Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2394 ggr
yoanna
2010-05-25 15:48

Kan man plugga psykologi eller inte?

Asså det är så att jag är intresserad av psykologi och tror att jag skulle vilja plugga det, men nu e de så att min mamma och jag också  tror att jag skulle behöva en psykolog istället för att plugga till psykolog.

Någon här inne som känner eller går hos en psykolog men samtidigt pluggar till det?

Annons:
Tangotime
2010-05-25 17:46
#1

Hm, är det inte så att man får gå hos en psykolog under utbildningen? Fast om du har gammla spöken kanske du ska ta tag i dom först. Jag funderade på detta ett tag och kollade upp lite utbildningar. Men jag kommer inte ihåg (är många år sen) hur det var nu riktigt. Sök på olika skolor och mejla dina frågor om utbildningen till dom!

yoanna
2010-05-25 17:52
#2

Okej, tack för svaret iallafall, ska ta och mejla ett par skolor så får man se vad dom säger då.

David
2010-05-26 03:35
#3

Här finns lite mer att läsa om utbildningen och arbetet som psykolog.

Man måste själv gå i terapi under utbildningen. Vid vissa högskolor måste man själv betala en viss del av kostnaden för det. Gruppterapi är ett kostnadsfritt alternativ. Kontakta högskolorna för mer information.

Men som #1 skulle jag rekommendera att om man har egna bekymmer innan utbildningen ska man nog göra sig "av med dem" först.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: