Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 9260 ggr
Zaphix
2010-06-11 15:46

Slut på medicin, panik!

Trodde jag hade ett recept kvar på en av mina mediciner att hämta ut då jag inte har något kvar av den hemma. Men så var inte fallet visade det sig..

Försökt fått tag på min läkare, men hon hade inte telefonen påslagen under hennes telefontid(!?), så det gick inte. Även försökt fått tag på en läkare på en annan enhet som min enhet samarbetar med. Dock utan resultat..

Lite smått panik då jag verkligen behöver medicinen idag, är en sömnmedicin. Har inte sovit alls inatt och bara någon timma natten innan pga. ångestattacker. Och jag behöver verkligen få sova inatt för att ta igen mig. Och får jag inte tag i en läkare idag går det inte förrän på måndag.. Outhärdlig helg alltså.

Så det jag behöver är tips om hur man kan få tag i en läkare när ens vanliga inte svarar. Står ju i min journal att jag fått medicinen utskriven förut, så det borde väl inte vara problem för någon annan läkare att skriva recept åt mig?

Kan man ringa akutpsyk för att få recept utskrivet? (Känns ändå rätt akut..)
Vanliga akuten?

Vårdcentralen känns inte ens som ett alternativ..

Tyvärr tillhör jag det mest negativt omskrivna landstinget just nu, och ännu mer tyvärr är väl att allt media tagit upp stämmer. Personalbrist, sommarstängningar, byråkratitjafs och sånt ställer till det för oss patienter..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
[rolnor]
2010-06-11 17:42
#1

Du kan gå till psykakuten och förklara, brukar vara en rätt lång väntetid dock, men dom kan säkert hjälpa dej.

Zaphix
2010-06-11 17:54
#2

Tror du det fungerar att ringa dit? Tar lång tid att åka dit, och jag är rätt skraj för att göra sånt ensam, och mamma är inte hemma..

Fick tag i en sköterska på en annan enhet inom psykiatrin i alla fall, hon skulle prata med en läkare och se om det gick att ordna. Men hon kunde inte lova något. Skulle ringa till apoteket och se om de fått in recept vid fyra, hade dom inte det så hade han inte skrivit ut något.. Hoppas!

Pratade med sköterskan på akutpsyk inatt när allt blev för jobbigt, så förhoppningsvis förstår dom att det är viktigt. Så fungerar det inte med denna läkaren nu, så får jag försöka med dom.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[rolnor]
2010-06-11 18:13
#3

Lycka till.

kerstinjo
2010-06-11 19:03
#4

Pröva att ringa, och får du svaret att du ska återkomma om det blir för jobbigt, så var envis och tala om att det är panik!

Hoppas att det löser sig.

 Kerstin 

 

Zaphix
2010-06-11 19:49
#5

Det löste sig! :)

Läkaren hade skrivit ut recept åt mig (samma läkare jag haft förut, som tyckte att depressioner är ju bara att lösa med att rycka upp sig lite, sedan berättade han om hur mycket han orkade med i min ålder.. Men idag är jag honom evigt tacksam!), så nu har jag varit på stan och virrat runt bland alla studentfirare för att hämta ut medicinen.

Hoppas verkligen att jag får sova lite inatt. Större chans nu iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[YlvaP]
2010-06-11 23:31
#6

Skönt att du fick ett recept. Märkte också att det var massor med folk i stan idag när vi for. Sjukt jobbigt med en massa människor och jag hade glömt att det var fredag.

Hoppas du får sova inatt.

Annons:
Zaphix
2010-06-12 00:02
#7

Jo, var rätt jobbigt med folket. Främst att jag kände mig rätt tragisk, alla skulle festa och ha roligt, jag skulle köpa medicin så jag fick sova och slippa en hemsk natt till.

Men det gick ju bra iaf.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[rolnor]
2010-06-12 01:03
#8

Dom som skulle festa mår kanske sämre än dej imorgon…

Zaphix
2010-06-12 02:24
#9

Det hoppas jag, lyckliga människor ska straffas så de åtminstone ibland hamnar nere på min olyckliga nivå. Flört

Nej, min morgondag ska bli av. Mycket bra bestämt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: