Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 10943 ggr
Destany
2010-06-02 01:17

När livet e jobbigt

Hur får ni kraften att resa er igen? jag känner mig så otroligt tömd på energi o jag mår så jädra dåligt just nu..så mycket jobbigt har hänt på kort tid så det har slagit undan mina fötter o jag hittar inte riktigt balansen för att komma upp igen..Jag brukar resa mig rätt fort men denna gången går det inte.. hur ska jag göra ska jag bryta ihop totalt eller ska jag ringa doktorn o få hjälp o kväva det???

svamlar men jag vet inte alls vad jag ska göra jag vet bara att jag inte orkar mer.. jag kan inte ens gråta längre…

Annons:
[rolnor]
2010-06-02 01:32
#1

Jag brukar dricka ett par pilsner och skita i allt ibland, trivs jag bra med, har ju inga barn eller så…

Bergspuman
2010-06-02 08:41
#2

Jag tillåter mig själv att faktiskt vara nere och ledsen. Försöker vara känsloadekvat. Då gör jag bara sådant jag mår bra av, t ex bada, läsa böcker, lösa korsord, byter lakan i sängen. Tar på mig så lite plikter och åtaganden som möjligt.

Är jag förlamad och stum invärtes, så får det vara så. Jag läker nog, men i min egen takt.

Bli inte panikslagen över din nedstämdhet. Var i den istället.

[muffy]
2010-06-02 22:08
#3

Tanka på med överdrivet positivttränkande. Tänk på FINA minnen då du mått riktigt bra, dröm dig iväg ett tag. HAr du något att se fram emot? Midsommarfirande? Semester?
Umgås med människor som får dig att le, hitta på något spontant, ta med er picknick ut i solen och bara var!

Försök att inte vara så mkt ensam, sysselsätt dig lagom mycket.
Sätt dig ner, låt alla känslor komma. Kommer gråten GRÅT. Kommer ilskan SKRIK! Acceptera att NU mår du såhär skit!! Nu känns livet riktigt hårt, det är ok. Alla kommer någongång i livet ner i den svackan och det kan vara förjävligt helt enkelt!

Positvittränkande, hur motsägelsefullt det än känns att försöka tänka på massa br när man bara vill lägga sig ner oh skrika!!

Kram på dig! Hoppas på dig! Kyss

evrekaw
2010-06-03 12:14
#4

Jag har hittat fantastiskt stöd i föreningen Balans, en massa manodeppare som träffas varannan vecka. Vi pratar, stöttar och peppar varandra.

Framför allt är det skönt att bara få vara sig själv, inte försöka vara gladare än man är eller dämpa sig. Man behöver heller inte dölja vissa saker om sig själv, som man tyvärr måste ute i verkliga livet. Skönt att få vara som man är bland likasinnade med jämna mellanrum.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

isa
2010-06-04 19:28
#5

jag tillåter mig själv att må dåligt, så får det bara vara så. Ibland tar det längre tid, men oftast repar jag mig ganska snabbt. Är det för illa så ringer jag doktorn eller NOA , hos mig har NOA öppet dygnet runt.

När jag mår lite bättre gör jag bara sådant jag blir glad av, såsom vara ute i naturen och fågelskåda i mitt älskade naturreservat. För mig känns det också bättre att jobba när jag är deppig och har ångest för då kan jag fokusera på något annat än mig själv. Det gäller naturligtvis inte den gången jag blev riktigt deprimerad för då fungerade ingenting. Då var jag sjukskriven i 9 månader och det fick ta den tid det tog att må bra igen.

jag tycker att om du inte känner igen det här , och att du känner att du något inte är som det brukar vara, att du inte klarar att repa dig själv, så ring doktorn.Det behöver inte blir så att ni kväver detta. Du kan få hjälp och råd på andra sätt. Jag vill aldrig äta antideppressiva medel, och då tar allting längre tid och blir större påfrestning känslomässigt, men doktorn kan ha andra råd och tips till dig.

Destany
2010-06-04 20:41
#6

tack för allt ert stöd.. jag mår fortfarande kasst men jag känner ändå på samma gång att jag e på väg tillbaka.. jag har inte gråtit en tår jag hade behövt det men jag kan inte…jag har lyckats jobba i 2 dagar o jag har kelat massor med mina katter..

Annons:
isa
2010-06-05 18:34
#7

#6 Vad skönt att du är på rätt väg. Det kan kännas bra för dig att ha lyckats jobba.Man kan behöva få öka på sin självkänsla och få vara lite stolt över sig själv i såna här lägen. Bra att du kelar med dina katter! Katterna sänker din puls och gör dig lite lugnare .

Mvh isa

Zaphix
2010-06-06 01:56
#8

#5: Vad är NOA?

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

HannaM
2010-06-06 02:07
Zaphix
2010-06-06 02:38
#10

#9: Ah, okej.

Förlåt för OT.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

NaimaG
2010-06-06 03:30
#11

Mitt liv är ständigt jobbigt och turbullent så jag har knappt någon kraft alls men jag pushar mig själv hela tiden men alltid kommer jag till en breaking point som gör att jag hamnar på akuten. Mitt liv är inte lätt om jag får uttrycka mig så.

Zaphix
2010-06-06 04:08
#12

Jag kommner på fötter genom att hitta rutiner. Hunden är bra att gära rutiner runt. Ett dagsschema är bra att skriva.

I övrigt vet jag inget om hur man kommer upp. Jag har en plan om att skaffa en stege, en lång stege. Tillräckligt lång för att klättra upp ifrån mitt mörka hål.

Annars så är det väldigt skönt att ligga hemma och stirra in i en vägg hela dagarna. Att vara ledsen, gråta och skrika, leva igenom panikattackerna. Så gör jag, jag bara föäljer med och se vart depressiomem leder mig. Kämpar inte emot utam följer med.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Upp till toppen
Annons: