det kollektiva
medvetandet
vi är som en stor organism, telepatiska men så intimt inbundna vid varandra som art att vi inte
märker det, vi strycker oss under näsan om vi ligger liteövr, snusar åt oss om vi ligger lite
under,
kliar oss på diverse ställen på kroppen, men det är bara tankar och känslor som rör sig hela
tiden,
genom den kollektiva kropp som kallas människor
förhöjt medvetande vi har besök från utomjordingar, andra världar, andra dimmensioner, de
finns över hela jorden sedan många tusen år. de har haft kontaktpersoner genom hela historien
ända
till våra dagar. många så kallade genier och uppfiningar genom världshistorien, kan ha varit
kontaktpersoner
vissa människor, över hela världen, dagens kontaktpersoner, får hjälp av sina vänner frånandra
världar, och det förekommer även operationer av den mänskliga hjärnan, för att höja deras
kapacitet,
till exempel, genom att koppla samman högra och vänstra hjärnhalvan, med man kan kalla det
mikroskopiska nervtrådar, dessa operationer går otroligt fort och med en ofattbar skicklighet,
utan
att det är några yttre synliga tecken på att en operation företagits, de människor som får
förhöjt
medvetanehet är medvetna om sina operationer
kontroll av medvetandet de människor som blivit tränade och eller opererade, har högre
medvetande än den kollektiva mänskliga massan medvetande, och har därigenom överblick
över
hela världen, och kan även ingripa i det kollektiva medvetandet, för att placera in tankar,
påverkan,
för att få det mänkliga kollektiva medvetandet att gå framåt, göra framsteg mest med andlig
inriktning, men även vetenskaplig påverkan finns
negativa krafter det finns även utomvärsliga och värdsliga krafter so är negativa för massans
och
världens framsteg.

Annons:
evrekaw
2010-07-13 17:17
#1

Jag skulle önska att du kunde uteveckla din grundtanke kring detta. Vad är kärnan? Vilket är det egentliga budskapet du vill lyfta fram?

Detta blir en aningens för fragmentariskt och ostrukturerat för att jag ska kunna se poängen…Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

kajmal1
2010-07-13 18:18
#2

det framgår av texten att medvetandet det vill säga det psykiska styrs av primitiva sexuella känslor

och andra mäniskors medvetande gentemot ditt eget

evrekaw
2010-07-13 19:56
#3

#2 Personligen uppattar jag texten homofob samt att den har ett inslag av tro på ailienrealitet. Hur du får in Freud i detta förstår jag inte?

Du får tro på vilka medvetandeformer du vill - men jag förstår inte varför du tycker denna sajt är rätt forum? Jag tar helt avstånd från din rappakalja!

Du hänvisar till Freud - jag har läst Freud. Du pratar om ingrepp i hjärnan…

Källhänvisning tack!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[rolnor]
2010-07-13 23:56
#4

Ja, det var ett mysko inlägg, låter som du testat LSD eller nåt??

Upp till toppen
Annons: