Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3709 ggr
Bergspuman
7/12/10, 10:34 PM

Känner mig nedstämd...

Och jag vet inte varför! Det retar mig att inte kunna sortera och bena upp mina känslor så att jag kan lista ut varför jag känner mig nere.

Först tänkte jag att det berodde på att min särbo inte hört av sig på några dagar. Han har varit på Rockweekend i helgen och inte varit hemma.

När det varit tyst från honom ett tag så blir jag nojjig och tror att NU, har han ledsnat på mig. Sedan blir jag arg på mig själv för att jag nojjar, och säger strängt till mig själv att SLUTA NU. Jag behöver bara kolla in tonen i hans senaste sms (i lördags natt) för att se att så inte alls är fallet.  OK, det var mest en rapport från konserten men han uttryckte sig som "vanligt" och avslutade med puss.

OK utesluter alltså det som anledning. Dessutom känner jag mig själv, inte ens ett sms från min älskling skulle lyfta mig ur misstämningen just nu.

Sedan tänkte jag att det är värmen. Men jag klarar av den ganska bra, vet hur man "beter sig" och sitter här på iFokus och delar ut mina tips till höger och vänster.

Om jag lyssnar inåt mig själv, så stiger det upp en känsla av meningslöshet. Övergivenhet. Att känna mig utnyttjad.

Den enda kvarvarande orsaken jag då kan tänka mig, är jobbet. Att veta att kommande 4-veckorsperiod kommer jag att vara fruktansvärt belastad med arbete eftersom flera kollegor är på semester. Och att nu är det tip top-väder och här sitter jag, kedjad till jobbet, och MÅSTE vara där, jag FÅR inte bli sjuk, allt hänger på mig!

USCH!!!

Men hur fan ska jag överleva mentalt??? Det blir ju bara jobb jobb jobb i veckor framöver. Vilken mardröm.

Förra sommaren var en gäspning jämfört med detta.

Jag vet att jag gnäller, men jag tror jag slog huvudet på spiken nu!

Annons:
[YlvaP]
7/13/10, 10:40 AM
#1

Usch vilken känslan. Håller med dig om att det är jobbigt att behöva jobba över sommaren. Man blir ju svettig värre och behöva arbeta är inge roligt.

Kram till dig.

evrekaw
7/13/10, 5:08 PM
#2

Att vara överbelastad med en arbetsbörda som egentligen är orimlig för en person kan väl få vem som helst att känna sig utnyttjad och nere.

Själv har jag fem veckor kvar, men det är inte annat än att jag ändå gruvar mig för vad som komma skall när jag kommer tillbaka… Nye chefen är inte vad min förra var och han har mailat kryptiska uttalanden om förändrade tjänstefördelningar osv. Den där ovissheten om vad som väntar gnager på mig…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

isa
7/13/10, 6:20 PM
#3

Det är svårt att veta vad det beror på , men jag håller med Evrekaw i #2 att vara överebelastad med arbete som en person inte räcker till, kan få vem som helst nedstämd.Jag kommer också bli sådär överbelastad när jag kommer tillbaka från min semester, för våran chef, ger alltid för många ledigt samtidigt, för han är så feg och inte vågar säga nej. Det är bara jag och en annan person till som har klagat på  fördelningen, men han gav alla ledigt utom vi två. Så jag vet tyvärr vad som väntar mig.

Du kan inte göra mera än vad du gör. Man kan inte trolla. Det är inte ditt fel att även din chef, tycligen gett för många ledig samtidigt.

Pialinn
7/14/10, 11:28 AM
#4

Försök att inte tänka på hela perioden som jobbig. Ta en dag i taget och gör det bästa av den. Det du inte klara av att göra idag, kanske går lättare i morgon.

Fast jag lider med dej. Måste vara jobbigt när man måste göra andras jobb plus sitt eget.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: