Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2219 ggr
kerstinjo
4/9/10, 10:01 PM

OT. En "sjuk" dag!

I ett svagt ögonblick lovade jag min äldsta dotter att följa med henne till Ullared för att köpa kläder till mina fyra barnbarn.

Ullared!!!

Herregud? Vad har jag lovat? Min lediga dag och åka till Ullared, åka kl. 06? Till Ullared?

Vad i hela friden ska jag göra där? Jag ser framför mig köer, köer, köer.

"Snäll" mamma som jag är så stog jag har vid 24-tiden i natt och gjorde goa mackor och laddade kaffebryggaren.

För visst är det så man gör?

*pust* Upp vid 05, på med kaffebryggaren. Klart att Marodören Amos flyger upp och tror att han inte fått mat på flera dagar. Ok, mat till Amos och till råga på allt elände så vill han gå ut också. Mitt i natten?

Dricker en kopp kaffe i flygande fäng och försöker få lite mascara på mig. Kollar spegeln, tja, jag ser ok ut.

Den stylade V70:n lämnar hon till maken och kommer och hämtar mig i den skramlande Forden.

*gäsp* Ullared?

Kaffe kan man ju dricka mer i bilen, eller hur? Inte så bra kanske, spiller kaffe på min vita tröja. Baskade unge till att köra illa!

Kollar tröjan, och upptäcker att jag i morgonens dimma spillt tandkräm på den också.

Vit tröja, brunt kaffe och blå tandkräm på en vit tröja. Fast jag är ju ganska snygg ändå. Glad

Min dotter visar sin allra största medkänsla och skrattar så att tårarna rinner. (Tusan, jag gjorde något fel i uppfostran, tror jag?)

För att stoppa detta hysteriska skrattande stannat vi för en fika. För så gör ju alla Ullaredsbesökare?

Fikar, röker en cigarett. Attans, tappar glöd på byxorna och bränner ett hål. Hm? Var jag inte snygg innan?

Mitt i all hysterin så var jag tvungen att erkänna att jag verkligen var laddad (dagens lögn) för ett Ullaredsbesök.

Laddad? Hur då? Jag går miltals i jobbet och vi använder för det mesta stödstrumpor för att inte få så ont i ben/fötter.

Den ouppfostrade dottern tittar på mig och frustar "Mamma, har du stödstrumpor?

Tårarna rinner på henne och helt plötsligt säger hon; Mamma vi har nog åkt fel.

Åkt fel? Vad farao, hon har ju varit i Ullared förut.

Hu, vilka små vägar det finns, men vi hittar en mack och går in och frågar; Var är vi?

Mitt i allt ringer hennes make och är arg som ett bi och frågar; Var #&#har du gjort av bilnycklarna? Två barn ska till skolan och två till dagis.

Hon löste problemet med nycklarna och vi köpte en bilkarta på macken.

Undrens tid var inte förbi, vi hamnade faktiskt Ullared. Ullared? Jojomen.

Inga köer, så vi glider in, hon hittar jackor till barnen och byxor. Jag hittar en jacka till mig. Men, herregud vart tog dottern vägen? Ringer hennes mobil, men ingen svarar.

Hjälp, fast i Ullared!!!

Tur, hon ringer upp mig, precis när jag sett ett par svarta jeans, som jag vill ha.

Prova? 20-30 personer i provkön. Shit, vad gör man då?

Jo, man tar kundvagnen, ställer dottern framför och säger; Tyst, nu tar jag av mig här i "smyg" och provar byxorna utan ett provrum.

Konstig, men folk är inte vana vid att man provar kläder utanför provrummet. Jag hade i alla fall stödstrumpor!!!

Plus mascara som runnit bort p.g.a. alla skratt.

Jag lovar er; det är skitskoj att åka till Ullared!

Nej, det var en överdrift, men jag har haft en toppendag med min äldsta dotter. Så många skratt och så skoj vi har haft idag.

Nu har jag bara berättat hälften, men vilken dag!Skrattande

 Kerstin 

 

Annons:
[YlvaP]
4/9/10, 10:31 PM
#1

Oj oj vilken dag ni haft. Låter skoj att få vara med sitt barn och ha så roligt som ni verkar ha haft.

Skulle aldrig våga mig dit.

Musiken
4/9/10, 11:58 PM
#2

Hahahahahaha underbart!! Skrattar sa tararna rinner pa mig ocksa Skrattande

Upp till toppen
Annons: