Annons:
Etikettbehandling
Läst 4235 ggr
[YlvaP]
7/4/10, 9:25 PM

Vill sluta

Jag mår utmärkt och så. Humöret är på topp och jag kan umgås med barnen och tar inget personligt om någon säger/skriver något som lätt kan tolkas fel.

Nu har jag tröttnat på medicinerna jag äter för det kostar ju en hel del med pengar.

Vad är smartast? Kommer säkert att trilla ner igen och bli en sån där elak människa som bara skriker och gapar för minsta lilla.

Annons:
kerstinjo
7/4/10, 9:28 PM
#1

Jag tror inte ens att du behöver fråga, för du vet svaret själv.Glad

 Kerstin 

 

Zaphix
7/4/10, 9:30 PM
#2

Hur länge har du gått på medicinerna? Vad för mediciner?

Har du tagit itu med problemen bakom det dåliga måendet du hade förut? Så att du inte faller dit igen..

Prata med läkaren om att du vill sluta, men om jag vore du skulle jag fortsätta ett tag till och njuta av att du mår bra.

Går inte medicinerna in på högkostnadsskyddet?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bergspuman
7/4/10, 9:32 PM
#3

Tja. Det är oftast när man mår som bäst, medicinen är invand, och man verkligen återfått balansen i livet, som man vill sluta, och retar sig på medicinen! För då har det gått så lång tid att man glömt bort hur taskigt man mådde, när man var sjuk. Så är det för mig.

Jag ger mig tusan på att om något år, kommer jag också att ha ledsnat på jävla pillrena och vilja sluta igen. Men nu tänker jag vara lite smartare. Jag tänker trappa ner bara LITE på dosen.

Från 10 mg till 7,5 mg. Och vänta minst 1 år innan jag gör något mera. (Förra återfallet kom efter ca 9 månader utan medicin).

Är du less på medicin, fråga istället din läkare om det skulle gå bra med en något mindre dos!

[YlvaP]
7/4/10, 9:35 PM
#4

Jag har haft medicin sen föra året och det är do sista medicinerna sen i vintras som jag mår bra utav. Äter Concerta (ej rabatt), Risperidal (rabatt) och Optipar (rabatt, antidepp).

Har adhd och bipolär typ 2 samt social- och agorafobi och tvångshandlingar. Allt detta har minskat på min ångest och tvånghandlingarna och humöret är på topp och jag mår bra.

Vi testade att byta medicin och jag blev deprimerad och var den där elaka personen jag inte ville vara och mina tvångshandlingar kom tillbaka så jag fick byta tillbaka till dom gamla medicinerna.

Bergspuman
7/4/10, 9:42 PM
#5

Aha det är Concertan som kostar?

Ok en alternativkalkyl: Vad kostar det att bli en elak människa och ha tvångshandlingar?

Rakt på sak… men, att ha ett fungerande liv är kanske ändå värt priset?

[YlvaP]
7/4/10, 9:47 PM
#6

Ja jag tror det. Det är nog värt det det är bara känslan just nu och att komma ihåg att ta alla dessa mediciner och veta att det kommer att kosta länge. Är ju bara 32 år så det kommer att bli bra många år med dessa mediciner men det är nog värt det än att bli denna elaka människa och som har megaångest och tvångshandlingar.

Annons:
evrekaw
7/4/10, 9:50 PM
#7

#0 Jag tror att du vet själv, utan att fråga, vad som är det bästa att göra. Med tanke på hur du mått blir jag ärligt nästan lite arg att du ens tänker tanken att sluta…

Och hur du kan värdera de ynka slantarna du tjänar på att inte äta medicin som jämbördiga med risken du tar ang. ditt mående?

 Är inte du värd 1800 kr/år om detta fått dig i balans? Jag tycker inte att vissa saker kan värderas i pengar… Du är värd mer än pengars värde Ylva…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
7/4/10, 9:56 PM
#8

Bor inte i Sverige så dessa 1800 kr/år finns inte för mig. bara Concertan kostar mig 468 euro per år och dessutom kostar dom andra medicinerna 72 euro per år. Ha en hel del smärta och smärtstillande blir bortåt 100-150 euro per år om inte mer så det är mycket pengar vi pratar om.

Men jag skall nog inte tänka så. Det var något jag tyckte lät bra i morse.

evrekaw
7/4/10, 10:01 PM
#9

#8 Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
7/4/10, 10:06 PM
#10

Tack. Skrattande

Zaphix
7/4/10, 11:27 PM
#11

#4: Om jag var du skulle jag inte sluta. Det verkar ju helt klart som att du behöver dom.

Concertan är ju bara till för att mildra ADHD-symptomen, och ADHD'n blir du ju aldrig av med, så där är det ju bara att välja. Vara symptomfri medan medicinen verkar, eller vara ADHD'ig.. Jag kommer alltid äta concerta iaf, nu går det på högkostnadsskyddet för mig, men skulle inte sluta annars heller.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

isa
7/8/10, 12:36 AM
#12

När jag läser dina två första meningar, får jag känslan av att du inte skall sluta med dina mediciner YlvaP. Du är värd att få må bra.

Upp till toppen
Annons: