Annons:
Etiketterboktipsfilmtipsrecensioner
Läst 2421 ggr
sorgblot
2010-05-22 01:11

Boktips!

Har börjat läsa en bok om "värstakänslor", skam och rädsla. Det är en form av självbiografi där författaren ha en del "bagage" sen barndomen som hon börjar arbeta med och finner till sist Zen Coaching som har hjälpt henne mycket. Längre har jag inte kommit. Men jag rekommenderar den ändå!

Hur jag lärde mig älska mina värsta känslor av Inger Edefeldt

Annons:
isa
2010-05-22 12:14
#1

Tack för tipset!

Nu har jag reserverat den hos mitt bibliotek. Den verkar populär. Jag har köplats nr.2 så det tar några veckor innan jag kan läsa den. Ska bli intressant!

sorgblot
2010-05-22 12:55
#2

#1 Kul! Men den är lite jobbig att läsa ibland, iaf för mig då jag känner igen mig i en del av det som skrivs.

isa
2010-05-22 13:22
#3

#2 Tack , det var bra att veta! Då skall jag vara förberedd!

isa
2010-06-25 14:59
#4

Igår fick jag meddelande från biblioteket, att jag nu kan hämta min reserverade bok som jag stått på kö till. På måndag ska jag hämta den! Ska bli intressant…..Glad

isa
2010-07-21 15:48
#5

Som tur är , så är det ett långtidslån jag har på denna bok. Jag tycker den hittills är tungläst, inte i texten och styckena i sig, utan i hennes sätt att skriva på. Men jag ska tragla mig igenom den.

Jag kanske är lite otålig, har kommit till nästan hälften av boken och hon pratar fortfarande om hennes problem som barn. För mig räcker det med några exempel. Jag vill komma till lösningarna på problemen, men de kommer väl snart får jag hoppas.

isa
2010-08-12 15:50
#6

Jag är färdig med boken nu. Hon var lite för omständig för min smak.

Men några bra tips och råd fick jag i alla fall.

Jag såg sen efteråt att det är ju faktiskt en självbiografi, så det var inte så konstigt att det handlade mycket om henne själv.Skäms

Tack ändå sorgblot för tipset.

Annons:
Upp till toppen
Annons: