Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2477 ggr
Tofu
6/20/10, 12:05 PM

Romantik och kärlek

I väntan på sin älskade-den uti blonda lockar skrudade.

-Förväntan trängs med tvivlan över mötets utveckling o syfte.Ty icke känner de varandra närmare, blott genom ord och dessa äro sällan sanningsenliga med verkligheten, utan kryddade med romantikens doft och färg.Men ändå ljuvare än allt som går att uppleva i verkligheten.

-Vakna upp' inse det förfärliga.Du är förälskad i en bild!

Nu droppar tårar av förbittring,på  vän jungfrus kind.Jämmerrop av förtvivlan lämnar hennes röda mun, i bröstet rister suckar djupa.

Gladiatan

Annons:
LenaR
6/20/10, 12:18 PM
#1

En liten saga om internetförälskelser?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

evrekaw
6/20/10, 7:34 PM
#2

Hi, hi… Mötte min man på en pub… Började av någon anledning jag inte minns att prata med honom.

Inte alls någon vacker i blonda lockar skrud… Hu!!! Nej snarare gruvligt ful i testigt hår och getbockskägg…

Min väninna gav honom mitt telefonnummer utan min vetskap efter att jag vägrat ge honom det….

Men det är jag evigt tacksam för - för se - han är den vackraste av  allt vackert innuti…. Och det är sedan dess evigt Vi! Kyss

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Tofu
6/20/10, 9:05 PM
#3

Tänk'så sällan ser vi insidan, sånt kräver tid och den moderna människan, hastar genom livet. Avundsvärd är den, som får sin älskade behålla i evig tid.Ser honom genom kärlekens filter

Bergspuman
6/20/10, 10:16 PM
#4

Då bilden sig manifesterar, uti en våldsamt charmig man

inte sällan den stackars kvinnan ej motstå kan

Handlöst falla, en gång för alla

i mannens famn, ömt viskande hans namn

Så vinns den väna jungfruns hjärta

fast icke helt utan smärta

ty ljuv är kärleken och smärtfullt ljuvt är att älska.

Upp till toppen
Annons: