Annons:
Etikettanhöriga
Läst 3612 ggr
evrekaw
3/22/10, 6:58 PM

Anhöriga...

Så var vi där igen… Man skulle kunna tro och önska att ens närmaste och anhöriga var de som skulle ha förståelse för ens humörsvängningar och så vidare…

Men inte då… tvärt om faktiskt - ingen är svinigare än min egen syster… Hon passar snarare på att leverera skit och elakheter när man mår som sämst…

I normala fall är jag rätt van vid detta och också rätt bra på att hantera det på ett rationellt sätt - inte låta henne "komma åt mig" såra - så som hon uppenbart måste vilja….

Det är bara det att den här gången gick hon för långt, hon angrep min nioårige son som brukar leka med hennes dotter…  Där går gränsen… Hur lågt kan man sjunka? Ge sig på ett barn!!!!

När jag i flera års tid tänkt och agerat enligt att - jag sänker mig inte till hennes låga nivå - vill hon spela i den låga divisionen - var så god - jag tänker inte delta, jag undviker henne och parerar hennes sarkasmer helt genialiskt… Men nu… när hon ger sig på min son, som inte förstår, inte kan försvara sig och inte har ett dugg med det hela att göra… Vad gör man?

Jag försökte förklara för honom att det inte hade med honom att göra, det var inte hans fel, han har inte gjort något fel. Det är mig hon är arg på - tar ut det på honom…

Hur/vad skulle ni göra i samma situation? Jag känner mig som tigrinnan som bara vill slita tarmarna ur min så kallade syster…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Hawknestgrove
3/22/10, 7:09 PM
#1

Sluta umgås. Du mår ju bara dåligt av det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

evrekaw
3/22/10, 7:46 PM
#2

#1 Det är ju det jag har gjort… Men min son och hennes dotter är kompisar… Då ger hon sig på min son istället - när hon inte kommer åt mig på annat sätt så…

Man frågar sig - hur lågt kan hon stånka?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Aviendha
3/22/10, 7:53 PM
#3

Fy…. Jag brukar vara ett stort fan av logik och rationellt beteende, men i ditt fall - jag vette tusan om jag inte hade låtit tarmarna flyga ^^ Man attackerar inte ett barn! Så enkelt är det bara, om det så är ens värsta fiendes avkomma, det får inte ske.

Kan hon inte låta bli din son (vilket verkar lite svårt att tro att hon ska göra med tanke på beteendet) så kanske det är bäst att vara den trista som sätter punkt för hans umgäge med sin kusin eftersom moster uppenbarligen inte drar sig för att såra honom. Helt enkelt att skydda honom från henne.

allhealing
3/22/10, 9:22 PM
#4

Oavsett hur jobbigt det är så kan förändring endast ske inifrån dig själv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

kerstinjo
3/22/10, 11:26 PM
#5

#4 Där håller jag inte med dig riktigt. Varför ska bara en förändring komma ifrån TS's inre? Vad finns det för anledning att godta ett mycket otrevligt beteende från en vuxen person?

Visserligen kan man inte förändra andra, utan bara sig själv. Men att därför godta andras dumheter är oacceptabelt.

 Kerstin 

 

allhealing
3/22/10, 11:33 PM
#6

#5

Nu misstolkar du mig. Att en förändring alltid ska komma från det inre betyder inte att det är förbjudet att säga vad man tycker till sin omgivning.

Självklart ska man kommunicera ut sin sanning.

Dock är det vi själva som tillverkar vår verklighet.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
kerstinjo
3/22/10, 11:54 PM
#7

Då kan man också säga att vi själva väljer hur vi reagerar på verkligheten. Samt hur vi/TS reagerar på en annan persons verklighet.

Kan man du inte ha en tvåvägskommunikation så är två verklighetsuppfattningar genast på kollitionskurs.

 Kerstin 

 

allhealing
3/23/10, 12:01 AM
#8

#7

Absolut, alla har sitt perspektiv på verkligheten.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Hawknestgrove
3/23/10, 8:52 PM
#9

ja du. Förbjud ditt barn att umgås med kusinen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

evrekaw
3/24/10, 6:56 PM
#10

#9 Jag har inte förbjuit honom att vara med sin kusin - men jag har tydligt sagt att han inte får gå dit mera. Vill han leka med sin kusin får hon komma hit eller så får de vara ute.

#8 Visst har vi alla olika perspektiv på verkligheten, och visst är det så att man inte kan förändra alla människor - enbart sig själv och att man gör val som leder till olika scenarion…

Jag har gjort mitt val nu - Jag har ingen syster! Mailade till henne att jag inte längre vill ha henne med i mitt liv, att jag vill bli lämnad ifred och att det innefattar hela min familj.

Det känns faktiskt som en lättnad - en sten föll från mitt hjärta, är inte ens ledsen - bara lättad! Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: