Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 2592 ggr
Bergspuman
5/1/10, 1:54 PM

Mår hemskt dåligt just nu, depressiv igen

Jag är en människa som har skört psyke. Det är bara att konstatera. Fastän under antideppmedicinering, tog händelsen på jobbet igår mig så hårt att jag har störtat rakt ner i ett mående av depressiv karaktär.

Inget regelrätt återfall för det förhindrar medicinen. Men en svacka med tydliga depressiva inslag.

Samma symtom. Vill inte äta, vill inte stiga upp, första impulsen när jag vaknar är att genast stänga ögonen och somna om igen - outhärdligt att vakna.

Ångest så fort jag tänker på det hela och mitt beslut att avgå från key user-uppdraget. Ångest för att jag ska bli utsatt för något slags övertalningskampanj eller ifrågasättande eller negativa omdömen som Du får inte, eller Du måste vara kvar.

Jag är inte anställd som detta från början, utan det var ett uppdrag jag frivilligt åtog mig för ca 2 år sedan, så jag tror inte man kan sätta dit mig för typ arbetsvägran.

Men blir jag utsatt för övertalning eller ytterligare press så tror jag att jag får ett nervöst sammanbrott, då tror jag mitt temperament sprutar fram och jag öppnar munnen och öser ur mig allt jag tycker. Och i det här läget, har jag inte råd att äventyra min situation ytterligare.

Min prio nr 1 är min sinnesro och min psykiska balans. Jag är beredd att försvara den allt jag kan. Den är A och O, utan den kan jag inte fungera. Den eller det som hotar min balans, måste bort.

Tyvärr, jag är för skör, jag har inga marginaler. Jag är en högpresterande och oerhört kompetent och intelligent människa, men jag är sårbar som fan.

Alla goda makter, låt mig komma så oanfäktad som möjligt ut från detta! Gör så att mina chefer låter mig vara ifred mest möjliga när jag väl meddelat att jag avgår som Key user. Låt mig försöka genomskåda källan till min ångest så att jag kan minska den därigenom.

Jag har inte haft ångest sedan augusti förra året, har i princip aldrig ångest och därför har jag ingen medicin mot det. Jag kan bara skriva och bada och dricka choklad.

Ikväll kommer min särbo. Jag har förvarnat om att jag mår skrutt och behöver pysslas om lite extra. Det var hans förslag att vi kunde bada. Jag vet att han inte kan fungera som psykolog eller samtalsperson, han är både lite blyg och rätt känslomässigt tafatt. Men han kan finnas där fysiskt för mig, bara genom sin närvaro bidra med lugn och hopp. Han är bra för mig.

Jag kommer att hämta mig, det är jag övertygad om, men just nu är det verkligen apskitmående.

Tror inte jag behöver kontakta läkare, men om nu svackan inte släpper på en vecka, låt oss säga tills nästa helg, får jag kanske göra det ändå.

Annons:
[Tassy]
5/2/10, 1:58 AM
#2

Ibland är det bättre att ha en tafatt person som ställer upp, än en psykläkare som trugar i en piller! Han behöver inte vara din psykolog, helt rätt, men han är ju din partner, och dessa brukar vara den bästa stöttepelare man han ha, så var inte rädd att ta stöd där det finns Glad

Även om du är skör så har du skinn på näsan och en stor skopa humor, så ta hand om dig efter bästa förmåga så löser det sig förmodligen kanonbra!

Upp till toppen
Annons: