Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 4966 ggr
Tixy
2010-07-05 16:03

Tillbaka på ruta ett...

Ja, nu är jag tillbaka där jag var för 4 år sedan. Utan någon som helst tillit till män.

Åkte iväg till en snubbe jag VET har problem, men jag trodde också att han tagit medicinen han ska ta. Men icke, han slutade med den en vecka innan jag kom, "utifall vi skulle dricka".
Slutade med att han drack 3 dagar i rad. Den sista dagen, igår, drog han även hem nazister, som han vet vad jag tycker om efter tidigare erfarenhet av dessa.

Slutade med att jag tydligen är 'en fet hora' och 'en jävla idiot'. Hade inte hunden varit med, och om jag druckit mer, hade jag säkert blivit våldtagen. Det skrämmer mig enormt.
Fast å andra sidan blev jag ju det också.

Fan….

Annons:
evrekaw
2010-07-05 17:09
#1

Du kan inte sluta tro på ALLA män bara för att vissa är svin…

Jag tror att du kanske lärt dig något och tack och lov kom du lindrigt undan…

Fortsättningsvis ignorerar du män med problem. De har inget du behöver. Du är dessutom värd något bättre - ellert hur!

Se det positivt istället… Fördelen med att ha stött på många skitstövlar är att man blir allt bättre på att känna igen dem på ett tidigt stadie. Och så fort man känner igen det - då drar man sig ur!

Det finns massor av fina karlar därute också - majoriteten av dem är faktiskt fina…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

whiteshark
2010-07-05 17:23
#2

Måste säga att alla män inte äe svin.

Har precis som du råkat ut för en del  svin fast det har gällt kvinnor.

Tappade tron på dom men vet att det finns många som är värda en mer än dom som gjort en illa.

Se det som att det är deras mistag och dom som går miste om någon bra i deras liv.

Tixy
2010-07-05 18:42
#3

Ja, jo..
Dessvärre är 95% av dom killar/män jag stött på just svin. Tyvärr.

Får se hur det går nu, som tur är har jag ju några få men riktigt bra killkompisar, så jag får väl ty mig till dom och återvinna tilliten. Så får vi se sen.

Just nu velar jag mellan om jag ska göra en anmälan eller inte, det känns trots allt som mitt fel den här gången också.

whiteshark
2010-07-05 18:44
#4

klart att du ska göra en anmällan

Stå på dig du ska se att om du inte gör det så kan det hända igen då ha ntycker att han inte har gjort något fel.

Det är aldrig ens fel att någon ger sig på en.

evrekaw
2010-07-05 20:15
#5

Anmälan eller ej tror jag inte spelar någon roll…

Vad som spelar roll är att du inte ska ta åt dig om en idiot kallar dig "fet hora" och inte heller tro dig ha förtjänat detta.

Ibland väljer man omedvetet en viss sort - mera utifrån hur man värderar sig själv innerst inne, än utifrån vad man egentligen vill ha. Allt detta för att man inte tror att de man skulle vilja ha någonsin kommer att vilja ha just en sån som mig/dig…

Som vi värderar oss själva ser också tyvärr andra ofta på oss. Så jobba med självförtroendet och självkänslan. Du är värd mycket mer än de trista typer du hittills verkat träffat på.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

InaIna78
2010-07-06 01:11
#6

Tixy, tyvärr är det ju så i vår värld att det finns idioter överallt, både män och kvinnor som inte vet var gränserna går, begår övergrepp verbalt eller fysiskt. Det finns inga ursäkter för människor som begår övergrepp på andra, de har själva stora problem som de borde ta tag i innan de släpps lösa i samhället igen.

Tyvärr kan man inte hjälpa dem som inte vill hjälpa sig själva, men det man kan göra är att värna om sig själv. Värdesätta sig själv. För visst är det väl så att du förtjänar det allra bästa? Ja, självklart! Kallar någon dig för såna förnedrande ord eller kränkningar eller begår övergrepp på dig - acceptera det inte, dra därifrån. Markera redan tidigt att det inte är ok. Ingen behandlar dig så. Punkt slut. Stick. Dra. Lämna dem. Ägna dem inte ens en tanke efteråt. De är inte värda att ha dig i sitt liv. Du har ett helt liv att leva, låt inte såna människor hålla dig tillbaka.

Välj inte det näst bästa när du kan välja det bästa. Ett liv med människor som respekterar dig och gör dig lycklig. Men framför allt - gör dig själv lycklig. Och respektera dig själv. Det är lättare sagt än gjort. Men när du kommer dit så kommer lyckan!

Och du, lycka till och stå på dig och vägra låta andra människor förstöra ditt liv och kränka dig. NOLL tolerans!!!

Kram!

/Ina

Annons:
kerstinjo
2010-07-06 22:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det här är inget du ska finna dig i. Avsluta bekantskapen med en gång, du behöver inte ens motivera varför.

Alla har vi en uppgift att fylla.

Alla är vi värdefulla.

Glöm inte bort att Du är värdefull.

Ta vara på Din väg, var värdefull för Dig själv. 

Du är en del av det stora.

Bara Du är Du!

Glöm inte bort att Du är värdefull.

Att Du är viktig här och nu!

 Kerstin 

 

isa
2010-07-08 00:32
#8

Till Tixy:

( första versen på Kerstins text i #7)

Det är en vacker och sann psalmsång:

Du vet väl om att du är värdefull

Att du är viktig här och nu

Att du är älskad för din egen skull

För ingen annan är som du

Tixy
2010-07-10 20:01
#9

Tack mina vänner! Kyss
Har inte varit inne ett tag, då jag försökt hitta på så mycket som möjligt för att slippa allt gällande tankar på det som hänt.

Som tur är har jag två underbara killkompisar som jag smsar en massa med, och som jag verkligen trivs med. Så dom lugnar ner mig en massa, vilket är otroligt skönt.

whiteshark
2010-07-11 04:09
#10

Skönt att höra att du har någon som du kan prata ut med och som stöttar dig.

Upp till toppen
Annons: