Annons:
Etikettanhöriga
Läst 2984 ggr
MichaelE
3/5/10, 3:13 PM

Ensamheten har kommit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För första gången sover jag ensam i lägenheten, min sambo har blivit intagen till psykiatrin och ska behandlas under tvångsvård. Gråter

Det känns skitjobbigt att vara såhär ensam och att inte veta när hon får komma hem. Det enda jag kan trösta mig med är att jag får vara där en timme varje dag bara för att träffa henne.

Men å andra sidan känns det även bra att hon är inlagd då de kan få bukt på hennes psykiska besvär och slutligen hjälpa henne.

Jag tror det finns fler här som har varit med någo liknande och jag som hade fixat för en myskväll med restuarang och bio nu på lördag - blev inställt. Nu ska jag iaf iväg för att se henne och detta inlägg kommer bli som en liten dagbok som jag fyller i varje dag för att rensa tankarna och för att få erat stöd så klart Glad

Annons:
[Tassy]
3/5/10, 5:15 PM
#1

Usha, sådant är alltid jobbigt. Du får spara myskvällen som en välkomsthyllning senare, det kommer hon säkerligen att uppskatta Glad håller alla tummar för snabbt tillfrisknande för henne. Vet själv hur det känns, både att vara den drabbade och att stå brevid med all den maktlöshetskänsla det innebär.

MichaelE
3/7/10, 2:02 AM
#2

Har inte hunnit skriva men jag lyckades övertyga läkaren att allt var okej och att det mest var en engångshändelse det som skedde så jag lyckades få hem min älskade på persmission så bio och restuarang blev av ändå. Det känns så bra att hon finns här hemma just nu men på måndag ska hon tillbaka igen och då ska de besluta ifall hon ska tas in eller inte. Jag hoppas på inte

[Tassy]
3/7/10, 2:04 AM
#3

Vad skönt att ni fick komma iväg tillsammans ändå Glad

LenaR
3/7/10, 11:19 PM
#4

Hoppas allt går bra för sambon, och för dig också!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

MichaelE
3/7/10, 11:52 PM
#5

Nu sitter man här igen och funderar över hur morgondagen kommer bli, blir hon intagen eller kommer de släppa henne. Tvångsvården ser inte jag som en lösning i det här fallet och det känns så hemskt alltihopa.

Jag känner att inte världen för henne rasar samman, utan för mig också. Jag har inte orkat förta mig något vettigt idag överhuvudtaget och det är inte bra. Hade så många planer och alla gick i stöpet - för min del, inte för hennes del.

Just nu vill jag bara att allt ska vara över men det kommer ta så lång tid.

HannaM
3/8/10, 12:41 AM
#6

Jobbig situation för er. Hoppas det löser sig på bästa sätt för er båda.

Annons:
David
3/8/10, 4:45 AM
#7

Låter som det är en tuff situation för er.

Hoppas det löser sig på ett bra sätt i morgon. Kanske frivillig inläggning några dagar? Är lättare för dig att hälsa på om hon är där frivilligt tror jag.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

MichaelE
3/9/10, 4:42 PM
#8

Yippie… Hon blev frisläppt, nu känns det redan bättre och för att fira det åt vi på restuarang och köpte oss Wii Sport Resort och nu kommer det förhoppningsvis bli bättre i framtiden för oss båda.

Upp till toppen
Annons: