Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2527 ggr
Bergspuman
5/2/10, 4:05 PM

Nu har ursinnet vaknat... tack och lov

Jag vet inte vad som gjorde att min ångest och nedstämdhet förbyttes i glödande raseri. Kanske en sån simpel grej som att den spricka jag har i handfatet i badrummet, råkade jag slå bort ytterligare en bit på, och skar mig i tummen så det blödde.

Smärtan och ilskan över detta lilla missöde liksom triggade igång den ilska jag rätteligen borde känna över att ha blivit så kränkande behandlad som jag faktiskt blev i fredags.

Nu känner jag mig som en rytande vulkan.

Jag tänker inte bara avsäga mig key user-uppdraget, jag tänker även avgå som key user för ett annat program, samt dementera allas informella uppfattning om att jag även är expert på Excel och ett rapportprogram. Mitt jobb har utvecklats till att jag sysslar allt mer och mer med system och programvaror, inte helt lyckat eftersom jag är anställd som SPEDITÖR och LOGISTIKER!

Bråkar någon med mig, tänker jag nämna att jag kanske rapporterar till ledningen i Finland hur platschefen på min arbetsplats missbrukar och överutnyttjar sin key user.

Mig trampar man inte på ostraffat!

I övrigt tänker jag dra mig undan och ägna mig i huvudsak speditionsarbetet samt de uppgifter jag tilldelades i utvecklingssamtalet. Det får fanimig räcka.

Jag har haft rännskita hela helgen pga all ångest och oro, jag vägrar att finna mig i att bli behandlad som skräp!

Och jag kommer, så fort jag känner mig styrkt och stabil nog, att börja arbeta på att ta mig ifrån det där företaget. Som har en fullständigt inkompetent ledningsgrupp, som består av ett gäng patetiska halvfigurer. Det kommer inte bli ordning på företaget förrän hela ledningsgruppen bytts ut, sanna mina ord.

Som enskild Medarbetare har jag tack och lov inga andra skyldigheter än mot mig själv.

Tack till alla goda makter för att jag har en så underbar särbo, som finns vid min sida, och uppmuntrar på det sätt han kan, givet hans blyghet och tafatthet på det känslomässiga området.

Tack till alla goda makter för att jag har styrkeresurser inuti mig själv att tillgripa när motgången grinar en i ansiktet.

Tack till alla goda makter för att jag har en andel Go To Hell-pengar OM jag måste ta till det ultimata verktyget och säga upp mig helt från anställningen.

Tack till alla övriga inblandade Glad

Annons:
[rolnor]
5/2/10, 9:26 PM
#1

Låter bra!Skrikandes

Sovgott
5/4/10, 5:56 PM
#2

Go-to-hell-pengar. Ha ha. Ja, det är väldigt skönt att ha en buffert så man slipper känna sig livegen.

Upp till toppen
Annons: