Annons:
Etikettbehandling
Läst 3104 ggr
[YlvaP]
2010-03-03 20:41

Medicinändring och utbrott

Jag har den senaste veckan blivit mer och mer ilsken och det går ut över mina barn. Jag gapar och skriker på dom. Dom blir ju såklart ledsna. Jag exploderar för minsta lilla.

Jag tror att det har att göra med all medicinändring just nu. Det är flera mediciner jag fått utbytt (fast dom varit bra) i och med att min utredning blev klar i början av februari.

Den som har hjälpt mig mest är Risperidon men den är nu borttagen till förmån Seroquel (kommer så småning om bytas till Ketipinor). Målet är att jag bara skall ha två mediciner, en stämningstabiliserande och en adhd-medicin.

Vill inte ha mina utbrott men jag kan inte hejda mig förrän det är försent och jag är sån som tar lång tid på sig att få det undanskuffad. Eller hur jag skall uttrycka mig.

Till råga på allt har jag börjat skära mig igen vilket inte heller är så bra.

Annons:
[rolnor]
2010-03-04 02:39
#1

Åt under en tid också Seroquel, jag blev arg, det här finns lite att läsa om på nätet, tycker att du ska byta, jag tar nu Zyprexa, mycket bättre för mej iaf. Försök att vara rädd om dej själv.

[YlvaP]
2010-03-04 08:19
#2

Seroquel skall bara vara ingångsmedicin till Ketipinor. Hoppas att det gör över med den andra medicinen.

evrekaw
2010-03-04 14:40
#3

För mig funkade inte Seroquel alls. Cyprexa har jag döpt till fetthäxa, för vill man bli fet är Cyprexa ett lysande val… Fick Ergenyl istället och jag tycker den funkar bra!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[rolnor]
2010-03-04 15:56
#4

Jo, man blir rejält tjock av Zyprexa, men det är enda biverkan för mej iaf…

[YlvaP]
2010-03-04 18:13
#5

Nej usch den vill jag inte ha. Jag behöver inget mera på min feta kropp.

Upp till toppen
Annons: