Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 2635 ggr
pernillaa
2010-02-25 10:33

Bara lufta

Hej

Jag behöver bara lufta lite.

Har haft en väldigt bra period nu. Började tänka att jag var "frisk" som varenda gång jag mår lite bättre. Har väntat i mer än tre år i kö för en NEP-utredning och har nu fått kallelsen efter att min nya läkare förstod min situation och flörtade in sig så jag blev upp-puttad i kön. Så på Freda nästa vecka är det dags för första mötet. Jag är i totalt upplösninstillstånd över detta då jag väntat och längtat så länge.

Har vunnit en resa till tyskland för 2 dagar så jag och killen reser i helgen, blev lite kort om tid och jag med mina koncentrationsproblem har suttit dag och natt och försökt planera resan på egen hand, vilket varit lite pressigt. Är lite känslig. Min dammsugare har pajat så det ser ut som själva fan här hemma. Ekonomin är i upplösningstillstånd som vanlit, och sen verkar det vara någonting med mina hormoner.

Har hamnat nere i en svacka igen som jag alltid gör efter en bra period. Just nu går jag omkring här hemma som en tidsinställd bomb. Tål inte att sonen smaskar, att det är för högt ljud på TV:n, att det ser ut som det gör m.m. Blir så fruktansvärt arg och irriterad. Vill bara kasta ut en stol genom ett fönster och skrika. Är inte den som blir arg lätt men jag är inte alls rolig att vara med nu. Hatar att vara arg. Slår så lätt över till gråt och så får jag panikångest istället.

Min terapeut är ju helt omöjlig också. Vi bokade oin flera tider här framöver och igår var jag in till stan för att träffa henne bland annat kl 13:30 men så hade människan satt sig och läst ett mail från förra året och trott att det var i år och jag sagt att jag ville omboka så hon hade bokat om tiden till 15:00, vilket jag inte kunde. Så for till stan och laddade på vägen dit upp med en massa jag behövde släppa ut och så blev det inget. Är helt sprickfärdig nu…

Jaja…nu har jag luftat!

PS: Min helt omöjliga mor kommer hit idag och ska byta gardiner och städa och tjata om hur det ser ut och att sonen lever i misär, så det kommer säkert bli en fin sammandrabbning. För 5 spänn var kan ni få komma och titta! :P

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Aviendha
2010-02-25 13:19
#1

Ja, ibland behöver man lufta ur lite ^^

Men hur kan man lyckas hitta igen ett mail sedan ett helt år sedan, och till råga på allt missta sig såpass? Förvånad Hatar när samtalen blir ändrade, de behövs ju..

Hoppas att sammandrabbningen blir mild. Men grattis till resan! Vad skönt att komma bort lite och bara rå om varandra :)

Upp till toppen
Annons: