Annons:
Etikettbehandling
Läst 4315 ggr
Tangotime
3/20/10, 7:32 PM

Acai bär?

Är det någon som har ätit/äter Acai bär och har fått någon effekt av dom?

Annons:
LenaR
3/22/10, 1:08 AM
#1

Vad är det meningen att man ska få för effekt?


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Tangotime
3/22/10, 9:04 AM
#2

Det ska tydligen ha någon form av "må bra" effekt pga alla näringsämnen i. En vitamin bomb som innehåller omega 3,6 och 9 fettsyror och en massa antioxidanter osv. Läste att det kunde ha effekt på bla deppression.

Aviendha
3/22/10, 12:18 PM
#3

Inte testat, tror säkert att det är bra i någon aspekt, och kanske kan underlätta vid lätt nedstämdhet, men jag är ruskigt skeptisk mot allt som påstås bota depression, vilket är ett väldigt slitet uttryck i dagens samhälle..

[rolnor]
3/22/10, 3:42 PM
#4

Jag drack Johannesört-te under en period och det har helt klart en antideppeffekt, i alla fall vid lindrig depression.

Tangotime
3/22/10, 7:06 PM
#5

#4 Ja johannesört ska ju vara bra. Men jag har hört att det minskar effekten av preventivmedel… Tungan ute Inget alternativ för mig tyvärr.

[rolnor]
3/22/10, 7:44 PM
#6

Jag äter numera lite Zoloft kombinerat med lite Edronax, funkar bra för mej, bättre än en högre dos Zoloft.

Annons:
Tangotime
3/23/10, 4:48 PM
#7

#6 vad är Zoloft och Edronax? Skäms Är inte Zoloft antidep medicin?

[rolnor]
3/23/10, 8:39 PM
#8

#7 Jo, Zoloft är en selektiv serotoninupptagshämmare och Edronax är en selektiv nor-adrenalin återupptagshämmare (lite tungvrickning).Glad

Tangotime
3/23/10, 10:45 PM
#9

Jag äter redan Fluoxetin. Tanken var väl att kanske kunna få ännu mer effekt och känna mig piggare om jag provade Acaibär som ju känns lite "nyttigare" än mediciner.

[rolnor]
3/24/10, 2:42 PM
#10

Det är lite lurigt med naturens kemikalier, vi uppfattar dom som "snällare", men faktum är att några av dom giftigaste ämnen som finns kommer från naturen, Botulinustoxin, Aflatoxin etc.

MEN jag tor inte att Aciabär är speciellt farliga, så det är väl bara att prova. Har du nån länk att dela med dej, var har du hört talas om dom?Glad

[rolnor]
3/24/10, 2:48 PM
#11
Tangotime
3/24/10, 4:34 PM
#12

Min bror har börjat äta dom och tycker att han blivit piggare. Men han äter dom för att gå ner ett par kilon i vikt. Han är inte deprimerad men känner sig i alla fall piggare. Jag får ta och prova helt enkelt! Jag har bara den här länken: www.acaibar.se Men det kommer upp massor om man söker på google.

[rolnor]
3/24/10, 7:25 PM
#13

Hur kommer det sej att man går ned i vikt? Är det som kinesiskt "bantningstè" som man blir lös i magen av?

Annons:
[rolnor]
3/24/10, 7:29 PM
#14

Hittade en sajt med Acai-juice, inte gratis… Fanns även blandningar och andra juicer, skulle nog gärna prova om det inte var så dyrt.

http://www.superfrukter.se/bestallvaror.htm

Tangotime
3/24/10, 10:19 PM
#15

Jag tror det har med ämnesomsättningen. Jag vet inte, men det ska tydligen ge en lite hjälp på traven. Kanske för att det är en vitaminbomb så man blir lite piggare?

Upp till toppen
Annons: