Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 5787 ggr
isa
3/1/10, 10:23 AM

Positiva tråden Mars-10

Glad

Annons:
fridaas
3/1/10, 12:21 PM
#1

Jag lyckades ta mig hem helskinnad! Även att bussen var halvvägs nere i diket och vände.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

isa
3/1/10, 1:14 PM
#2

Jag har fått stort beröm av en kund. Det var ett trevlig sätt att börja veckan på.Glad

David
3/1/10, 1:34 PM
#3

Positivt att den positiva tråden i februari "vann" över den negativa.

Och väldigt positivt att Isa kom ihåg månadsskiftet och startade den här tråden. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

linlan
3/1/10, 6:37 PM
#4

Nästa vecka får jag lov och på torsdag har jag varit tsm med min underbara pojkvän i 1år! :D

Hawknestgrove
3/1/10, 7:09 PM
#5

Fått mig söt liten ny bil….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Aviendha
3/1/10, 10:06 PM
#6

Thailand ruskigt snart!

Annons:
[YlvaP]
3/1/10, 10:19 PM
#7

Min födelsedag idag. :D

David
3/1/10, 10:20 PM
#8

#7. Grattis! Hoppas du haft en bra dag!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[YlvaP]
3/1/10, 10:23 PM
#9

#8 Tack. Tjo det har jag väl. Jobbat som vanligt Tungan ute

Link-
3/2/10, 12:47 AM
#10

Grattis YlvaP Glad

Snart är det vår!

David
3/2/10, 6:40 AM
#11

Knappt sovit en blund i natt, men vad gör det? Har snart tittat igenom säsong 4 av NCIS. Två säsonger kvar på DVD, hoppas det släpps ett par säsonger till snart :-)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

David
3/2/10, 6:42 AM
#12

Börjar uppskatta min iPhone mer och mer… :-)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Bergspuman
3/2/10, 11:16 AM
#13

Hittade 2 kartor Propavan i medicinskåpet. Jag trodde jag hade slut!

Inte för att jag använder dem särskilt ofta. Mitt uttag på 50 tabletter som jag gjorde i augusti, har jag alltså knappt hälften kvar av.

Men det är skönt att ha som säkerhet om det är svårt att varva ner…

Annons:
LinnB
3/2/10, 2:05 PM
#14

Lagade tand hos tandläkaren idag, utan panik och gråt! Heja, heja. Skrattande
Sedan har en annan sak hänt i livet som gjort att allt känns så otroligt mycket lättare!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

David
3/3/10, 12:01 AM
#15

21 april släpps The Shield säsong 7 på dvd i Sverige!!!!!! JAA!!!! Cool Cool  (jo, ni gissar rätt, en av mina absoluta favoritserier)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[LucyInTheSky]
3/3/10, 11:43 AM
#16

Har inte sovit särskilt mycket alls i natt men kom ur sängen med ett leende endå =) SOLEN SKINER! Nemo och jag har ätit frukost på balkongen. I vinterjacka då men vem bryr sig att folk tittar.. Jag njöt av solen, sällskapet och havregrynsgröten.

KadjaNina
3/3/10, 12:15 PM
#17

Invigde min orbitrek igår! Körde även 15min på den i morse. I love it! :)

Åker till byn och stannar där tills på lördag mest troligt. Blir skönt att få komma iväg en stund.

fridaas
3/3/10, 1:15 PM
#18

Solen skiner idag igen Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

LinnB
3/3/10, 9:19 PM
#19

Stan idag med kära vänner, sedan blev det film, middag och spel hos dom. Känner mig väldigt glad idag. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
3/4/10, 12:44 AM
#20

Alice i underlandet var bra Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
Salladshataren
3/4/10, 9:05 AM
#21

#20 Agree! Skrattande

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Bergspuman
3/4/10, 10:46 AM
#22

Har sovit runt 9 timmar i natt, känner mig utsövd!

Fast raglade när jag steg upp för att jag var så sömndrucken :-)

[LucyInTheSky]
3/4/10, 10:53 AM
#23

Fick en tränings dvd av min pojkvän som jag ehh har skrattat och ålat mig igenom nu på morgonen.. Skrattande Jag hade vist sagt till honom att jag ville ha en annorlunda och rolig trännings dvd.. Och ja, vad fick jag =)

Carmen Electras Stripaerobics.. Jag kommer då ALDRIG NÅGONSIN visa någon mina moves men fy fasen vad kul jag hade.. ha ha

evrekaw
3/4/10, 2:12 PM
#24

Bara två ECT-behandlingar kvar nu, sedan ska det vara klart, och det känns underbart! Dessutom har ECT:n, liksom tidigare, verkligen hjälpt och lyft upp mig ur depressionen.

Positivt är också att det inte är lika kallt längre, det är skönt att gå ut och gå med hunden!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Hawknestgrove
3/4/10, 4:34 PM
#25

Var hos plågis i förrgår och fick beröm! Det tråkiga jobbandet med de små flaskborstarna ger resultat!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Bergspuman
3/5/10, 10:46 AM
#26

Är på gott humör idag just utan anledning!

Eller så är det för att det är fredag, solen skiner, jag ska äta lunch ute med två kollegor, och middag ikväll med två närmaste väninnorna!

Skrattande

evrekaw
3/5/10, 12:23 PM
#27

Så vackert väder! Dessutom har skaderegleraren ang. vattenskadan i vårt kök varit här och det känns mycket bättre nu eftersom han tog sig tid att förklara hur allt ska gå till osv.

Jag är ju en sån som oroar mig för hur det ska bli, kostnader (går man bankrutt?) och liknande. Nu behöver jag inte varken oroa mig mer eller gå och snurra på detta - för nu vet jag, och vi kommer inte att gå bankrutt heller… Phu!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
[LucyInTheSky]
3/5/10, 12:40 PM
#28

Solsken.. Solsken och Rasmus var underbar igår =) Vi gick en låååång låååång promenad och pratade bröllops drömmar.. Tänk om man vore rik

evrekaw
3/5/10, 6:53 PM
#29

Hittat Nirvanas greatest hits, spelat hela dagen - tur man bor i hus så inte grannarna fått fnatt…Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

LinnB
3/5/10, 7:01 PM
#30

Känner mig rätt nice idag, haha. Ska hämta ut mina efterlängtade kläder nu, och ikväll kommer lumpenpojken hem till mig! :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

isa
3/5/10, 8:47 PM
#31

Äntligen en Fredag, då man kan kolla på tv, utan OS! Det är positivt. Jag har köpt lite godsaker också som jag kan smaska på.

LinnB
3/5/10, 10:14 PM
#32

Kläderna passade! Och en storlek mindre än vanligt. Hurra!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

KadjaNina
3/5/10, 10:14 PM
#33

Jag blev så varm i hjärtat när jag läste denna artikel; http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/artikel.aspx?ArticleId=5221854. Har haft praktik där i fyra veckor och förhoppningsvis får jag komma tillbaka senare. Skulle kikat förbi på hundraårskalaset om jag hade varit hemma. De har en som håller i en massa aktiviteter och jag blir så glad när de gör sånt för dem.

fridaas
3/6/10, 1:25 AM
#34

Celine har fått en ny lekkompis Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
KadjaNina
3/6/10, 3:13 PM
#35

Solen skiner!! Har varit ute nyss med hunden och träffade på en kompis med hennes hundar :) Det var så himla härligt att vara ute.

isa
3/6/10, 4:14 PM
#36

Solen skiner idag igen och fåglarna kvittrarGlad När jag står på en plats i lä, så värmer solen ganska mycket i ansiktet faktiskt. Våren är på väg!!

HannaM
3/6/10, 7:58 PM
#37

Veckan är snart slut. Äntligen. Inatt kommer min man hem och jag är härligt trött i kroppen efter att ha spelat match.

fridaas
3/6/10, 8:31 PM
#38

Blir en utekväll ikväll!

Och som det känns just nu kan det bli hur bra som helst!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Tassy]
3/7/10, 3:34 AM
#39

äntligen på väg hem ifrån dårhuset…

LinnB
3/8/10, 1:41 AM
#40

Mina otroliga vänner har varit här på spelkväll ikväll. Galet kul!
Hela dagen har varit fantastisk.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fridaas
3/8/10, 10:30 AM
#41

Banditens sår ser bättre ut idag

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
KadjaNina
3/8/10, 11:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Idag ska min hund få träffa Seven. Ska ha han på prov till helgen! ;D

Sovgott
3/8/10, 1:41 PM
#43

Våren är på gång!

jahadu
3/9/10, 12:11 AM
#44

jag har fått jättebra respons på min snart registrerade kaninuppfödning vilket känns jättekul då jag har tagit en risk genom att sätta igång den och kasta mig ut i uppfödarvärlden där det jämförs så mycket osv. Att då få mail från uppfödare som är kända i kaninvärlden och som är imponerade av mina tankar kring avel känns otroligt roligt och är en stor lättnad =) Liksom en bekräftelse på att jag faktiskt är ganska bra trots allt…

min hund lyser upp min dag och hoppar alltid upp till mig i sängen om jag är ledsen, bättre vän finns inte. jag börjar se det mer positivt med hans epilepsi och går inte och ältar hela tiden om att han kommer dö snart osv. Njuter istället av varje sekund vi får tillsammans =)

jag är ganska dålig på att hålla kontakten med släkt och vänner men idag ringde jag till min storasyrra och pratade länge, det kändes verkligen skönt att få prata med henne och få bort det dåliga samvetet om att jag aldrig hör av mig till de få jag faktiskt älskar.

det va mina positiva tankar ikväll =)


miaa-80
3/9/10, 10:13 AM
#45

Jag fick en helt underbar anledning att skratta i morse & jag kom på hur mkt jag saknar dom här spontana glädjeskratten! Jag gick för mig själv och skrattade länge i solen. Min son är helt underbar!

Vi pratade om vilken fröken jag gillade mest på dagis. Åsa sa jag tvärsäkert, hon är så underbar! Sen går vi in på dagis och jag hör lillen skrika: åååsa, min mamma gillar dig mest! Nämen säger åsa, vad glad jag blir! Jag gillar dig också. Sen fick jag en bamsekram och gick med rodnande kinder ut till bilen Skäms

[LucyInTheSky]
3/9/10, 10:14 AM
#46

#45 awww.. Underbart!!

miaa-80
3/9/10, 10:20 AM
#47

Men det som gör mig allra lyckligast just nu är solen! Att vakna på morgonen, se solen långsamt stiga upp på himlen, känna glädjen & värmen. Njuta av en kopp kaffe & drömma mig bort..

Tangotime
3/9/10, 4:58 PM
#48

Soool!!!! Våren kommer snart! Jag har en ny liten valp här hemma som leker och härjar med mina andra hundar och dottern fungerar bra på dagis. ÄNTLIGEN!

Annons:
fridaas
3/9/10, 5:39 PM
#49

Har precis kommit in efter fyra timmar utomhus, med stadsträning och massa bus och lek med Celine och hennes kompis Ragnhild Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[Linsenhejhej]
3/9/10, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Min katt Tindra är så ljuvlig!
Hon är en av mina bästa vänner, och det är så roligt att ta hand om henne. Hon och jag brukar att leka kurragömma och tagen.
På kvällarna brukar hon vilja att jag ska lyfta upp henne och gå runt och bära på henne.
Jag är väldigt ensam, men hon gör mig glad.

KadjaNina
3/9/10, 8:16 PM
#51

Har tränat drag med vovven idag! Sedan så var jag nyss ut med några vänner och våra hundar fick busa i massor. De är nog helt slutkörda ;P

Ska träna på orbitreken nu hade jag tänkt :)

Musiken
3/9/10, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Har fatt hem tre rusktigt fina moss :) Cookie, Crumble och Sparta :) Crumble pa bilden da hon ar den som helst ar uppe i handen och utforskar.

miaa-80
3/10/10, 8:14 AM
#53

Har en helt underbar morgon med min son, som åker idag. En hel vecka har jag klarat vilket inte alltid funkar pga. min utmattningsdiagnos. Jag är ÖVERLYCKLIG! Men de smärtar i hjärtat att lämna honom, han är ju min prins, min KÄRLEK Kyss

Igår sa jag: god natt min lilla prins då svarde han: god natt min lilla prinsessa. ÅÅ han är för söt!

miaa-80
3/10/10, 8:17 AM
#54

Igår ringde min bästa vän och äntligen har vi bokat kryssningSkrattande bara hon och jag, lugnt skönt bara njuta. Så länge vi inte fastnar ute bland isen förstås Flört

isa
3/10/10, 10:42 AM
#55

positivt är att ljuset, gör att jag ( min sjusovare ) kommer upp tidigare på morgonen och därmed kommer tidigare till jobbet, och kan gå hem tidigare.Då blir det inte så sena kvällar heller.

Annons:
miaa-80
3/10/10, 2:14 PM
#56

En underbar fm, sol, träning och ett lyckat läkarbesök Glad

HannaM
3/10/10, 2:27 PM
KadjaNina
3/10/10, 6:25 PM
#58

Min bror fyller år idag så jag ska dit och äta tårta ikväll :)

miaa-80
3/11/10, 11:57 AM
#59

En skön morgon med tv & frukost. Bäddat rent & fräschat till här hemma

Att jag äntligen fått igång mitt positiva tänkande, påbörjat arbete med min självkänsla och givetvis att jag hittat hit!

Hållit i min träning sen i Dec!

isa
3/11/10, 2:04 PM
#60

positivt är att jag är på jobbet idag, trots att jag känner mig helt mörbultad och har ont i munnen, efter gårdagens behandling hos tandläkaren……….

evrekaw
3/11/10, 2:38 PM
#61

Bara denna underbara vårsol får en ju att bli gladare… Köpte ett jättefång med tulpaner i olika färger - kunde inte låta bli - det kallas väl vårkänslor va?

I eftermiddag kommer mina söner hem, de har varit hos svärmor för att jag mått så dåligt att jag knappt orkade finnas till. Men nu börjar medicinen ge effekt och jag känner livsandarna återvända. Även om jag inte orkat med dem så har jag saknat dem - ska bli skönt att få hem bullerkusarna igen!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

HannaM
3/11/10, 3:51 PM
#62

Hon satte nålen på första försöket när jag fick järnet idag=) Första gången det händer.

Annons:
Bergspuman
3/11/10, 3:54 PM
#63

JAG HAR JUST BLIVIT FASTER FÖR TREDJE GÅNGEN!

Det blev en liten pojk, han mår bra och ammar direkt.

Yihaaa!!!

miaa-80
3/12/10, 10:35 AM
#64

¤Har äntligen satt mig med ekonomin, kollat över & ringt samtal

¤Lyckats hålla mig från chokladen ända sen i måndags! Gruppen under hälsa har verkligen underlättat! Man blir lite mer motiverad Skrattande

KadjaNina
3/12/10, 12:28 PM
#65

Idag kommer min syster med lille Bill! Ska bli så roligt :)

kerstinjo
3/12/10, 2:29 PM
#66

#65 Mitt hjärta smälter, så söt!

Solen skiner och värmer och jag är långledig! Men attans vad mina fönster ser ut i vårsolen. Någon som känner sig manad?

 Kerstin 

 

fridaas
3/12/10, 3:24 PM
#67

Hade fortfarnde garanti kvar på datorn :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

KadjaNina
3/12/10, 4:04 PM
#68

#66 Javisst är han? :) Här är en till bild på Bill Kyss

Har städat och donat och tänkte träna en stund på orbitreken.

[LucyInTheSky]
3/12/10, 4:21 PM
#69

Rasmus slog in en chokladbit och la på min kudde så när jag vaknade hittade jag den där med en söt lapp där det stod:

Jag älskar dig hur du en mår och jag kommer alltid vara här..

Sen började jag gråta igen.. Men för att jag är glad att jag har honom, min pucko pojke..

Annons:
Musiken
3/12/10, 6:49 PM
#70

Hade tva manniskor pa besok och "klamma och kanna pa iller"-dag, och illrarna visade sig fran sin allra basta sida! De visade hur man myser som en iller, hur man leker som en iller, hur man nafsar "fint" som en iller, iller-tricks och hur man ar envis som en iller Skrattande

De blev helt kara i dem, sa snart kommer jag fa hjalpa dem att valja vilka de ska adoptera :)

miaa-80
3/12/10, 8:10 PM
#71

Tränat, nu myskväll Kyss

isa
3/12/10, 8:51 PM
#72

Det är Fredag och en hel helg som väntar på mig utan krav och måsten. Jag hoppas den blir full av skön vila.

Cochon
3/12/10, 11:56 PM
#73

Jag mår BRA! :D

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Bergspuman
3/13/10, 12:03 AM
#74

Nu är sängen renbäddad och jag är redo att gå till vila, med ett intressant korsord att fästa uppmärksamheten på. Imorgon får jag sova ut, och det är en ny dag som jag hoppas fylla med nyttigheter, med tanke på all junk food jag svullat denna vecka!

isa
3/14/10, 3:15 PM
#75

positivt med stålande sol och fågelkvitter 2 dagar i rad.

miaa-80
3/14/10, 6:30 PM
#76

Promenerat, tränat & njutit av ett varmt bad Glad

Fortsatt läsa min självkänsla bok, går stadigt framåt & jag kan verkligen märka hur livet börjar gestalta sig annorlunda, hur mkt positivt jag missat genom alla negativa tankar!

Annons:
miaa-80
3/15/10, 11:17 AM
#77

Sol, frukost och underbar musik. Snart är våren här Kyss

[LucyInTheSky]
3/15/10, 11:19 AM
#78

Jag har fått sova i natt..

Bergspuman
3/15/10, 1:17 PM
#79

Vi är sams igen jag och särbon, men jag grillade honom lite! Och han får bjuda på middag he he. Guld i mun

[LucyInTheSky]
3/15/10, 1:26 PM
#80

Älskar Ted Gärdestad.. Myser med Nemo och sjunger med i texten..

"Ge mig världen, kom ge mig fred, kom sänk ditt huvud och lägg dig ner. Kom ge mig kroppen, kom ge mig allt som du har och jag ska stanna kvar… Mmmm.."

kerstinjo
3/15/10, 3:43 PM
#81

Har varit i slagsmål med Marodören. Om dammsugaren!

När ska denne lille skit förstå att dammsugare och skurmopp inte är leksaker.Obestämd

Fast vi hade ganska skoj, jag får bara tänka på var jag ställer hinken, så att han inte välter den.

 Kerstin 

 

evrekaw
3/15/10, 4:17 PM
#82

Precis fått elräkningen och den var faktiskt inte så hiskelig som jag och maken befarat…Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Emelie-E
3/15/10, 5:51 PM
#83

Klarade halkbanan idag! :D

Annons:
kerstinjo
3/15/10, 6:57 PM
#84

#83 Grattis!Glad

 Kerstin 

 

fridaas
3/15/10, 7:38 PM
#85

Datorn är hel igen!

Och solen har skinit hela dagen och all tvätt är tvättad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
3/15/10, 9:42 PM
#86

Orkade inte diska idag. Men det gör inget. Nu är jag lugn och avslappnad och lagom trött, ska krypa till kojs och lösa lite korsord och läsa lite - min vanliga nedvarvningsritual. Imorgon blir nog en bättre dag. Jag är ändå nöjd - jag löste ett problem i affärssystemet och kände mig triumfatorisk. Det var skönt!

Emelie-E
3/15/10, 10:04 PM
#87

#84 Tack Glad

[LucyInTheSky]
3/15/10, 10:19 PM
#88

Jag säger bara det.. Carmen Electras striptease gympa.. Ha ha, jag skrattar och ler hela tiden.. Fy fasen vad sexig jag ska bli när kilorna rasar och dans-movesen sitter.. ;)

Ha ha..

Musiken
3/15/10, 10:29 PM
#89

Oooh, ar den bra LucyInTheSky? Har funderat pa att borja utova nagot liknande ett tag :P

[LucyInTheSky]
3/15/10, 10:31 PM
#90

Jag tycker den är jätte rolig.. Jag är inte så smidig och har noll i kordinations förmåga men jag hänger med rätt bra endå =)

Man ska helt klart testa tycker jag

Annons:
Musiken
3/15/10, 10:34 PM
#91

Vad bra! Har forsokt med dans-aerobics forr, men det funkade inte riktigt. Vilken ar det du har? Hon har val gjort en del olika?

Bergspuman
3/16/10, 8:12 AM
#92

Igår kväll släppte ryggvärken som i ett nafs. Bara poff liksom. Och jag har sovit grymt bra i natt. Och mensen är i stort sett över. Och svullnaden i kroppen har försvunnit. Jag kan dra in mag musklerna igen och jag förmår böja mig ner och skrapa med gummirakan på badrumsgolvet. Fan vad skönt! Jag tycker inte att jag "ägt" min kropp på minst 1 vecka. Den har varit så djävla plågad. Men nu är jag OK igen! Skrattande

[LucyInTheSky]
3/16/10, 11:00 AM
#93

#91 Jag har dom alla.. Då jag "host" lånat dom från farbror internet.. Men har bara kollat på första en så länge.

evrekaw
3/16/10, 3:21 PM
#94

Fick ännu ett mail från en av mina elever… Om hur de hatar vikarien och vill att jag kommer tillbaka helst igår…

Blir så glad att jag grät en skvätt…Gråter Inte för att de fått en pissig vikarie - utan för att jag är efterlängtad… Det värmde enormt i hjärtegropen…

Jag SKA tillbaka efter påsklovet, jag bara ska det!!!SkrikandesSkrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

fridaas
3/16/10, 10:21 PM
#95

Verkar som att allt strul med Akassan äntligen håller på att reda upp sig! Så att jag slipper leva på socialbidrag!

Och var på 2timmars promenad med hunden i solskenet tidigare idag, hur skönt som helst!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

miaa-80
3/17/10, 9:26 AM
#96

Klarat mig ifrån godis & annat gottigt trots att jag varit sjukt sugen enda sen i måndags! Ska se till & hålla mig till min ätardag på lör!

isa
3/17/10, 1:35 PM
#97

Tjohoooooooo, de första ormvråkarna har setts i helgen i Uppland. Nu är det inte långt kvar tills alla mina rovfåglar är här igen!

Annons:
miaa-80
3/17/10, 3:16 PM
#98

Mötet på AF gick över förväntanSkrattande

Tränat & fått tillbaka lite energi efter några sega dagar, härligt!

KadjaNina
3/18/10, 4:58 PM
#99

Mamma kommer hem imorgon från Sunderbyn! :)

isa
3/19/10, 3:11 PM
#100

positivt är att min bror har sett 2 stora flyttskruvar med ormvråkar i skåne. Snart är de här i Stockholm.

[LucyInTheSky]
3/19/10, 3:29 PM
#101

Städat stora akvariet på 300 liter.. Tungt.. Har skjutit upp det hur länge som helst. men idag blev det gjort.

KadjaNina
3/19/10, 3:29 PM
#102

Ska ut idag! :) Förhoppningsvis blir det jätteroligt.

evrekaw
3/19/10, 4:47 PM
#103

Hunden färdigbehandlad = tratten av! Hennes glädje över att slippa tratten var helt fantastisk - lyckligare hund kan inte finnas, vi åkte och köpte nya leksaker åt henne (fast jag inte har råd)

Sista ECT-behandlingen igår för den här gången - Yes!!!! Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Silvernalles
3/19/10, 6:23 PM
#104

Äntligen på rätt spår igen! Idag har jag varit ute i skogen och slafsat runt i snömodden med hundarna för första gången på ett tag nu- de var överlyckliga över att få springa & dunsa omkring helt fritt.

Snart ska jag ta ett glas vin och titta lite på teve.

Annons:
[LucyInTheSky]
3/20/10, 11:32 AM
#105

Jag har från den 25 december 2009 gått från 88kg till nu idag 79kg.. Jag är så nära att ha gått ner 10 kg..

Nu förstår jag varför kläderna inte passar!

fridaas
3/20/10, 1:30 PM
#106

Det gick hur bra som helst att gå förbi J, inga sura miner, jag var upptagen med att hålla koll på hunden samtidigt som jag pratade i telefon, höll mig lugn och nu är jag lika glad som innan jag gick förbi honom!

Och snart får jag förhoppningsvis tillbaka den externa hårddisken så behöver vi aldrig mer prata med varandra om det nu ska vara på det viset! Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
3/20/10, 1:40 PM
#107

Jag är utsövd och känner mig pigg för första gången på ett tag nu!

Haft energi nog att diska på morgonen, ta bort snö på balkongen och skura balkongstolarna.

Lite senare ska jag träna! Nu känns det kul att leva!

Imorgon hem till bästa väninnan och en kompis till!

isa
3/20/10, 7:43 PM
#108

En härlig dag i mitt älskade naturreservat. Jag har äntligen fått återse en del av mina rovfåglar. 1 duvhök, 1 havsörn, 5 ormvråkar, 1 fjällvråk + några sångsvanar, korpar,tofsvipor, starar, grågäss - bättre vårtecken kan man inte få! Skrattande

fridaas
3/20/10, 7:47 PM
#109

Hittade en ny skogsväg att gå på med hunden :D

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

[LucyInTheSky]
3/21/10, 12:32 PM
#110

Lägenheten är städad.. Skönt, känns bättre när allt är i ordning runt mig..

miaa-80
3/21/10, 9:24 PM
#111

Haft 2 fina dgr med barnen Kyss

Fortsatt jobba i böckerna kring självkänsla

Tränat!

Annons:
Musiken
3/21/10, 9:47 PM
#112

ANTLIGEN klar med min rapport! Tog mig bara hela dagen….. Obestämd

[LucyInTheSky]
3/21/10, 11:37 PM
#113

Tränat bra idag.. 80 minuter promenix med tjejerna och 30 minuter på cyklen. =)

miaa-80
3/22/10, 9:34 PM
#114

Fm var helt underbar, massa sol Cool

Jobbat i självkänsla boken & tagit en promenad t stan

Mysstund med lillen, saga & gos

Bokat kryssning, äntligen Skrattande

kerstinjo
3/23/10, 9:01 AM
#115

Dripp, dropp… det töar och töar!Skrattande

 Kerstin 

 

[LucyInTheSky]
3/23/10, 11:32 AM
#116

Blev väckt av en fluffig gul kisse idag.. Sen låg vi länge i sängen och bara snoozade..

Emelie-E
3/23/10, 5:26 PM
#117

Snart är det april. Då kan jag börja leva igen. Finns verkligen inget bättre än vår och sommar.

fridaas
3/23/10, 5:40 PM
#118

Släkten kommer snart hit och firar min födelsedag :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Annons:
KadjaNina
3/23/10, 7:33 PM
#119

Det har varit en fantastisk dag! Har varit utomhus ett par timmar när det har varit så fint väder. Tränade drag med Troja sen mötte jag några vänner med deras hundar. Vi släppte lös dem så de fick busa av sig. Jag har precis tränat också och sen blir det att plugga. Det enda jag inte hann med var att hälsa på mamma.

kerstinjo
3/23/10, 8:17 PM
#120

Min dotter kom hit med världens godaste kakor, som bara finns att köpa i min barndomsstad. Smaskigt!

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
3/23/10, 8:51 PM
#121

LAgt om till sommardäck på Golfen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

miaa-80
3/24/10, 11:44 AM
#122

Hade en underbar em med min son igår, mysigt!

På fredag ska jag och en tjejkompis äntligen på kryssning Skrattande

[LucyInTheSky]
3/24/10, 11:54 AM
#123

Jag kom i klänningen till 50-tals festen!! Den är sååå fin! Nu ska jag bara hitta en underkjol så jag får lite volym på den =)

Bergspuman
3/25/10, 8:37 AM
#124

Ska på konsert ikväll, Jesus Christ Super Star. Och sen ska vi bo på hotell, fint hotell. Och imorgon är jag kompledig från jobbet hela dagen. Sååååå skönt!

[LucyInTheSky]
3/25/10, 11:11 AM
#125

I morgon kommer Rasmus hem!

Annons:
evrekaw
3/25/10, 11:23 AM
#126

Är hypoman och strålande glad, positiv och lycklig - hej då depressinen…Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
3/25/10, 1:39 PM
#127

Vederbörligen undersökt av min kvinnoläkare, och det ser bra ut överallt, puh. Jag slipper skrapning, förmodligen är det dels min ålder (snart 46), dels de antidepressiva som gör att blödningsmönstret ändrats lite. Men det kan jag leva med Glad

Novisan
3/26/10, 10:03 AM
#128

Solen skiner, luften är mild, fåglarna kvittrar. Härligt, jag älskar våren.

[LucyInTheSky]
3/26/10, 11:42 AM
#129

Idag kommer Rasmus hem!

Musiken
3/26/10, 4:43 PM
#130

Jag fick jobbet, trots monstruos bakfylla! Han sa att han sett fram emot min intervju hela veckan och att jag var perfekt for jobbet!! Sen planerade hans allas scheman utefter nar jag kan och vill jobba! :D Och sa ringde jag upp hotellet och sa upp mig, bara timmar innan jag skulle ha borjat :P Kanns skitbra!

fridaas
3/26/10, 7:53 PM
#131

Har grillat för första gången i år Skrattande

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
3/27/10, 5:56 PM
#132

det ar t-shirt-vader och jag och illrarna var pa jattemysig promenad :)

Annons:
[LucyInTheSky]
3/27/10, 7:27 PM
#133

The Ark släpper snart ny skiva och syster och jag har bokat biljetter till konserten här på ön! =) Yey

Bergspuman
3/27/10, 7:34 PM
#134

Har fått en inbjudan till påsklunch av ena brodern, det är egentligen inget märkvärdigt, men för första gången var den riktad till mig OCH särbon, för det stod "Välkomna!". Glad

evrekaw
3/29/10, 11:56 PM
#135

Grattis till jobbet Musiken!Glad

Själv är jag hypomant jätteglad… Men jag är extra glad för att jag hittade en begagnad cyckel som i nyskick till älste sonen, kom undan riktigt billigt där!

Sedan har jag varit på pre-op, nu har jag bara att vänta tills de skickar mig en tid - och sedan är alla operationer avklarade!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[LucyInTheSky]
3/30/10, 12:12 AM
#136

Jag vet inte om jag ska vara glad över nyheterna idag.. Får återkomma med det..

Är i alla fall mycket glad över att jag fick klappa min skyggis Sigge idag!

HannaM
3/30/10, 3:49 AM
#137

Älskade Belsebubs operation verkar ha gått bra. Han är numera en och en halv svanskota kortare och hans ömma utväxt är borta.

fridaas
3/30/10, 12:42 PM
#138

Åkte land och rike runt igår och kollade på två hundar.

Eller åkte bara mellan jönköping-bålanda, Bålanda-Falköping. Falköping-Alvesta. Alvesta-Visslanda. Visslanda-Vrigstad. Vrigstad-Jönköping. Det är "bara" 60mil.

Men det var givande. Och riktigt skönt att komma hemifrån.

Och snart är det fredag och då blir det filmmys, lördagen bilmässa

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Musiken
3/30/10, 5:01 PM
#139

Tack Evrekaw!! :)

Det ar skont att vara hemma och ha illrarna tassandes runt pa golvet. Har spenderat hela helgen och gardagen hos pojkvannen och nastan glomt hur skont det ar att bara vara helt ensam och titta pa daliga serier pa TVn.

Annons:
evrekaw
3/30/10, 5:02 PM
#140

I dag kommer snickaren och mitt fula rosa kök (från tidigare ägare) åker väck! Har hatat det i 5 år nu - så Yippie!!!Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Salladshataren
3/30/10, 7:03 PM
#141

Jag har så otroligt mycket med pengar helt plötsligt! Förvånad 4600 kr på kontot igår… Och mer lär det bli efter påsk, för jag ska vara hundvakt över påsken Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[LucyInTheSky]
3/30/10, 7:08 PM
#142

Agnes och Johannes och såklart deras föräldrar var här och busade idag.. Agnes är verkligen ett litet yrväder som pladdrar non-stop.. =) Hon fyller 4 i augusti en härlig ålder!

Bergspuman
3/30/10, 7:51 PM
#143

Har klarat av jobbiga hörselundersökningen. Nu provar jag en ny digital apparat ett tag framöver. Det blir nog tufft. Hjärnan får ett arbete med att ställa om sig. Jag vet att jag kommer att få tinnitus och bli trött. Men jag tycker det är sååå skönt att ha detta gjort. Och det har sina fördelar att ha ett specialkomponerat "program", som sänker vissa ljud och höjer upp dem man verkligen behöver.

fridaas
3/30/10, 8:12 PM
#144

Solen skiner idag och jag har skickat i väg en intresseansökan till en utbildning Glad

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

linlan
3/30/10, 8:23 PM
#145

på tordag blir de lov igen och min pojke kommer hit! Dessutom så åker jag, familjen och min pojke till fjällen på torsdag kväll! Känns skönt att få komma bort en stund :)

[LucyInTheSky]
3/30/10, 9:21 PM
#146

Jag orkade träna idag igen.. =)

Annons:
evrekaw
3/30/10, 11:51 PM
#147

Köket är klart - så fint och inget mera rosa, väggarna är färdigmålade! Mitt hem ser äntligen ut som jag vill, och inte som de tidigare ägarna av huset ville…Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[LucyInTheSky]
3/31/10, 12:06 AM
#148

I kinda Rock sometimes ;) hi hi

KadjaNina
3/31/10, 4:08 PM
#149

Jag fick MVG på ett grammatikprov i engelska! :D Jag har alltid varit värdelös på grammatik så jag blev väldigt förvånad.

paronskrutten
4/1/10, 4:27 AM
#150

har äntligen lite kraft för att skriva igen. trots att jag knappt har vågat mig in här tidigare efter vissa händelser

Helena

miaa-80
4/1/10, 12:48 PM
#151

Hållt i mitt arbete med självkänsla, skriver i en må bra bok varje kväll samt läser böcker o de märks resultat!

Gråtit ut massa spänningar och oro, skönt!

Varit duktig och ringt viktiga samtal, skickat in papper och bokat möten

evrekaw
4/1/10, 2:13 PM
#152

#149 Grattis!!! Skrattande

Själv har jag lyckats övertala maken att måla om väggarna i köket. Med nytt golv och nytt kök så ju väggarna plötsligt väldigt sunkiga ut.. Nu måste jag bara hitta nya gardiner…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Musiken
4/1/10, 3:17 PM
#153

Skorna jag bestallde kom med en dags leverans istallet for en veckas Skrattande Har kopt ett par Reebok EasyTone, som jag tankt anvanda varje gang jag gar till jobbet, sa nu hoppas jag pa snygg rumpa snart Tungan ute Reklamen ger rejal angest over mitt utseende, men peppar lite till att faktiskt gora nagot at saken ocksa.

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: