Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1837 ggr
[LucyInTheSky]
2010-03-11 21:32

Har panik över i morgon..

Jag har sedan i fredags tappat all ork.. min vakna tid går till att gråta och försöka undvika panik, jag har inte orkat prata i telefon eller gå bort till mina föräldrar som jag alltid gör då Rasmus jobbar..

Rasmus oroar sig och daltar med mig.. Jag har skrämt honom innan då jag var riktigt deprimerad och jag tror inte han kan släppa dom tankarna.. Vilket jag skäms så för.. Jag vill inte att han ska må dåligt för min skull.. Jag har inte tänkt några tankar på att skada mig själv och jag har försökt förklara detta för honom men jag tror bara han minns vad som hände för ett par år sen..

I går kom min vän Benke och hälsade på utan förvarning.. Hon oroade sig för mig och fick upp mig ur sängen.. I morgon kommer hon och hämtar mig, kör mig till doktorn och ser till att jag kommer hem igen.. Jag är rädd för läkare och att dom inte ska förstå.. Att det bara är jag som är svag och dum..

Annons:
Bergspuman
2010-03-11 21:44
#1

Det blir bra.

Du har din vän med dig imorgon.

Det blir bra.

Doktorn kommer att förstå. De är vana!

Se till att ha en så bra nedvarvning ikväll som det går.

Det blir bra!

Kram

Hawknestgrove
2010-03-11 21:44
#2

Det kommer att bli bra!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kerstinjo
2010-03-12 10:52
#3

Det kommer att bli bra och var tacksam över att du har en så fin vän. Det är inte alla som har det.

Kan hon inte följa med dig in till doktorn, så att du känner dig tryggare? Läkaren är till för dig och han kommer att förstå, men det vore kanske bra om Benke följde med dig in så kan hon också få berätta hur du egentligen mår.

Lycka till vännen, du fixar det här.

 Kerstin 

 

[LucyInTheSky]
2010-03-12 12:43
#4

Gick ganska snabbt och smidigt idag, får en remiss till psykolog och eftersom jag vägrar tabletter så börjar vi med psykolog och ser vart det leder.. Fick mer av ataraxen dock. Jag ser inte dom som så farliga tabletter eftersom det är allergi medicin egentligen.. Tar dom bara när jag inte kan sova..

Benke som jag så fint kallar min Elisabeth =) var med hela tiden.. Jag vet inte vad jag skulle göra utan alla mina underbara människor som är runt mig..

[LucyInTheSky]
2010-03-12 18:39
#5

Sitter här ensam nu, Benke har åkt hem.. Rasmus jobbar och mina tankar jobbar på högvarv..

Uscha, känner mig så fånig och gnällig.. Men jag hatar verkligen att må så här..

Försöker samla kraft och mod att gå bort till mor och far en runda.. Men jag har ångest över att behöva berätta vad som hänt idag och vad doktorn sa osv.. Vill helst inte prata om det alls. Jag förstår att dom oroar sig men jag vill verkligen inte dra allt igen.. Men jag vill inte vara ensam heller.. Man tänker aldelles för mycket när man är ensam. =(

Sen är jag sååå rädd att sabba sommarjobb chanserna jag har nu, bara för att jag är så rädd för att misslyckas och få panik eller ångest eller båda två på jobbet.. Känns som om inget någonsin kommer lösa sig på den fronten.. Jag kommer få leva på ingenting hela livet och hoppas jag överlever..

Hawknestgrove
2010-03-12 18:45
#6

Bra att det gick bra. Ta en promenad ute om ni har lika fint väder som vi!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: