Annons:
Etikettbehandling
Läst 4307 ggr
VeganGeek
2010-02-26 03:08

Circadin ger fel effekt

Har fått Circadin utskrivet mot sömnsvårigheter. Eftersom det tydligen ofta skall kunna fungera bra för folk med ADHD med sömnsvårigheter.

Jag har tagit det två kvällar nu på den tid jag blivit ordinerad och än så länge är jag ju inte direkt imponerad om man säger så.

Jo, jag vet jag har bara tagit det två gånger och det kan ta tid innan man får avsedd effekt.

Men det känns nästan lite otäckt, jag hade lite samma känsla redan första kvällen och det är etter värre idag.

Det som händer är att tröttheten försvinner eller snarare jag kan känna att den finns kvar någonstans det är snarare som den tryckts ner av att man ställt något tungt på den. Jag är outhärdligt rastlös bara sitta ner är en bedrift vet inte hur jag skall klara att ligga ner mer än kanske 30 sekunder eller så innan jag börjar vrida mig och vilja gå upp igen.  jag fladdrar mer än vanligt med händerna och är allmänt uppvarvad.

Har diskuterat med bonussyster och bonusmamma och de tycker jag skall ge det 4-5 nätter i alla fall.

Det låter vettigt på ett sätt men samtidigt skrämmande, jag hoppas ju att det skall bli bättre men tanken på 2-3 fler sådana här nätter är inte direkt lockande-

Som nu klockan är "bara" 2:05 och jag önskar redan att det vore morgon så jag kunde gå upp!

Annons:
[aspie]
2010-02-26 06:55
#1

Så där blir jag av all sömnmedicin jag får nu för tiden. Sobril eller xanor hjälper mig bättre konstigt nog. Fick även theralen fär ett tag sen men det hjälper inte ett dugg

David
2010-02-26 07:01
#2

Jag har gett upp allt vad som heter sömnmediciner efter att ha testat det mesta.

Iktorivil, som egentligen är en medicin mot epilepsi är det enda som fungerar någorlunda för min sömn.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

VeganGeek
2010-02-28 22:33
#3

Somnade vid 5:30 och vaknade strax innan 9:00.

Det verkar som jag fått följande biverkningar:

nervositet, rastlöshet, insomni, psykomotorisk hyperaktivitet (rastlöshet förenad med en ökad aktivitet), tidigt uppvaknande på morgonen och dålig sömnkvalitet.

Vilket inte känns som acceptabla biverkningar av en sömnmedicin, jag beslutade efter två plågsamma nätter att det fick vara nog.

På måndag skall vi kontaka läkaren som skrev ut eländet och säga

Circadin - Do Not Want! Eller så uttrycker vi samma åsikt med andra ord i fall herr doktorn inte har överdoserat på LiveJournal och LOL-cats.

Upp till toppen
Annons: