Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 4527 ggr
evrekaw
2010-07-17 11:01

Dags igen...

Jaha, så var det dags igen för en mani, men en mixad sådan med ångest och paranoida inslag…

Har varit vaken i två dygn nu. Somnade inte ens på mördarcoctailen men 5 theralen, 2 propavan, 2 zopiklon och 2 flunitrazepan…

Om jag inte sover i natt blir det pippidrull, som jag kallar psyket. Då får jag sova en natt på narkos och stanna några dagar tills jag landat. Vill inte det… Nedrans också.

Tänkte bara förvarna… Om jag blir borta ett tag så är det för att min man släpat in mig på pippidrull. Men jag tar medicinen jag fått mot mani, så har jag tur ger den effekt snart…

Konstigt - 2 dygn utan sömn och jag är inte ett dugg trött!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[aspie]
2010-07-17 12:21
#1

Usch så jobbigt du har det Rynkar på näsan Hoppas du slipper dra iväg till pippidrull. Det var förresten ingen dålig cocktail du tog igår för att somna och ändå inte somnade. Det måste vara oerhört frustrerande

Bergspuman
2010-07-17 12:52
#2

Herregud vilken cocktail. Jag som sover som en klubbad oxe på bara 3/4 Propavan. Det ger lite jämförelsematerial.

Stackars dig - vad som än händer hoppas jag att manin ger sig snart. Kram och sköt om dig.

evrekaw
2010-07-17 14:33
#3

#1 Nej det är inte frustrerande. Jag är inte trött och får en massa gjort. Var till sopsorteringen mitt i natten. Har börjat virka ett par sockar, putsat fönster… Det är nog min man som blir frustrerad. Jag mår toppen - bättre än bra…

…bara det där om pippidrull som ger mig ångest. Vet ju vad som händer och vad de gör med mig om jag inte sovit på länge. Min psykiatriker håller benhårt på 3:e natten gillt - sedan ska jag in!

Blä…

#2 Jag är vaken på denna coctail och känner inte av dem ett dugg… Sömntabletter är värdelösa när jag är i detta läget…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
2010-07-17 14:53
#4

När du säger narkos, blir du då alltså nedsövd?

evrekaw
2010-07-17 16:03
#5

#4 Jäpp! När inget annat hjälper så… Om jag får gå sömnlös i allt för många dygn har jag tendensen att slå över i psykos. Dessutom sliter det enormt på kroppen.

Man måste sova, det är en livsnödvändighet!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

isa
2010-07-17 17:17
#6

Hoppas manin släpper snart. Fy så jobbigt, för dig. Jag hoppas också du slipper pippidrull, men som du säger, sömn är en livsnödvändighet, och finns inget annat alternativ så får det bli så. För att lindra ångesten, inför pippidrull, så tänk så mycket du kan med att det är för att du ska få sova gumman.

Många stöttekramar från isa

Annons:
evrekaw
2010-07-17 20:06
#7

Det verkar som om min antimanimedicin (schizofrenimedicin egentligen) börjar ge effekt. Somnade till 2 timmar i soffan.

Ha, ha, nu slipper jag pippidrull!Skrattande

Hoppas jag får sova i natt också!Obestämd Annars kan min man bli lite kinkig… Men, jag ska inte klaga på honom… Han har stått ut med mig i 15 år så jag antar att han är luttrad och vet bättre än mig vad som är det bästa att göra i vissa lägen…

Även om jag blir less på honom när han leker manipolis så älskar jag honom över allt annat…Kyss

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Aviendha
2010-07-18 01:36
#8

Åh, tur att det verkar ta sig! Som du säger så sliter det ju oerhört att inte sova. Men jag förstår inte hur du ens kan veta vad du heter efter den coctailen Tyst bara 10mg zopiklon fäller mig som en klubbad säl!

evrekaw
2010-07-18 12:12
#9

#8 Jo, jag är svårklubbad som få. Det är min psykiatriker som sagt att jag ska ta denna hästdos när jag är för mycket uppe i varv för att kunna sova.

Det värsta är att jag, om jag somnar, som inatt… Då går jag i sömnen och ställer till med både det ena och det tredje. I natt bakade jag sockerkaka i sömnen. Den bara stod där på köksbänken när jag vaknade och jag minns inte att jag gjort den - men det kan ju bara vara jag så…Skäms

Sedan hade jag somnat på kökssoffan - så jag sov väl 3 timmar i alla fall. Så inget pippidrull här inte…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
2010-07-18 13:52
#10

#9 Ha ha, måste skratta, alltså det är ju inte roligt för dig med den här sjukdomen, men har aldrig hört talas om nattkaka förut! Det är ju hur komiskt som helst. Synen, en prydlig sockerkaka som väntar i köket när din man och son kommer ner, medan bagerskan ligger och sover helt oskyldigt efter sitt verk. Nej jag tror jag dör… Skrattande, förlåt men det här var skrattretande som tusan. Skrattande

evrekaw
2010-07-18 15:49
#11

#10 Än roligare var det när jag smällt i mig ett sexpack kexchoklad, vilket jag ju inte minndes heller. Men med tanke på allt chokladkladd jag hade runt munnen och på händerna fanns inte läge för bortförklaringar. Jag blev dömd - skyldig!Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

kerstinjo
2010-07-19 01:05
#12

#9 Jag hade en vänninna, som hade samma diagnos, och när hon kom in i den maniska perioden, så fick hon ta så mycket medicin som hade kunnat klubba ner en oxe.

Kan det vara så att när hjärnan går på högvarv så behövs det enorma doser?

*fniss* Sockerkakor och kexchokladskladd. Jösses, vad godissugen jag blir nu!

 Kerstin 

 

evrekaw
2010-07-19 03:50
#13

#12 Jo, så är det nog… Men här sitter jag fortfarande vaken trots min rejäla sovcoctail.

Inget att göra åt - bara sysselsätta sig med något vettigt som är tyst så jag inte väcker alla andra…

Jag tänk… Den´dår sockerkakan är det godaste ´jag gjort… Tyvärr minns jag inte receptet…Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Bergspuman
2010-07-19 09:03
#14

Hur länge brukar manin hålla i sig?

evrekaw
2010-07-19 19:29
#15

#14 Någonstans från en vecka till en dryg månad. Men jag har medicin som plockar ner mig rätt bra, så jag förmodar att jag kommer att landa snart.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: