Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2908 ggr
NaimaG
2010-06-03 16:03

orkar inte

skriver här med

Ska fylla i ett enormt häfte för färdtjänstkort och jag fattar ingenting utav det häftet samt att skriva om problematik osv gör mig så trött i huvudet. Min man är inte till någon större hjälp, han fattar inte att fylla i formulärer gör mig så stressad, frustrerad och totalt slut i hjärnan. Jag vet inte hur jag ska formulera mig eller vad jag ska skriva vilket gör mig förbannad och gråtfärdig. Min mans kommentar är "skit i det då, då får du ingen hjälp".

Jag orkar inte!!

Annons:
NaimaG
2010-06-03 16:28
#1

Jag har nu grinat i 30 min och först då förstod min man hur j*vla påfrestande sådant här är för mig. Måste hända något innan han förstår.

Bergspuman
2010-06-03 16:35
#2

Rakt på sak: Hur lång tid har du på dig för att fylla i det där?

Kan du göra så att du delar upp det och tar lite nu och resten sedan?

NaimaG
2010-06-03 16:40
#3

#2 Det skall vara ifyllt tills den 9e då jag skall lämna det till en läkare.

MichaelE
2010-06-03 16:43
#4

Jag kan inget annat än att säga förlåt. Mitt problem är att jag inte förstår allt hur det är för dig och jag hopas att kunna själv få hjälp om hur jag ska uppträda mot dig och hantera situationer som den som var idag. Jag är inget annat än hemskt ledsen.

Bergspuman
2010-06-03 16:47
#5

#3 Du gör nog klokast i att dela upp arbetet med att fylla i blanketten / häftet.

Mitt tips är att du inte gör någonting alls mer idag. Vila från det. Gör något roligt istället.

Imorgon kan du läsa igenom alltihopa.

På lördag kan du försöka förstå vad som menas.

På söndag kan du påbörja att beskriva problematiken.

På måndag kan du färdigställa problembeskrivningen.

På tisdag fyller du i all annan information.

Kan detta fungera?

NaimaG
2010-06-03 17:06
#6

Pappren är oerhört luddiga så jag har nu mailat min kontaktperson och sagt att det är för påfrestande för mig att fylla i sånt här. Inte äns Michael fattar vad man skall skriva då frågorna är så luddiga och väldigt omfattande.

Annons:
[rolnor]
2010-06-03 18:32
#7

Håller med #5, sänk ribban rejält!!!

Hawknestgrove
2010-06-04 18:53
#8

Mitt råd är, att du tar hela f*nstyget till papper och går upp till kommunen och dänger det i bordet åt dem. Säger,att  ni är två som försökt att fixa detta, men vi fattar inte. Då blir de tvungna att hjälpa dig. Du anar inte, vad lite ilska riktat mot rätt personer kan göra!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

NaimaG
2010-06-04 18:55
#9

#8 Det är av min kontaktperson jag fick pappren.

Hawknestgrove
2010-06-04 18:59
#10

Grrrrrr……. då kan ju den personen som är så redig fylla i dem åt dig. Om ni två vuxna, som är  normalt funtade intelligensmässigt tycker de är jobbiga, så ska hon/han  hjälpa dig. Släng papprena i knät/på bordet åt henne. MEd orden FIXA DETTA!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

NaimaG
2010-06-04 20:17
#11

#9 Funtad intelligent mässigt vill jag inte påstå jag är men han är det dock.

Hawknestgrove
2010-06-04 20:20
#12

tsss. inget fel på din intelligens. Bara för att du har en störning, så behöver ju inte det betyda, att du  är mindre intelligent.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: