Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2492 ggr
isa
4/20/10, 3:06 PM

OT-sparar ni på något?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sparar ni på något? Jag blir glad av min Majblommors-samling. Är ganska stolt över den faktiskt. Jag har blommor från 19 olika år.Sen sparar jag på stenar, fyrklövrar, kaffeskedar från olika städer/länder, och lite annat smått och gott.

Annons:
isa
4/20/10, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

här är några av mina fyrklöver, som jag har hittat. Undrar bara när turen ska komma? Jag har provat allt möjligt, att äta upp en, lägga en i vänstra skon, lägga en i vänstra fickan, ätit en annan vid fullmåne, lagt en under huvudkudden, men turen kommer aldrig tycker jag.

Kanske är det som en gammal dam sa till mig en gång. Turen är att inte ha otur!

Bilden vill inte komma upp, den som vill se dem, får gå in på mitt fotoalbum.

Bergspuman
4/20/10, 3:59 PM
#3

Ugglor, stenar och snäckskal.

kerstinjo
4/20/10, 4:06 PM
#4

Jag har en släng-människa!

Jag har så otroligt mycket saker och det går många resor till tippen och till ett insamlingsställe, som säljer sakerna vidare.

Men mitt nästa projekt är att rensa förrådet. När yngsta dottern bodde hemma och jag fick nippran på alla hennes saker, som skräpade över allt, då hade hon en "smart" lösning. Ner med grejjerna i en låda och låsa in det i förrådet. Vips, så var rummet städat!

Men jag kommer att spara hennes leksaker och barnböcker, för barnböckerna kan gå till äldsta dotterns fyra barn.

 Kerstin 

 

LadyNight
4/20/10, 10:59 PM
#5

Samlar på små grodfigurer, tändsticksaskar, små miniatyrer av olika slag och böcker (det om något är väl ett samlande? :P)

Saga85
4/20/10, 11:28 PM
#6

Jag samlar inte på något, men funderar på att bli souvenirhattsamlare. Köpa en hatt/huvudbonad varje gång jag reser bort. Fast då måste jag ju börja resa också.

Annons:
LenaR
4/22/10, 12:56 AM
#7

Jag samlar inte systematiskt på något, men jag köper konst och keramik långt över mina ekonomiska resurser. Förut var det böcker jag förköpte mig på. Men jag har en känsla av att ingetdera räknas som samlande "på riktigt"?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

NaimaG
4/22/10, 6:08 PM
#8

Vykort och allt med illustrerad vetenskap.

[LucyInTheSky]
4/22/10, 11:51 PM
#9

Jag samlade på änglar förut men katterna har hjälpt mig att bli av med ganska många så lusten att samla tog slut..

Det jag har mest av just nu är katthår =) Men det samlar jag gärna inte på.. urk..

Novisan
4/23/10, 11:50 AM
#10

Snäckskal och fina stenar från resor.

Upp till toppen
Annons: