Annons:
Etikettbehandling
Läst 4081 ggr
Zaphix
2010-06-06 04:03

Medicin, det ständiga dilemmat.

Jag har klantat till det för mig nu. Mycket dumt.

Har doserat upp stilnocten till två-tre tabletter, fast jag läkaren sa att jag bara skulle ta en. Men 2-3 st mer ju verkning, då somnar jag ju.

Samma sak med concertan, får 54 mg utskrivet, men har ett par burkar med 36 hemma. Så jag äter två 36 nu om dagen, och 18 på efter middagen. Fast jag egentligen har ökat dosen då.

Dilemma, dilemma, dilemma. Men det fungerar nu, på 3 stilnoct somnar jag direkt, så skönt. En märks ingen skillnad alla och två fungerar oftast.

Hur som helst, dilemmat är väl hur jag ska ta upp det med läkaren, concertan är nog inga problem. Men med stilnocten..

Man ska inte överdosera, det är dumt, men om man måste?

Behöver nämligen mer stilnoct utskrivet, men vågar inte be om det för sist fick jag 30 tabletter, alltså 30 dagar. Men att jag inte fick äta dom i sträck. Utan vila emellanb ska man göra.

Så nu känns det ändå som att jag ska vänta ett tag och be om utskrivet mer då. Men det är ju i alla fall en månad kvar. Jag villö sova den månaden.

Eller så berättar jag för läkaren om överdoseringarna, men då får jag väl aldrig mer nån medicin utskriven..

Hur skulle ni göra?

Det jag behöver allstå är recept på 72 mg concerta, det är nog inte problem, och mer stilnict. Erkänner jag hyr jag gjort med stilnocten kanske hon inte skriver ut det igen, eller så blir hon glad att det fungerar då så hon skriver ut tillräcklig mängd för att jag ska kunna ta de doser jag behöver.

Eller så nskriver hon ut starkare medicin, det hade varit det bästa, men det vill hon nog inte göra till mig om jag brrättasr att jag experimenterar hej vilt hemma..

Hur skulle ni göra?

Antasgligen otydligt inlägg, druckit lite vin och fått in mig nån stilknoct då jag ska få sova.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
NaimaG
2010-06-06 04:27
#1

Det är inte bra att överdosera. Jag gjorde det en gång och hivade i mig 4 tabletter det blev akuten nästa fasst det var ju ämnat att gå åt det hållet också. Men jag tycker du ska ta upp detta med din läkare. Har du kollat på bipackssedeln vad maxdosseringarna är?

Zaphix
2010-06-06 04:41
#2

Jag tar över maxdoseringen,så jaag antar vatt jag överdoserar. Men det fungerar ju då, inge bieffekter alls, bara att jag får sova liksom.

Jag överdoserar inte för att jag vill dö, ville jag det skulle jag hiva i mig alla medicner jag har som kan döda tio elefanter, stora elifanter. Afrikanska.

Så jag gör det för att det fungerar bra så..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

NaimaG
2010-06-06 04:44
#3

#2 Jo jo, det förstår jag men det är ändå inte bra. Din lever och ditt hjärta kan ta stryk.

Zaphix
2010-06-06 12:57
#4

#3; Jo, jag vet. Men vad har jag för alternativ? Så otroligt less på att inte kunna sova..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[rolnor]
2010-06-06 19:43
#5

Immovan tycker jag är effektivare.

Zaphix
2010-06-06 20:18
#6

#5: Ger för mycket bieffekter för mig, ger migrän dagen efter.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Allamej
2010-06-11 16:02
#7

Zaphix, du måste tala med din läkare om att antingen få en starkare styrka utskriven eller ett komplement. Förklara hur det ligger till så borde hon ju förstå, hon känner ju dig.

Drick inte vin till stilnocten eller nån annan lugnande medicin för det är så folk dör, vare sig dom vill eller inte. Nämn helst inte detta heller till din läkare då du då kommer att bli klassad som knarkare och då har du sovit din sista natt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Zaphix
2010-06-11 16:44
#8

#7: Jo, har försökt prata med henne. Men det svar jag får är "Testa ta ännu en till atarax tidigt på kvällen i samband med de andra medicinerna, och innan du går och lägger dig en stilnoct". När jag efter att ha provat typ en vecka sa att det inte fungerade blir svaret "Men testa ta dom ännu tidigare.". Så jag testar och testar..

Nä, aldrig mer vin och stilnoct. Inget jag kommer nämna. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Allamej
2010-06-12 20:21
#9

Förresten Zaphix… kanske du ska ta och ta den där eftermiddagsconcertan på morgonen istället, aldrig senare än kl 10. Tänkte bara, om du stoppar i dig lite piggmedel som håller sig i kroppen i 12 timmar så kanske det inte är en bra grej att göra på eftermiddagen om man har sömnbesvär

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Zaphix
2010-06-13 20:14
#10

#9: Concertan hjälper mig att sova. :)

Blir lugn av den, för när morgonconcertan går ut på kvällen blir jag hyper och ADHD'ig, men tar jag concerta senare också så slipper jag det och får lättare att koppla av. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: