Annons:
Etikettkronisk-smärta-påverkan
Läst 5078 ggr
isa
7/8/10, 4:59 PM

psykologisk inverkan

Hej. Vill bara skriva att jag är väldigt stolt över mig själv som igår, så gott som släpade mig till mitt naturreservat. Jag hade svinont, och var ledsen, och hade ganska kraftig ångest men jag tvingade ut mig till bussen och åkte dit i alla fall.

Jag behöver bara stiga av bussen, så infinner det sig, direkt ett lugn över hela min kropp och helt plötsligt gör det inte lika ont längre, varken i kroppen eller

"i huvudet".

Jag fick stor lön för mödan, för jag fick se en hel del rovfåglar och min smärta dämpades som sagt, något otroligt.

Jag är så glad och tacksam att jag hittat mitt paradis. Där finner jag frid och lycka, lugn och harmoni både för kroppen och själen.

Jag håller utkik varje år, på om det finns något litet torp, antingen att hyra, eller köpa för jag skulle verkligen vilja bo där.

Ville bara dela med mig, lite om hur mycket det psykologiska påverkar den fysiska smärtan.

Annons:
[rolnor]
7/8/10, 5:24 PM
#1

Låter underbart, jag har också kännt att naturen kan hela mej, att jag känner mej hemma där på något sätt, riktigt skönt.

isa
7/8/10, 5:47 PM
#2

#1 Härligt! Jag blir glad för din skull. Visst känner man sig "hemma" ?

Jag har berättat om sådana här tillfällen i "mitt" naturreservat förut,så många härinne vet redan om detta, men det tål att berättas om och om igen, för effekterna av att åka dit är alltid bara otroligt positiva.Glad

[YlvaP]
7/8/10, 7:52 PM
#3

Härligt. Och att du vill dela med dig av detta.

evrekaw
7/8/10, 11:20 PM
#4

Jag tror absolut att det finns en koppling mellan kropp och själ. Att det hänger ihop. Härligt att du fick en så bra dag!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

bandi43
10/9/13, 1:01 AM
#5

De går hand i hand och de kan inte se en part lida utan att påverkas,nästan som ett gift par.Var i kroppen fysiskt du har ont är ditt psykiska andra hälft för att visa sitt deltagande men även tvärtom.

Upp till toppen
Annons: