Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 3758 ggr
isa
7/2/10, 3:17 PM

Negativa tråden Juli-10

Rynkar på näsanSkrikandes

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
isa
7/2/10, 9:07 PM
#2

Det är för varmt för mig idag. 28 grader i skuggan här………Blä!

Bergspuman
7/2/10, 9:25 PM
#3

Missöde! Hade en plastkasse med tre plastburkar (för matlådor) med mig hem från jobbet, den glömdes antingen på busshållplatsen, på bussen eller på stan. Jag vet iaf inte var den är.

Hade inte diskat den ena så den lär väl stinka apa nu! Jaja, frid över dess minne!

fridaas
7/4/10, 12:02 AM
#4

Svårtaste beslutet någonsin måste fattas.. och jag vet egentligen inte vad jag vill

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
7/4/10, 11:51 AM
#5

Har mens, och för första gången på länge är jag uppsvullen i ansiktet. Stora påsar under ögonen, och ögonlocken är rejält uppsvällda. Ser ut som en pussig gris i ansiktet. Fy FAAN!

Skrikandes

Salladshataren
7/4/10, 10:47 PM
#6

Jag känner inte för att köra till jobbet. Sjukt tråkigt att köra dit!

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
fridaas
7/5/10, 2:29 PM
#7

Sjukhusets telefonsvare eller vad man ska kalla den sa att de skulle ringa tillbaka 11.40.. fortfarande har de inte ringt.. jag vill inte vänta längre..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
7/6/10, 10:19 PM
#8

Negativt och väldigt ledsamt är att jag fått höra från exets syster att han bor i Sverige igen och har gjort det ett bra tag.

Han var min stora kärlek och jag var hans stora kärlek. Vi har haft kontakt hela tiden ända sen år 1983, det var då vi möttes och vi var tillsammans i 11 år.

Han flyttade till Australien och sedan Japan, år 1994, men vi har haft telefon och mailkontakt. Han har idag en ny fru och en liten dotter som jag gläds åt för hans skull.Och han har fått massor med ärliga lyckönskningar av mig.

Varför har han ljugit för mig i E-mailen, ?att han fortfarande bodde i Japan.? Han vet att jag inte är en stalker, eller en jobbig person som hänger efter folk. Han vet att jag inte är sån.Jag skulle aldrig i livet störa dem och deras familjelycka.

Varför har han inte berättat för mig? De bor visst, till och med i samma område som han och jag bodde i. Jag är mycket ledsen. Jag tycker jag är lite mer värd än så.:`(

gris3n
7/7/10, 6:53 PM
#9

fy fan vad jag hatar stress >,< jag kommer få ett totalt "psyk bryt" om dom kommer stressa med en helrenovering på 5 veckor :O

isa
7/8/10, 12:41 AM
#10

Blä, imorse kl.08.05 kom killarna för att installera en tv-box och en box till bredbandsom alla måste ha i vårt hus. Min lägenhet var den enda i hela huset, som de inte fick någon signal/kontakt med. De visste inte vad felet var, men de misstänker att de första killarna som var här och borrade bredband i betongväggen har borrat av en kabel…………blä……….Rynkar på näsan

fridaas
7/8/10, 8:31 PM
#11

Psykiskt utmattad och vill bara lägga mig ner och sova ett par dar eller tre..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

kerstinjo
7/8/10, 9:31 PM
#12

Hoppsan, redan juli!

 Kerstin 

 

isa
7/9/10, 3:06 PM
#13

28 grader härinne hos mig, 22 grader ute just nuRynkar på näsan

På nätterna när det går ner till 15-18 grader ute, är det fortfarande 28 grader härinne.Igår natt fick jag ner det till 26 grader med hjälp av korsdrag.

Ifag har jag nackspärr….

Det är värme på i element-rören, fast jag stängt av elementen.!

Ringt fastighetsskötaren, han trodde inte på mig först, för de har stängt av all värme. Men när jag sa att han kan komma upp och känna på de varma rören själv, då lovade han att kolla upp detta. Hoppas han kan fixa detta, för jag kan inte sova om nätterna. Ibland har jag lust att bädda på balkongen……..

Annons:
HannaM
7/10/10, 5:47 PM
fridaas
7/10/10, 6:03 PM
#15

all skit händer på en och samma gång..

pojkvännen är i norge och kommer inte hem fören i september, pappas fru har troligtvis fått en hjärntumör och jag ska göra en abort snart..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
7/11/10, 4:34 PM
#16

Den här hemska värmen håller på att förstöra min semester.

[LucyInTheSky]
7/12/10, 12:40 AM
#17

Jag pallar inte värmen.. uscha..

gris3n
7/12/10, 3:12 PM
#18

varför ska alla ha semester när man behöver dom som mest :(

fridaas
7/12/10, 3:19 PM
#19

ingen som helst motivation till något, skulle behöva städa, skulle verkligen behöva städa, men vart finns motivationen?!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
7/12/10, 5:35 PM
#20

Det är för varmt………Jag vill vara ute på dagarna, det passar min kropp bäst. Men nu får jag vara ute på kvällarna i stället när det är svalare. Det är inte samma sak.Jag är en dagmänniska, inte nattmänniska. Dumma värme!

Annons:
isa
7/17/10, 5:57 PM
#21

Negativt att det finns så många egoistiska människor, både i verkliga livet och på nätet.

[Trojasmatte]
7/17/10, 7:51 PM
#22

Livet är skit rent ut sagt. Vill bara spy på det!!

paow
7/18/10, 2:19 AM
#23

#10 ursäkta, men kunde inte låta bli att le lite när jag läste Oskyldig

Är som för oss, som bor mitt ute på landet i, alla hus runt omkring oss har 3G - huset bredvid som är en sommarstuga åt en släkting, jag inte riktigt gillar sådär mycket, är ungefär 8 meter från vårt hus, har 3G, men inte vi ..!

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

[Eleya]
7/19/10, 10:02 PM
#24

Damn PMS, huvudvärk och oro inför sambons Amsterdamresa = Inte så glad och pigg jag..I'll get ove it!

Sömn..
Sömn..
Sömn Please!

gris3n
7/20/10, 12:13 PM
#25

helvettes jävla mensvärk x''o jag vill bara skrika å gråta för jag har så jävla ont

Aviendha
7/20/10, 3:50 PM
#26

Å-N-G-E-S-T!!

Något elakt, missunsamt, svartsjukt, sinnesvridet litet monster köttar sönder tarmarna på mig och får mig att vakna upp om och om igen i varierande grad av nästan-panik. Inte tusan blev det bättre av att kliva upp heller.

isa
7/20/10, 4:34 PM
#27

#23 jag förstår om du småler. Det är ju ganska komiskt egentligen. Och typiskt mig…..

Negativt är att  det i värmen blev en stor spricka av sig självt på mitt köksfönster. ( innerfönstret tyvärr ) Jag har inte åsamkat denna skada själv, men hyresvärden säger att jag får betala allt själv i alla fall.
Ärendet är nu hos juridiska enheten hos hyresgästföreningen. Jag hoppas de kan hjälpa mig.

Dumma fönster.

Annons:
[LucyInTheSky]
7/20/10, 10:31 PM
#28

Orkar inte med allt kaos med katterna =( Jag vill bara att allt ska lösa sig nu så jag kan koncentrera mig på mig och mina katter..

=( =(

[Eleya]
7/23/10, 2:58 PM
#29

Känner mig superensam. Killen åker bort idag, lägenheten tom förrutom mitt massförstörelsevapen som mest sover om dagarna. Toms som sören på jobb, inget folk där.

De va länge sedan ensamheten gjorde ont, bäst man uppskattar allt gott man har innan de försvinner. Löjligt, för jag vet att allt  blir som vanligt igen snart..men just nu är det så jäkla påtagligt.

Jag vill aldrig leva ensam!!

HannaM
7/23/10, 3:07 PM
isa
7/23/10, 3:19 PM
#31

Menstruationsvärk och min sista semesterdag idag.Rynkar på näsan

isa
7/24/10, 6:18 PM
#32

Normalt att ha med sig hunden i tvättstugan i ett hyreshöghus………….Den skällde jättemycket på mig, så det gjorde ont i mina tinnitusöron och så morrade den. Inte var hon klar heller fast min tvättid började nu.Hunden kunde hon väl ha lämnat hemma.Och alla tvättvagnar hade hon ockuperat.Tur för henne att jag redan sorterat min tvätt häruppe då, så jag behöde inte vagnarna.

Hon skulle torka sina kläder, vilket är ok så länge som mina är inne i tvättmaskinerna. Men har hon inte tagit bort sina kläder om en timme så åker de ut för då ska jag torka mina kläder.

Hon ursäktar inte ens att hunden är med, utan hon blir sur på mig för han är så rädd!!!!Skrikandes

Jag kanske luktar katt sa jag.Inget svar.

Hon tackar inte heller när jag står kvar och håller upp dörren till dem, eftersom hennes hund springer ut från tvättstugan skällandes.

Efter en stund fattade den stackars hunden att han inte behövde vara rädd för mig.

LinaIsabell
7/24/10, 6:33 PM
#33

#32 Anmäl det till hyresvärden, för det brukar inte vara tillåtet med djur i tvättstugan.

isa
7/24/10, 7:45 PM
#34

#33 Ja, det kanske man ska göra……

Och inte hade hon tagit ut sina kläder från torkskåpet efter 1 timme och 10 minuter. Dem fick jag ta ut för att kunna hänga in mina kläder. Just det här händer jätteofta, jag är supertrött på att ta ut andras trosor och BH:ar……

Sen kommer hon inspringandes när jag står och hänger upp mina kläder ( denna gång utan hund ) och då hade hon i alla fall vett att be om ursäkt. Hon hade somnat på soffan sa hon……………BLÄ

Annons:
[Trojasmatte]
7/25/10, 12:43 AM
#35

Panik, panik, panik

HannaM
7/25/10, 1:54 AM
LinaIsabell
7/25/10, 12:06 PM
#37

Jag har blivit sjuk. :(

Bergspuman
7/25/10, 2:55 PM
#38

Ont i ryggslutet, höfterna och iliopsoas. Det är belastningen på jobbet som gör det. Från och med nu vägrar jag jobba övertid.

LenaR
7/26/10, 2:31 AM
#39

Måste skriva av mig lite.

Min far säger att han bryter kontakten med mig. Varför? För att jag inte kan springa ärenden åt honom varje vecka. Mina föräldrar borde ha hemtjänst så sjuka som de är, men min far tål inte främlingar så han vägrar. Och jag har svårt att klara mitt eget liv, jag kan inte få ihop det med att springa tjänster åt honom hela tiden.

Han säger att jag är hänsynslös. Är jag det? Har jag inte någon rätt att ta hand om mig själv? Är jag känslokall om jag inte kan eller orkar eller ens vill släppa allt jag har för händer och ställa upp?

Jag tycker inte att jag är skyldig honom något. Hela min barndom kallade han mig och min syster för asen, och talade om för oss hur värdelösa vi var. Han hånade oss när vi misslyckades med saker, och han hittade fel med allt vi gjorde. Min syster kom hem med toppbetyg i alla ämnen, men hon blev ändå bara utskrattad och förlöjligad. Uppenbarligen är det fortfarande så att om han inte har någon konkret nytta av mitt sällskap så är jag inte värd något alls.

Och min mamma har fått en allvarlig stroke och är ett paket. Om han låser dörren får jag inte träffa henne. Slutar inte livet vara hårt någon gång?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Bergspuman
7/26/10, 11:59 AM
#41

#39 Släpp din far, snälla du. Det är inte värt priset att ens förälder ska fortsätta förpesta ens liv långt upp i vuxen ålder. Han är vuxen, även om han är sjuk, och din mamma också. Det är förfärligt tragiskt med din mamma. Men du kan inte fortsätta utarma dig känslomässigt och mentalt. Han manipulerar dig, och det han säger är vad han i sin förvridna föreställningsvärld uppfattar som sant, men icke desto mindre, förvridet och inte alls sant. Låt inte det han säger påverka dig. Behåll ditt friska sinne och dina sunda tankar.

Det är en stor, stor sorg att inse att en av ens föräldrar inte är helt tillräknelig och inte går att ha kontakt med, om man inte vill ställa upp på deras tokigheter, men det enda raka är att fortsätta leva sitt eget liv och koncentrera sig helt på det och strunta i dem som förpestar för en.

Jag har brutit, om än inte 100%, med min mamma. Hon är labil och humörstyrd och egocentrerad och har förmodligen något slags känslomässig störning. Orkar inte med henne.

Annons:
zatanica
7/26/10, 3:13 PM
#42

Vårt internet har dykt ner till stenåldern, de ska se vad som är fel, men visst kan leva med det ett tag.

Vad jag inte kan leva med är kommunen om har lyckats slarva bort min lönerapport vilket har resulterat i ingen lön idag. Tack så mycket för den.

hur lyckas ni med detta kons stycke? Lite grädden på moset har saker ändå så det räcker och blir över som jävlas och strulas och så.

Hitta min lön och ge mig den nu tack, sedan vill jag ha extra lön för att ni sabbar er jävla kommun.

Honestyisdead
7/26/10, 6:35 PM
#43

Suck. Min lärare sa att jag inte skulle oroa mig över pengar nu när jag hoppade av utbildningen, hon skulle ordna det med CSN.

Så går jag in på mitt konto och ser att dom fortfarande skickar pengar till mig. Och nu kan jag inte röra dem…

LenaR
7/26/10, 8:03 PM
#44

#40 Tack Hanna.

#41 Jag vill inte att du ska ha rätt, att det bara är att bryta, men jag är rädd att det är så. Jag är mindre förtvivlad idag än i går, så jag får se hur det går. Hittar jag ingen lösning så blir det väl som han säger, slut på all kontakt.  Gråter


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Bergspuman
7/27/10, 1:00 PM
#45

Brände mig på handen igår när jag skulle kolla sconesen i ugnen. Stor brännblåsa, som sprack i morse när jag duschade. Uäck!

[LucyInTheSky]
7/27/10, 1:23 PM
#46

Målat mina lister med fel färg.. =( Hur ska jag veta sådant? Borde inte affären ha koll på vad man ska ha för färg när man frågar.. Nu ramlar all färg av när man torkar av med en trasa.. =( Orkar inte mer..

Att renovera är inte min grej heller då tydligen. =(

fridaas
7/27/10, 3:01 PM
#47

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag.. orkar inte ta itu med det, blir ju skitigt lika snabbt igen med en orumsren iller, en katt som fäller satan och en hund som fäller ännu mer..

jag orkar inte ha djur just nu Gråter

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
paow
7/27/10, 7:02 PM
#49

Lovade att klippa gräset åt mormor idag, och då är det inte en liten gård/gräsmatta det handlar om! Dessutom var den en gräsklippare med en "bunke" där bak som man måste tömma var 3 minut när den är full + att den ramlar av så fort det bli ett gupp! och gräsmatan är helt "knövlig" så den ramlade av hela tiden!

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

Honestyisdead
7/27/10, 7:06 PM
#50

#49 Fast det är ju ändå positivt att du hjälpa din mormor Flört

paow
7/27/10, 7:26 PM
#51

#50 jo de är ju klart, men jag var ju inte dirket posetiv, ObestämdFlört

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

 

HannaM
7/28/10, 1:07 AM
#52

Ibland känns inte livet rättvist. För två och en halv vecka sedan dog min första iller. I fredags var det en kompis iller som under mycket dramatiska omständigheter somnade in och idag var det nästa kompis tur att förlora en älskad vän. Det gör så ont.

Smaragda
7/28/10, 1:11 AM
#53

Miljöförstörningen,skogsavverkningen, uppbyggandet av all åkermark…

gör mig rädd och orolig inför framtiden.

Vi är många på jorden idag och fler ska vi bli.

Varför är livet en sån pina?

En riktig jämmerdal…

[LucyInTheSky]
7/28/10, 1:27 PM
#54

Mår illa, trött i hela kroppen, lite feber i går kväll men inget i morse så jag traskade i väg till jobbet endå.. Nu är jag hemma igen och orkar typ inget alls.. Helt slut

HannaM
7/30/10, 12:28 AM
Annons:
Smaragda
7/30/10, 12:36 AM
#56

Mitt usla pms humör…

Jag vill inte bli labil, kämpar att finna balans men det funkar sådär. Plötsligt exploderar jag över en löjlig småsak och sedan ångrar jag mig.

Sablans hormoner. Ska man behöva må såhär? Tycker inte jag ialla fall.

Jag blir arg över att bli labil och överkänslig…

Ond cirkel. *grrr*

[LucyInTheSky]
7/30/10, 12:23 PM
#57

Har så ont i huvudet, trött, seg och mår bläää och så får man inte glömma mensvärk och allt som hör till där. Jag är en vandrande bomb som exploderar när som helst..

Bergspuman
7/30/10, 12:27 PM
#58

Ok här är en till som nog har pms, som glömt ett 50-årskalas imorgon jag tackat ja till för länge sen, som bokat bort mig på annat håll, överarbetad, ont i ena höften, bla bla bla.

Musiken
7/30/10, 11:16 PM
#59

Har hallt mig borta fran att skriva ett tag nu for det har inte kannts som att jag haft nagot att saga, varken positivt eller negativt.

Negativt nu dock ar att chefen har borjat sparka folk for att han inte har rad att ha kvar oss… Blir det en till sa raknar jag med att jag star nast i kon.

Janice ar han radd for - hon har for mycket integritet och vet for mycket hur det fungerar med betalningar, uppsagningstid osv for att han ska vaga sparka henne.
Jag har samma lon som Janice, men ar annu inte 100% insatt i hur allt fungerar med jobb har i UK.
Natalie ar oerfaren, omogen och ointresserad, men hennes lon ar halften av min, sa sparkar han folk for att dra ner pa kostnader sa ar jag det sjalvklara valet nast Rynkar på näsan

Bergspuman
7/31/10, 1:18 PM
#60

Denna sista dag i juli är inte alls en särskilt kul dag.

Är långt ifrån glad. Att jag först glömde bort min kompis mans 50-årskalas idag, har fått en del mindre trevliga konsekvenser. (Jag blev påmind igår av en annan kompis, hade totalt glömt bort det, hade ingen present ingenting, och dessutom lyckats boka bort mig på annat!)

Kompisen, som jag istället hade gjort upp om att träffa, blev såklart putt. Det förstår jag fullt ut. Har nästan tappat räkningen på hur många gånger jag bett om ursäkt. Det är klumpigt gjort av mig, även om det såklart inte är med flit jag gjort så här.

Däremot känner jag mig stött över att den tjejen minsann tackat nej till inbjudningar hos mig 3 ggr på rad. Nästan om om hon inte vill eller inte törs träffa mina övriga vänner. Hon har sagt till i tid, men trenden är tydlig: Hon tackar nej.

Jag brukar däremot alltid tacka ja till hennes inbjudningar och sällan krångla. Det här är ett undantag, jag gör ytterst sällan, i princip aldrig så här.

Vad relationer ska vara svårt. Kan känna mig stött över att jag ska schavottera så in i bängen för ett missat tillfälle, medan hon tackar nej och tackar nej.

Det andra är att jag inte får tag på särbon! Skrev ett sms till honom igår morse och förklarade situationen och hoppades att han inte hunnit boka bort sig på annat. När jag inte fått något svar på hela dagen (han brukar alltid svara snabbt på mina sms), blev jag fundersam och ringde istället. Får bara meddelandet Just nu går det inte att nå den du söker. Samma visa nu på morgonen. Har t o m ringt till hans mamma, inget svar där heller (vad jag förstår är hon oftast ute på sommarstället så här års, har inget nr dit).

Något har alltså hänt, hans mobil är obrukbar eller vad det nu är. Och jag kan inte nå honom. Klart jag blir orolig över att han kanske är sjuk eller skadad eller något. Och sedan: varför hör inte HAN av sig till MIG? Vi har inte setts sedan i söndags förra veckan, jag har inte hört ett ljud under hela veckan. Själv har jag inte orkat, jobbar ju som en slav.

Jag får åka själv på kalaset, trots att inbjudningen gällde oss bägge, det var det första kalaset vi skulle ha åkt på som par.

Trist värre.

Inte roligt att hans mobil är det enda sättet för mig att nå honom, och att jag alltså blir helt avskuren från kontakt med honom om mobilen inte fungerar. Han har ingen egen dator nämligen. De gånger vi mailat och så, har han suttit hemma hos en kompis.

Nä, jag är inte glad idag….

Imorgon sticker jag kanske ut och plockar svamp, ENSAM.

Jag har en relation men jag får göra saker ENSAM. Inte kul.

fridaas
7/31/10, 1:49 PM
#61

illamående illamående och ännu mer illlamående

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Salladshataren
7/31/10, 7:48 PM
#62

Jag blir så less.

Min pojkvän har semester nu, så det betyder att han inte kan höra av sig till mig. När jag kontaktar han så är han dryg med att svara.

Kan gå flera dagar utan att vi pratas vid.

Han sa till mig innan han åkte hem att han skulle komma till mig i början av nästa vecka. Men nu så har han bestämt sig för vara upptagen hela nästa vecka. Även denna vecka också. Så det betyder att han ska vara upptagen i TVÅ VECKOR?!

Låter som jag kräver en massa, men det gör jag verkligen inte! Jag vill bara att han kan höra av sig och att han ska hålla vad han lovar…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: