Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 3948 ggr
parsley
2010-02-24 18:15

Aggressiv av antidepressiva

Jag har varit på en föreläsning med Michael Lund, fd polis, som bla skrivit böckerna "Mickes Metoder" och "Sveriges likas lag". Han nämnde att personer som legat bakom skolmassakrerna i USA ätit antidepressiv medicin. Eftersom jag inte hört talas om detta så frågade var han fått dessa uppgifter i från. Han hade läst det någonstans, oklart var och tyckte jag skulle googla. Någon som känner till mer om detta? Enligt min uppfattning så blir man avtrubbad av antideppressiv medicin, inte aggressiv.

Annons:
Aviendha
2010-02-24 19:04
#1

Säkerligen finns de som bli aggressiva av det med ^^ Men OM de nu ätit antidepp, så kan det vara så att de hade en bakomläggande problematik som inte lösts, och att de därför agerade ut på det sätt som de gjorde. Sedan kan denna uppgift ha förvanskats när det återberättas så att det blir antideppmedicinerna i sig som man skyller på. Jag har inte en aning, det var bara en tanke jag fick.

evrekaw
2010-02-24 20:25
#2

Mmm… Jag har svårt att tro att antidepressiv medicin skulle vara ensam bakomliggande orsak…

Jag menar - om en psykopat äter antidepressiva - ska vi då skylla hans bestialiska dåd på medicinen… eller?Obestämd

Trams!Skrikandes

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[aspie]
2010-02-24 21:04
#3

Jag har blivit aggressiv av viss deppmedicin. Inte enbart aggressiv utan även mått sämre på andra sätt. Fick då sluta med dessa mediciner omgående.

Sen beror det väl på hur man som person blir vid aggressivitet. Antar i varje fall att det kan yttra sig olika

evrekaw
2010-02-24 21:09
#4

#3 Jo, du gick ju inte ut och sköt ihjäl folk…Tungan ute

Biljarder kvinnor blir agressiva pga. PMS majoriteten av dessa har inte ihjäl folk…Tyst

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[rolnor]
2010-02-24 21:17
#5

Jag tror att dom gamla s.k. tricykliska antideppmedicinerna kan förstärka psykoser, men dom nya ssri preparaten har nog inte den effekten, vad jag läst mej till.

evrekaw
2010-02-24 21:21
#6

#5 Stämmer bra med hur jag uppfattat saken också.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[aspie]
2010-02-24 22:05
#7

#4 Jo fy tusan så aggressiv jag blev av PMS. Ett riktigt monster. Ungefär samma effekt som jag fick av viss deppmedicin faktiskt. Men att gå så långt som att skjuta ihjäl folk,,, nää

evrekaw
2010-02-24 23:15
#8

#7 Nä precis…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: