Annons:
Etikettbehandling
Läst 2906 ggr
sorgblot
5/18/10, 2:59 PM

Kroppsterapi

Hejsan!

Jag undrar om någon har testat/fått kroppsterapi? Hur det var, vad som gjordes och det på något sätt fungerade för just dig?

Soliga hälsningar

Sorgblot

Annons:
HannaM
5/19/10, 3:13 AM
#1

Är också intresserad av att höra om någon har erfarenheter av det.

isa
5/19/10, 2:57 PM
#2

Räknas TENS som kroppsterapi? ( TENS är små plattor med elektroniska fält, som man får små, jättesmå vibrationer av el på sin kropp.) Skall fungera mot smärta. På mig funkade det ganska bra i början, men sen hände ingen skillnad alls.

Räknas akupunktur som kroppsterapi? Det fick jag också emot smärta, men det var samma sak där, det funkade ganska bra i början, men sen hände ingenting.

sorgblot
5/19/10, 7:44 PM
#3

#2 jag vet faktiskt inte om det gör det eller inte. Men den person jag läst om som fått kroppsterapi så var den som gav kroppsterapi utbildad psykoterapeut och sjukgymnast.

sighni
5/21/10, 9:19 PM
#4

#3 Jag tror att du menar psykodynamisk kroppsterapi eller liknande. Det är sjukgymnaster som har psykoterapeut-utbildning som utövar detta. De är inte många. I alla fall inte utanför Stockholm.

sorgblot
5/21/10, 9:23 PM
#5

#4 okey, tack! Så kan det vara Glad

[rolnor]
5/22/10, 12:13 AM
#6

Finns ju massage enligt "Rosenmetoden" är väl någon slags kroppsterapi?

Annons:
sorgblot
5/22/10, 1:07 AM
#7

#6 Ja det tror jag.

Tack för svar allihopa. Var hos läkaren idag och vi kom fram till att jag ska gå i KBT, så kroppsterapi får vänta. Det var tydligen svårt att få till verkar det som också..

Upp till toppen
Annons: