Annons:
Etikettbehandling
Läst 7626 ggr
Rajamaja
2010-03-23 18:07

Drogtest! Xanor depot

Hej!

Ska genomföra ett drogtest då jag sökt nytt jobb.

Frågan jag nu ställer är om XANOR DEPOT på något vis kan ge UTSLAG i drogtestet då det är narkotikaklassat?

Är väldigt orolig för att det gör det och att jag går miste om ett bra jobb! Och inom vilken kategori ligger den som narkotikamedel isf enligt de tester som utförs??

Hoppas någon kan hjälpa mig med snabbt svar.

Ska även ringa min läkare imorgon och rådfråga om detta.

Annons:
Zaphix
2010-03-23 19:05
#1

Fast det är väl bara att berätta för de som gör drogtestet?

Får du medicinen på recept så är dte ju ingen drog, och då har arbetsgivaren inget med det att göra och kommer inte få redas på något om det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Rajamaja
2010-03-23 19:59
#2

Har läst på lite om de vanligaste urintesterna. Så här ser det ut. Antar att de gör det testet som är för 5 olika droger??

Kolla länken nedan: 

http://www.drog-test.com/?gclid=CL2Q75a3z6ACFc8qDgod935TzQ

Äter Exanor Depot (narkotikaklassat) och Tryptizol (Tricykliskt antidepressivt) som också är en form av drog som tas i test nr 2, alltså det stora testet.

Men vad jag minns när jag tidigare drogtestats så har jag fått lämna prov för 5 olika droger, borde väl vara den övre dosan som kan läsas om i länken.

Borde jag berätta om de mediciner jag äter, om de ändå bara gör ett vanligt "övergripande" test för de droger som anges i övre kollumnen?

kerstinjo
2010-03-23 20:15
#3

Xanor visar sig på ett utförligt drogtest. Men om du får dem lagligt, så är det inga problem.

 Kerstin 

 

Rajamaja
2010-03-23 21:35
#4

#3 Hur menar du då med utförligt drogtest? Ett test där alla slags "droger" är inräknade? Inom vilken kategori av droger befinner den sig (xanoren alltså).

Bör jag meddela att jag äter denna medicin i samband med kissprovet? Vet att de kommer fråga ifall jag äter några speciella mediciner som är värda att nämna, har gjort detta drogtest innan två andra anställningar. Men vad jag kan minnas tar de bara tester för de 5 vanligaste drogerna, om de inte har ändrat sin standard nu.

Ska ev få jobb inom ett läkemedelsföretag inom dess produktion. Har tidigare arbetat med sprängämnen så båda brancherna innebär ju diciplin och noggrannhet, och att vara skärpt osv så inget är ju nytt för mig på så vis.

Men det "roliga" i det hela är att jag inte berättade för bemanningsföretaget som jag ska anställas av om jag får jobbet, att jag äter dessa mediciner, för jag ville inte dra igång och berätta om mina depressioner och ångestproblem för dem. Därav att jag utelämnade dessa uppgifter. Dumt eller ej, det må tiden utvisa.

Kan även tillägga att jag ätit Stesolid och andra narkotikaklassade mediciner då jag jobbade på förra stället och det var ingen jäkel där som märkte något på mig. Tog även stora doser av sömntebletter också, klart jag var dåsig och seg men ingen kommenterade det heller. Har alltid skött mig oavsett fysiskt tillstånd.

Zaphix
2010-03-23 22:17
#5

Såklart du ska berätta, underrlättar väl för de som gör testen. Dessutom spelar det ju ingen roll, för de kommer inte berätta det för din arbetsgivare, för det är inte relevant. Testen räkknas ju inte som positiva ifall drogerna är receptbelagda, är ju inte det de är ute efter.

Och det finns ju ingen anledning att berätta för din kommande arbetsgivare om vilka mediciner du tar. Det har de inte ett dugg med att göra.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Rajamaja
2010-03-23 22:35
#6

#% Jag resonerar precis så som du skriver, känner inte att jag behöver basonera ut varenda detajl om mig själv inför varje jobbintervju.

Men företaget kan alltså inte gå in i mina journaler och kolla uppgifter hur som helst, för att få reda på gamla saker osv?

Men då kanske jag gör bäst i att säga till sköterskan som det är att jag tar dessa mediciner och att de är receptbelagda. Att det finns läkarintyg på detta också.

Då borde jag väl inte behöva oroa mig alls något mer. Känns som detta tagit knäcken på mig idag. Blir orolig för minsta lilla. Vill så hemskt gärna ha detta jobb.

Annons:
Zaphix
2010-03-23 22:39
#7

#6: Det har ju absolut inte rätt att gå in i dina journaler, de är ju sekretessbelagda.

Berätta för sköterskan, är hon osäker, så be henne ringa din läkare isf.

Oroa dig inte, inget att vara orolig för! :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Rajamaja
2010-03-23 22:59
#8

Tack, vill inte sumpa jobbchansen, skulle kännas så bittert då jag kämpat hårt för att få jobb nu sen förra sommaren..

kerstinjo
2010-03-24 00:09
#9

Xanor kan ge utslag på benzodiazepin-testen och har du fått dem utskrivna av en läkare, så har du inget att oroa dig för.

 Kerstin 

 

David
2010-03-24 08:32
#10

Jag skulle säga till innan provet att jag äter medicinerna, så vet de redan om det, att säga till efteråt kan de uppfatta lite som att du har något att dölja när det gäller medicinerna.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Rajamaja
2010-03-24 08:57
#11

#9 Ok, då vet jag det.

#10 Då är det väl bäst att jag säger som det är till sköterskan. Kommer förmodligen träffa en sköterska som jag känner igen sen många år tillbaka och hon vet väldigt väl vem jag är. Då känns det tryggare också.

Hör av mig då jag fått provresultaten och berättar utgången av det hela.

Tacka allihopa för snabba svar!

kerstinjo
2010-03-24 10:31
#12

#11 Bra, för det tror jag är den bästa lösningen. Kör med öppna kort, så slipper de komma och fråga efteråt, varför du inget sa.

Lycka till!

 Kerstin 

 

Rajamaja
2010-03-24 16:51
#13

Har rådfrågat läkare om dessa mediciner ger utslag på drogtestet och det gör det inte sa han. Så jag skulle inte behöva vara orolig, men han tyckte jag skulle berätta om medicinerna iaf.

Så jag kör väl med öppna kort. Bäst i längden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: