Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
02. Allmän psykiatri

Aggressiv av antidepressiva

2010-02-24 18:15 #0 av: parsley

Jag har varit på en föreläsning med Michael Lund, fd polis, som bla skrivit böckerna "Mickes Metoder" och "Sveriges likas lag". Han nämnde att personer som legat bakom skolmassakrerna i USA ätit antidepressiv medicin. Eftersom jag inte hört talas om detta så frågade var han fått dessa uppgifter i från. Han hade läst det någonstans, oklart var och tyckte jag skulle googla. Någon som känner till mer om detta? Enligt min uppfattning så blir man avtrubbad av antideppressiv medicin, inte aggressiv.

Anmäl
2010-02-24 19:04 #1 av: Aviendha

Säkerligen finns de som bli aggressiva av det med ^^ Men OM de nu ätit antidepp, så kan det vara så att de hade en bakomläggande problematik som inte lösts, och att de därför agerade ut på det sätt som de gjorde. Sedan kan denna uppgift ha förvanskats när det återberättas så att det blir antideppmedicinerna i sig som man skyller på. Jag har inte en aning, det var bara en tanke jag fick.

Anmäl
2010-02-24 20:25 #2 av: evrekaw

Mmm... Jag har svårt att tro att antidepressiv medicin skulle vara ensam bakomliggande orsak...

Jag menar - om en psykopat äter antidepressiva - ska vi då skylla hans bestialiska dåd på medicinen... eller?Obestämd

Trams!Skrikandes

Anmäl
2010-02-24 21:04 #3 av: [aspie]

Jag har blivit aggressiv av viss deppmedicin. Inte enbart aggressiv utan även mått sämre på andra sätt. Fick då sluta med dessa mediciner omgående.

Sen beror det väl på hur man som person blir vid aggressivitet. Antar i varje fall att det kan yttra sig olika

Anmäl
2010-02-24 21:09 #4 av: evrekaw

#3 Jo, du gick ju inte ut och sköt ihjäl folk...Tungan ute

Biljarder kvinnor blir agressiva pga. PMS majoriteten av dessa har inte ihjäl folk...Tyst

Anmäl
2010-02-24 21:17 #5 av: rolnor

Jag tror att dom gamla s.k. tricykliska antideppmedicinerna kan förstärka psykoser, men dom nya ssri preparaten har nog inte den effekten, vad jag läst mej till.

"Det onda har vingar, men det goda tar sig fram med snigelfart." -Voltaire.

Anmäl
2010-02-24 21:21 #6 av: evrekaw

#5 Stämmer bra med hur jag uppfattat saken också.

Anmäl
2010-02-24 22:05 #7 av: [aspie]

#4 Jo fy tusan så aggressiv jag blev av PMS. Ett riktigt monster. Ungefär samma effekt som jag fick av viss deppmedicin faktiskt. Men att gå så långt som att skjuta ihjäl folk,,, nää

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.