Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 2122 ggr
Tangotime
2010-03-13 12:49

Jag spricker snart av glädje!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den senaste veckan har det varit ganska tufft. Medicinen har börjat ge biverkningar och jag har haft lite dåligt samvete över att jag inte kunnat njuta fullt ut av det fina vädret. Men i dag…!

Vaknade tidigt och jag och dottern på 1½år åt frukost medans "pappan" låg kvar i sängen. En kort stund efter att vi ätit klart kommer "pappan" upp och går in på vår enda toalett och kräks och kräks och kräks. Han är kanon dålig och bara ligger på vår som sagt ENDA toalett. När han är klar så går jag in och spritar hela badrummet. Tar sen med dottern ut på promenad med hundarna i SOLEN! Vi har tre hundar, Ella som dottern heter går med en av dom som hon vore född med ett koppel i handen. Hon stannar och säger -stanna, braaaaa och så går hon vidare efter att hon sagt -asseto (varsågod) Jag blir så stolt! Efter en runda runt kvarteret åker vi och handlar och när vi kom hem gick vi ett varv till med hundarna. Hon är SÅ duktig och jag är SÅÅÅ glad över att jag kan släppa all skit som jag i vanliga fall hade grävt ner mig i.

Om jag hade haft en dålig dag hade jag oroat mig jätte mycket för att bli smittad av Anders magsjuka, nu är jag inte ett dugg orolig! Och jag bryr mig inte om att han kräks ner hela vår toalett utan tar bara hand om det efteråt utan att tänka! Är det så här livet ska vara!? Känns som jag tar allt negativt med en stor klackspark i dag!!!

Var bara tvungen att dela med mig av lite positivitet!!!

Annons:
[aspie]
2010-03-13 14:26
#1

Härligt! Underbart att läsa hur bra du och din dotter har det trots allt. Önskar av hela mitt hjärta att det fortsätter så här för digGlad

Tangotime
2010-03-13 14:35
#2

Tack! Trotts att det var stört omöjligt att lägga henne förut så är humöret på topp! Nu sitter vi och äter stektfalukorv och makaroner, som jag hatar. Jag glömde givetvis köpa skinka så pajen jag planerat att laga får vänta. Min man pendlar från sovrummet till toaletten flera gånger i timmen och jag skurar och skurar, lika glad ändå Skrattande Men stackars Anders har det jätte jobbigt och svimmar nästan för magen krampar så.

Men det går över! Snart ska vi gå ut en liten sväng igen innan vi slappar i soffan lite tänkte jag Tungan ute Önskar att alla fick må så här bra jämt!!!!!

[aspie]
2010-03-13 16:19
#3

Ja det vorre bra om alla fick må så bra jämt. Tänk så mkt gladare och lättare livet hade blvivit för alla dåGlad

isa
2010-03-14 16:38
#4

Det var härligt och upplyftande att höra en sån positiv tjej!

Tangotime
2010-03-14 18:03
#5

#4 Ja visst är det härligt med lite positiva kännslor!

Jag har knappt sovit något i natt för jag har legat i dotterns smala säng tillsammans med henne och våra tre hundar. Mitt i natten vaknade jag av att jag mådde lite illa. Men jag "blå nekade" detta och vände mig om för att sova. På morgonen när vi vaknade 06:15 så var solen uppe och jag var FRISK! 8:00 hade vi varit ute med hundarna och sen har dagen flytit på jätte bra. Anders har vi knappt sett röken av, men han sover mest. Kräks inte längre som tur är.

En kort stund i morse tappade jag humöret och blev så trött på allt, men det vände rätt som det var! Vet inte ens hur jag gjorde men jag lyckades bara släppa det och ta dagen för vad den var. Jag ÄR trött…so what? Jag måste ju ta hand om dottern så då kan jag lika gärna göra det med lite glädje! Önskar jag kunde dela med mig lite av mina positiva tankar!

LenaR
2010-03-15 01:22
#6

#5 Önskar jag kunde dela med mig lite av mina positiva tankar!

Det gör du ju!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Tangotime
2010-03-15 08:40
#7

#6 Skrattande Ja, jo men jag önskar att det kunde smitta av sig så alla fick må så här bra :-)

evrekaw
2010-03-16 15:35
#8

Att kunna se det positiva mitt i skiten…. Wow - det gör du med råge! Jag tar av mig hatten!!!Kyss

Hoppas du och dottern klarar er från magsjukan bara…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Tangotime
2010-03-16 15:46
#9

Magsjukan är borta och vi klarade oss! Humöret har varit på topp men just nu vill jag bara slåss! Idioten jag är gift med är som ett enda stort åskmåln och han bara gnäller och klagar och vill inte gör ett skit. Han som i vanliga fall är den drivande starka. Men det går väl över det med antar jag Obestämd

evrekaw
2010-03-16 16:07
#10

#9 Ha tålamod… Jag känner igen det där… Min man brukar också bli en riktig grinpelle när jag äntligen mår bättre…

Tror att det är så att han under långa perioder får hålla inne med allt bara för att det ständigt är jag som är den som har rätt att må dåligt. Det är som om han "passar på" i några dagar att få utlopp för alla känslor han hållt inne med…

Även om de kommer ut på ett irrationellt sätt och man inte ser poängen i allt han grumsar i, så har jag lärt mig att det bara är så här… Kanske är det lika dant med din karl?Obestämd

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Tangotime
2010-03-16 20:01
#11

#10 Det stämmer säkert. För det är ofta så att när jag är riktigt lost så håller han humöret uppe. Tyvärr så drar han ju ner mig en aning när han hamnar i en tjurig period.

Men det gick över på bara en liten stund så nu är allt frid och fröjd igen! SKÖNT!

evrekaw
2010-03-16 21:17
#12

#11 Joo, men det är liksom lättare att hantera grinigheten när man ser vad som ligger bakom…

Skönt att det är över nu! Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Tangotime
2010-03-17 12:27
#13

#12 Det tog någon timme sen lugnade han sig Skrattande

Nu har han kommit i gång med sin träning i dag och han sa det själv att han mådde mycket bättre och tror att träningen hjälper jätte mycket! Så nu ser det ljust ut igen!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: