Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 3844 ggr
evrekaw
2010-04-08 21:33

Mixat tillstånd...

Jag är bipolär och har tidigare alltid varit deprimerad, manisk, hypoman eller i normalläge.

Nu efter en lång seg depression som inte gav sig förrän de fick ge mig ECT i 2 månader. Då inträffar något som aldrig hänt förut - jag går från ena dagen till den andra från deprimerad till full mani, ingen paus mellan som tidigare.

Sedan sker ytterligare något nytt… Trots att jag är hypoman, rastlös som sjutton och hopplöst svårt att sova så är jag på samma gång deppad… Inte lika djupt deprimerad - bara inte så där glad och lycklig som jag normalt brukar vara vid en hypomani.

Är det någon här som känner igen detta? Har hört talas om att man kan ha blandtillstånd, men jag har aldrig tidigare erfarit det… Har du?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Aviendha
2010-04-08 21:37
#1

Nu är jag inte bipolär, men jag har hört talas om dessa mixade tillstånd och det låter rent ut sagt fruktansvärt att ha rent emotionellt :S

evrekaw
2010-04-08 21:41
#2

#1 Ja, det är hemskt orkar inte för att jag är så låg, men kroppen är så rastlös att jag springer runt och gör något hela tiden… Knappt ro att sitta här vid datorn en stund…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

isa
2010-04-09 14:33
#3

Jag känner inte igen mig, och är inte bipolär. Det låter jättejobbigt för dig. Jag har medlidande. Jag vet inte vad man gör åt det, men här får du en jättestor stöttekram i alla fall!

evrekaw
2010-04-09 15:06
#4

#3 Tack, och kram på dig själv!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2010-04-09 15:47
#5

Jag har råkat ut för detta tillstånd ibland. Jobbigt som 17. Har bipolär sjukdom.

evrekaw
2010-04-09 20:10
#6

#5 Hur länge har det hållt i sig? Övergår det sedan till enbart mani eller depression, eller normalläge?

Berätta, snälla, hur det varit för dig…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[YlvaP]
2010-04-09 20:29
#7

Det höll inte i så länge. Några dagar men dom kom med korta perioder. Det var egentligen en nedstämd period så mellan dessa gånger så återgick jag till att bara vara nedåt. Jag jobbade (som alltid) under dessa perioder så mina arbetskamrater visste nog inte hur dom skulle hålla sig till mig så dom höll sig undan.

evrekaw
2010-04-09 20:31
#8

#7 Tack, dina ord känns uppmuntrande. Kanske inte behöver vara så här så länge då!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[YlvaP]
2010-04-09 20:34
#9

Nä vi får hoppas på det. Skrattande

Upp till toppen
Annons: