Annons:
Etikettbehandling
Läst 3234 ggr
sorgblot
5/19/10, 10:08 AM

Gestaltterapi

Hejsan!

Jag undrar om någon har testat eller gått i gestaltterapi? Hur var det, funkade det för dig och så vidare?

Soliga hälsningar

Sorgblot

Annons:
Hotlippz
5/19/10, 3:25 PM
#1

Jag gick en helgkurs i gestaltterapi för ca 15 år sedan genom Medborgarskolan.

Vi var en grupp om 12 personer och vi gjorde olika övningar tillsammans i par och hela gruppen.

Det jag minns i dag var bl a att vi fick tala låtsasspråk i par, vilket var mycket svårare än vad man kan tro.

Vi höll varandra i handen parvis och gjorde rörelser där vi skulle följa varandra.

Vi fick ställa oss upp inför gruppen och högt och tydligt säga någonting som vi själva tyckte att vi var bra på.

Avslutningen var att vi fick ställa oss mitt i ringen och så fick alla deltagare säga en positiv och en negativ sak om personen i ringen.

Jag tyckte att många moment var jobbiga och jag tyckte inte att jag hade fått så mycket ut av den heller. Denna kurs byggde på en dansk variant av gestaltterapi, det finns en skola i Danmark för detta.

Jag minns att kursledaren uttryckte det som att vi skulle lära oss att flytta våra gränser och våga mer.

sorgblot
5/19/10, 7:41 PM
#2

Tack Hotlippz! Glad

[rolnor]
5/19/10, 11:04 PM
#3

Vet en tjej med bulimi/anorexi som blev botad av gestaltterapi, men hon gick en längre tid.

sorgblot
5/20/10, 3:27 PM
#4

#3 Okey, tack

[rolnor]
5/21/10, 12:42 AM
#5

Hon gick ett år.

Upp till toppen
Annons: