Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 7751 ggr
Mammize
6/17/10, 10:23 PM

HJÄLP!!! Dålig balans

Jag undrar om det är någon mer som har dålig balans? Jag svimmade en gång för ca. 1,5 månader sedan. Jag fick diagnosen utmattningsdepression, hade ett väldigt stressigt liv. Fick citalopram utskrivet, är nu uppe i 30 mg sen två veckor tillbaka. Går hos sjukgymnast pga. min värk i nacke, axlar och övre delen av ryggen. Nu har sjukgymnasten upptäckt att jag har så dålig balans, fick göra vissa tester i tisdags, bla. att stå på ett ben och blunda. Tappade balansen efter några sekunder. Hon skulle nämna det för min läkare sa hon, idag ringde de från vc och jag ska till läkaren på tisdagen. Nu är jag jätteorolig att de tror att jag lider av någon allvarlig sjukdom. Har någon annan varit med om detta????

Annons:
[rolnor]
6/18/10, 2:04 AM
#1

Kan nog bero på medicinering, kolla FASS för förskrivare.

[Tassy]
6/18/10, 6:37 PM
#2

Jodå det känns igen. Jag är utan mediciner men har en bråkig nacke som ibland sväller och ställer till det med balansen så jag drattar omkull. Nerver i kläm för min del. Är själv mycket stresskänslig.

viktoria91
6/18/10, 9:07 PM
#3

jag har skolios(dock aldrig dokumenterat då läkarna är för lata att göra något åt det) har problem med nacke, rygg, axlar, höfter, knä, fötter och har äverrörliga fingrar/handleder. jag har inte dålig balans kanske men om jag inte koncentrerar mig när jag går känner jag att jag drar till höger och går omedvetet snett ditåt. undrar också vad det kan vara=)

Mammize
6/19/10, 1:10 AM
#4

Tack för era svar. Läste om medicinen på fass men balassvårigheter stod bara med bland utsättningssymtomen, inte bland biverkningar. Konstigt då måste det bero på något annat. Sjukgymnasten sa idag att läkaren kommer att göra neurologiska tester på mig på tisdag, vad det nu innebär.

viktoria91
6/19/10, 1:17 AM
#5

#4 neurologiska tester kollar dem nervsignalerna för att se om det är fel någonstans som kan orsaka dina balanssvårigheter.

Upp till toppen
Annons: