Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 3621 ggr
isa
7/2/10, 3:18 PM

Positiva tråden Juli-10

GladSkrattande

Annons:
isa
7/2/10, 3:19 PM
#1

Jag har semester och njuter av ledigheten! Glad

Bergspuman
7/2/10, 3:19 PM
#2

Fredag idag! Underbart!

Jag ska shoppa lite på stan efter jobbet, köpa några nya t-shirts tror jag, och sedan något gott att äta. Kanske helstekt lax, cider och min favoritglass. Mums!

Skrattande

evrekaw
7/2/10, 10:54 PM
#3

Cyklat en dryg mil i kvällsolen. Naturligtvis var jag tvungen att sabba all min kaloriförbränning genom att ta med grabbarna och köpa mjukglass som vi sedan satt ute i solen och åt…

Men… skit samma - det var bara så skönt och njutningsfullt!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

fridaas
7/4/10, 12:01 AM
#4

har varit i sommarstugan två dagar

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

gris3n
7/4/10, 12:53 PM
#5

hamnfesten i går var AWESOME :D de va längesen jag hade så kul :D

evrekaw
7/4/10, 5:47 PM
#6

#5 Härligt! Man behöver en liten "kick" emellanåt. Sånt lever man på länge!

Själv bara njuter jag av sommaren!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
fridaas
7/5/10, 2:30 PM
#7

Tog mig mod till att ringa sjukhuset

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
7/6/10, 10:11 PM
#8

positivt är att det varit svalare idag. Och mulet, med ingen stekande sol. Det var skönt.

Bergspuman
7/7/10, 8:55 AM
#9

Den otäcka svullnaden i ansiktet är nästan helt försvunnen nu! Och idag orkar jag åka och träna, som kompensation för det uteblivna passet igår.

Salladshataren
7/7/10, 8:28 PM
#10

Woho, förmannen var inte på jobbet idag… Skönt att slippa henne och hennes besserwisser-attityd!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

isa
7/7/10, 8:34 PM
#11

Jag är stolt över mig själv att jag åkte till mitt älskade naturreservat idag. Fast jag egentligen bara hade lust att ligga kvar i sängen och stirra in i väggen.

Men jag tvingade iväg mig, för jag vet att det ger alltid positiva utdelningar. Jag åker till mitt paradis när jag behöver bli glad igen - och det blev jagGlad

Jag fick se Havsörnen, fiskgjuse, brun kärrhök, ormvråk, + bivråk. Det häftigaste var när min "kvart i tre-örn" kom in. Den är jättegammal och ser väldigt grym och arg ut, och alla andra fåglar blir livrädda.! Men jag tror den är snäll ändåFlört

isa
7/8/10, 12:24 AM
#12

Snart är klockan 22.30, då får min katt jättekul. Hon jagar Ollonborrar på balkongen. Hon brukar käka upp c.a 4-5 stycken /kväll. De parar sig visst nu denna tid i skymningen. Efter dem, när mörkrets inbrott kommer, är det dags för nattfjärilsjakt.

Hon anser sig vara en stor jakt-lejoninna just nuSkäms

Det är härligt att se henne "in action", hon är i alla fall 11 år nu., men "still going strong".

[LucyInTheSky]
7/8/10, 12:14 PM
#13

Arbetsträningen går bra och jag ska till och med våga mig på en liiiten ökning av timmarna.

Annons:
David
7/9/10, 2:15 AM
#14

Jag ska bli med ny kattbäbis som ska användas i min framtida avel! Skrattande Skrattande Skrattande. Och ikväll har jag varit och gosat kattbäbisar och haft det trevligt!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tixy
7/10/10, 8:03 PM
#15

Jag har två av världens bästa killkompisar, och båda ska jag träffa nu i sommar/tidig höst! Skrattande

evrekaw
7/10/10, 9:54 PM
#16

#14 Vad är det för kattbäbis??? Ras? Hur ser den ut? När/Var ska du hämta den? Nyfiken nu jag!! Vill veta ALLT!Skrattande

Själv är jag såå lycklig över mitt Norska nytillskott som fått heta Lucifer. Han tycker dock bättre om hunden än om mig. Misstänker att han tror att han är en hund. Han äter hundmat istället för kattmat också…

Ser hur kul ut som helst. Hunden är pissless på katten som alltid ska trycka dit huvudet och äta när hon äter. Men min kära hund är aldeles för snäll för att ens morra åt katten - så hon finner sig i att han är ivägen och jobbig hela tiden… De är för söta…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
7/10/10, 10:40 PM
#17

#16. Det är en till Ragdoll. Tösen är lite över 8 veckor nu, och det känns hur bra som helst, eftersom jag är bra vän med uppfödaren och kommer garanterat få allt stöd jag kan tänkas behöva dygnet runt gällande uppfödningen!! Glad Det är en brun bicolor, "tyvärr" med en liten skönhetsfläck på noskudden, så jag kommer inte kunna ställa ut henne, men för övrigt är hon helt perfekt tecknad, så det blir en underbar avelshona. Bilder lär komma senare! Flört Flört

Ja, visst är djur helt underbara!!!!! Kyss Kyss Kyss Har hört flera andra som också berättar att katten tar kommando över hunden, annars har man ju trott att det ska vara tvärt om.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
7/11/10, 4:09 AM
#18

Ska iväg i morgon kväll och äta god mat i goda vänners sällskap. Och gosa kattungar <3 <3 <3

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

evrekaw
7/11/10, 12:09 PM
#19

#17 Underbart! Ser fram emot blider på underverket!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
7/11/10, 2:18 PM
#20

evrekaw, visst har du tillgång till den privata delen nu? "Nytillskottet" heter tråden, där har du lite bilder. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
evrekaw
7/11/10, 2:29 PM
#21

#20 Yes! Det har jag - ska genast masa mig dit! Ska tvinga sonen ta lite bilder av min norrman också så att du får se vad stor och tjusig min 6 månaders kille har blivit.Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

kerstinjo
7/11/10, 4:18 PM
#22

Börjar snart jobba och fördelen är att där är det svalt och gott!Glad

 Kerstin 

 

gris3n
7/12/10, 3:11 PM
#23

va ute med med båt i går :D jätte hätligt :D å jag fick faktist lite färg vilket typ aldrig händer annars :)

fridaas
7/12/10, 3:20 PM
#24

Det är snart lördag och då bär det av till Norge och pojkvännen!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
7/12/10, 5:37 PM
#25

Positivt är att jag i alla fall hittar på saker på kvällarna nu när det är svalare, och inte stänger in mig helt och hållet i värmen.

evrekaw
7/12/10, 5:40 PM
#26

Har trappat ner min enorma sömncoctail och sover nu på bara 2 tabletter. Det känns skönt - framförallt vaknar man inte och känner sig bakfull. Jag vaknar utsövd och pigg!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

fridaas
7/13/10, 5:27 PM
#27

Kom precis en riktig urladdning med åska, blixtar, dunder och regn! Verkligen välbehövligt Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
evrekaw
7/13/10, 6:09 PM
#28

Tjejkväll i kväll! Det blir alltid mycket skratt, fnitter och trams när vi träffas karlfritt…Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

HannaM
7/16/10, 3:16 AM
#29

Jag såg en grävling på min promenad nyss, på ganska nära håll. Häftigt men ltie läskigt.

isa
7/17/10, 5:59 PM
#30

#29 Wow! häftigt! jag kan förstå att det var lite läskigt också! Deras tänder är inte att leka med.

Positivt är att jag idag "bara" har 25 grader varmt.

evrekaw
7/17/10, 8:09 PM
#31

Var in till stan och fyndade för att min favoritaffär hade utförsäljning, 50% på allt…

Synd att den inte blir kvar dock…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
7/17/10, 8:19 PM
#32

Har nyfärgade snygga och plockade ögonbryn och är nyklippt i håret!

evrekaw
7/17/10, 8:26 PM
#33

#32 Underbart!Skrattande Själv ser jag ut som ett skogstroll, håller på att spara ut håret som nu är för långt för att vara kort och för kort för att vara långt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
7/18/10, 1:24 AM
#34

Har börjat känna att det inte känns så jätteobekvämt att bjuda hem folk hit. Åtminstone inte sådana som jag litar väldigt mycket på.

Är första gången på, säkert 10 år, som det känns helt okej. :))))

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
evrekaw
7/18/10, 12:36 PM
#35

Ännu en fin och soig dag och jag har i alla fall sovit ungefär 3 timmar i natt.Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
7/18/10, 11:47 PM
#36

Håller på att sälja mina gamla tomma flyttkartonger. Det måste ju betyda att det inte blir några mer flyttar på ett bra tag. :)). Har jag bestämt att bli Umeå-bo på riktigt nu tro??

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

gris3n
7/19/10, 12:59 AM
#37

nytt hopp har tänts, för tillfället iaf :) hoppas att det kommer lösa sig :)

evrekaw
7/20/10, 12:48 PM
#38

Jag har sovit en riktig natt för första gången på ett tag nu. Underbart!

Sedan ska vi iväg och plocka jordgubbar - sedan blir det äta av! Slurp!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Honestyisdead
7/20/10, 3:00 PM
#39

Har nu fått tid till en terapeft som håller på med KBT :) Var på tiden!

evrekaw
7/20/10, 5:32 PM
#40

#39 Härligt att höra!Skrattande

Själv har jag varit och plockat 3 hinkar jordgubbar som smakar himmelskt på ett självplockställe.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

gris3n
7/21/10, 4:05 PM
#41

en vilsen hund vandrade in i våran trädgård i morse, och en orolig matte har precis varit och hämtat den lilla goingen :) slutet gott allting gott :)

Annons:
evrekaw
7/22/10, 11:20 AM
#42

Jag har sovit en bra natt! Det var inte igår precis..Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[LucyInTheSky]
7/22/10, 11:22 AM
#43

tror nog saker kommer ordna sig till det bättre snart..

isa
7/23/10, 3:21 PM
#44

1:a svala dagen på 26 dagar! Äntligen ett lågtryck , vi har bara 20 grader här.

evrekaw
7/23/10, 5:56 PM
#45

Instämmer Isa, det är skönt med en svalare dag…Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[LucyInTheSky]
7/23/10, 11:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Kärlek..

moondancer
7/24/10, 12:53 AM
#47

Jag har mått bra i en hel vecka, har varit nöjd med allt och bara gått omkring och njutit. Har inte hänt på länge, så jag tar tillvara på varje sekund av det!!

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

LinaIsabell
7/24/10, 1:37 AM
#48

Mamma har hjälpt mig att städa min lägenhet idag! Det är helt rent och fint och det enda "stökiga" är böcker, tidningar och lite smycken som måste sorteras.

Det luktar gott! Det luktar inte illerbajs, och det luktar inte kött, smutstvätt eller instängt. Och jag kan vädra för pappa har hjälpt mig att sätta upp myggnät över fönstret så att det kan vara öppet utan att jag dör av rädsla! :D

Annons:
evrekaw
7/24/10, 5:10 PM
#49

#48 skönt att ha nystädat… Blir lite avundsjuk nu faktiskt…Glad

Jag ringde en kollega och frågade om hon ville med på en Islandshästtur. Hon är den enda jag vet som rider. Blev jätteglad, för hon sa ja! Så nu ska här ut och ridas!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Trojasmatte]
7/24/10, 6:56 PM
#50

Jag fick precis de tre första twilight böckerna av min pojkvän. Har velat köpa dem en längre tid men har inte haft råd. Började nästan gråta av lycka. Han är så snäll och go!

isa
7/24/10, 7:46 PM
#51

Tjohooooooooooo! Det regnar här och rätt mycket faktiskt! Det har inte hänt på över en månad. Nu blir naturen glad och kanske, kanske mina blåbär i skogen kan klara sig…..

evrekaw
7/26/10, 11:44 AM
#52

Tog mig upp kl 6.30 för att hinna till bokad tid hos vetrinären i morse. Är riktigt stolt över mig själv!Cool

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

pernillaa
7/26/10, 6:02 PM
#53

Jag friade till min pojkvän i torsdags på vårat tvåårsfirande, och han sa JA!!!! =D

Ha en bra dag! // Pernilla

Honestyisdead
7/26/10, 6:34 PM
#54

Ooh! men GRATTIS pernillaa :D

pernillaa
7/26/10, 6:58 PM
#55

Tack! Jag vill bara skrika ut det till hela världen. Haha. Skrattande Ska vänta till nästa fullmåne sen ska jag ställa mig på balkongen och yla. Tungan ute

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Honestyisdead
7/26/10, 7:04 PM
#56

Glad

isa
7/26/10, 9:32 PM
#57

Första arbetsdagen efter min semester gick bra, och jag vågade åka tunnelbanan, utan att vara rädd, bara lite , lite nervös. Jag trodde aldrig jag skulle våga åka T-banan,eftersom jag inte gjort det på en månad nu. But I did it! Glad

Sovgott
7/26/10, 11:37 PM
#58

#55. Grattis! Det är fullmåne idag. Flört

Bergspuman
7/27/10, 4:22 PM
#59

#57 T-bana = Tuff-Bana, för Tuffa Bönor med Tåga och Barm-mod

Glad

Honestyisdead
7/27/10, 4:24 PM
#60

Ska få en riktig utredning nästa månad. Äntligen!

HannaM
7/27/10, 4:38 PM
#61

Imorogn har jag samtal igen efer semesteruppehållet. Minst sagt välbehövligt.

evrekaw
7/27/10, 9:28 PM
#62

Jag satt på hästryggen för första gången på 4-5 år sedan. En lång härlig islandshäst tur i soligt fint väder - kan inte bli bättre!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Smaragda
7/28/10, 1:03 AM
#63

När man precis tror att botten är nådd och allting kommer att förbli nedrigt då vänder det. Slår aldrig fel. Små och stora doser av lättnad och glädje kommer in i livet och allt känns ganska bra igen.

Livet är märkligt. Jag slutar aldrig att förundras över det =)

gris3n
7/28/10, 1:13 AM
#64

ensam hemma me syster å hundar :) i nya köket :D efterlängtad semester från pappa å barbro :P

[Trojasmatte]
7/28/10, 1:15 AM
#65

Åker till Umeå och hälsar på min syster på torsdag. Längtar så mycket! Ska bli så kul att få träffa henne och min systerson.

Bergspuman
7/28/10, 1:19 AM
#66

Jag upptäckte en stoooor lättnad på jobbet idag. Ett problem som jag trodde var ett JÄTTESTORT problem, visade sig inte alls vara ett problem. Hurra! Ett svart tyngande moln försvann från min nacke.

Sedan misstänker jag att högste chefen, som jag ju är ovän med, sedan han förödmjukade mig så, kommer att vilja att jag gör en väldigt besvärlig grej för att tillgodose en stor kund, men jag jobbar redan 200% just nu (min kollega har semester), så jag tänker säga Nej, nej och NEJ. HA HA HA! Cool

pernillaa
7/28/10, 11:43 AM
#67

#65: Jag bor 5 mil utanför umeå. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

[LucyInTheSky]
7/28/10, 1:41 PM
#68

Lilla rummet blev så fint med nymålade lister och ny tapet =)

Katterna ska få ett stort härligt klösträd där inne och jag ska fixa en myshörna åt mig med =)

evrekaw
7/28/10, 7:16 PM
#69

Sov en riktigt bra natt - känner mig som en ny människa!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
LenaR
7/28/10, 10:29 PM
#70

Tog en lång promenad/joggingtur och fick infallet att sätta mig på en kulle och göra lite yogaövningar. Det var fantastiskt. Yoga utomhus är lika härligt som att simma.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

evrekaw
7/29/10, 1:21 AM
#71

Ska till frissan imorgon. Känner mig alltid så glad när jag är fin i håret. Dessutom är hon så himla trevlig att prata med under tiden hon färgar och klipper.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

isa
7/29/10, 3:13 PM
#72

Har kommit tillbaka till mitt arbete, från 4 veckors semester. Fick börja med att stressa som en dåre.

Men nu baske mig har jag gjort klart de stora högarna som ingen gjorde när jag var borta.

Smaragda
7/30/10, 12:28 AM
#73

Åt en jättegod hallonbakelse idag…… *slurp*

och körde bil ganska långt. Jag gillar att långköra.

fridaas
7/31/10, 3:06 AM
#74

Äntligen bestämt oss för hur vi ska göra, så i mars blir vi föräldrar om allt går vägen Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LenaR
7/31/10, 12:14 PM
#75

#74 Oooh! Grattis! Skrattande


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

fridaas
7/31/10, 1:50 PM
#76

#75 Tack så mkt Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Smaragda
7/31/10, 2:13 PM
#77

Ska ut och gå en frisk och stärkande 1 milar promenad i skogen idag. Jättefina spår finns det.

David
7/31/10, 3:12 PM
#78

I morgon är det första augusti :). Vi går mot bättre tider. Förhoppningsvis sjunker luftfuktigheten också.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
7/31/10, 4:47 PM
#79

Vi får hämta hem Meja från veterinären! Såret ser bra ut, hon äter och skiter som hon ska.

evrekaw
7/31/10, 7:31 PM
#80

Sovit en hel bra natt och maken väckte mig med sitt spikande här ute vid lunchtid… Raringen lät mig sova… förstod att jag så väl behövde det… Vet inte hur mycket man kan älska en karl egentligen?Kyss

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: