Annons:
Etiketterpersonlighetsstörningarborderline
Läst 4077 ggr
miniimee
2010-04-14 00:42

Någon som har schizoid personlighetsstörning?

Hej, undrar ifall det finns någon med schizoid personlighetsstörning (som har gjort en utredning och har det på papper) som skulle vilja berätta om det för mig?Om ni ej vill lämna ut er så är ni välkomna att pm:a mig, för visst kan man läsa en del om det, men jag skulle föredra att få veta av människor som lever med denna diagnos in real life och inte från psykologiböcker där ett gäng professorer säger ditt å datt.

Vore glad och tacksam om någon vill berätta!

Annons:
Allamej
2010-04-14 10:29
#1

PM:a mig med dina frågor om du vill veta något

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

evrekaw
2010-04-14 14:54
#2

I min diagnos står det att jag är bipolär med schizoaffektiva inslag…

Den schizoaffektiva delen för att jag, både när jag går ner väldigt djupt i en depression och väldigt högt i en mani får psyootiska inslag.

Det vanligaste är att jag blir enormt paranoid, tror att allt och alla är ute efter mig… Alla ljud förstärks, en dörr som stängs, en låda som stängs, någon som går… Dörrar och lådor som stängs… ljuden blir som om dörren och lådan drämts igen med väldig kraft. Den som går tycker jag stampar. Tv:n spränger mitt huvud - alla ljud blir bara för mycket…

Ja… detta var en bråkdel av allt… PM:a mig om du vill veta mer.

                                       Kram//E

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[rolnor]
2010-04-14 17:28
#3

Är det skillnad på schizoaffektiv och schizoid peronlighet?

evreka, vad tar du för medicin(om någon)? Jag har haft stor hjälp av Zyprexa mot mina psykotiska inslag, MEN, jag har blivit tjock…

miniimee
2010-04-14 19:01
#4

#3 Vad jag har förstått så är det stor skillnad på schizoaffektiv och schizoid personlighetsstörning (rätta mig ifall jag har fel) iallafall det jag har läst….därav min förfrågan efter schizoida personlighetstörningar….

Upp till toppen
Annons: