Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 3148 ggr
VeganGeek
2010-02-20 17:33

Jag går sönder

Har en tråd under depression som heter "När allting känns svart" men nu orkar jag inte mer, jag känner att jag håller inte ihop längre, jag tar mig inte ur sängen, och äter knappt.

Så nu har jag berättat för mina närmaste och Mobila Teamet har blivit inkopplade och skall höra av sig om några timmar. Oklart hur mycket de kan göra på en lördag. Men jag orkar inte själv längre reda situatioen. Bonussyster kommer på dagperm när hon har ätit middag dessutom.

Annons:
HannaM
2010-02-20 20:16
#1

Dom kan göra en del på lördagar. Bland annat hjälpa dig att ta dig till psykakute n om det skulle behövas. I alla fall var det sånt dom kunde göra här på den tiden det fortfarande fanns resurser till ett mobilt team.

Jättekram, hoppas det kommer något bra ut av kontakten med dom för så där ska du inte behöva ha det.

Mamsingen
2010-02-20 20:31
#2

Hoppas du snart mår bättre!

Aviendha
2010-02-20 23:30
#3

I vilket fall får du en kontakt med dem, och förhoppningsvis leder det till att du på ett eller annat sätt får hjälp.

Kram

isa
2010-02-21 13:58
#4

Jättebra och starkt gjort av dig att du kontaktade mobila teamet. Jag hoppas du får rätt hjälp nu. Stöttekramar från isa

Aviendha
2010-02-22 14:48
#5

Hur har det gått?

VeganGeek
2010-02-24 19:53
#6

Tack för allt stöd. jag åkte in till psykakuten i lördags och blev inlagd, hade ingen tillgång till nätet.

Kom hem idag, fast övertygad om att hur eländigt det än är hemma är det bättre än psyket. Men det förde ändå mig sig en hel del goda saker.

Jag har äntligen fått höja min Concerta, de skall ligga på Neuro psykiatriskt center att prioritera mig i kön till utredning. Än så länge har de bara svarat att "de skall om de kan flytta fram mig i kön" vilket inte den läkare jag träffade idag tänker godta som svar utan tänker fortsätta att jaga dem, i all fall behöver jag ett datum så jag vet.

Sen skickar han en internremiss till det öpeenvårdsteam jag tillhör att jag behöver en kontaktperson som kan hjälpa mig i kontaken med min läkare eftersom kommunikationen oss emellan minst sagt är bristande.

Jag har även fått utskrivet en ny sömnmedicin som innehåller melatonin och om den fungerar skall jag försöka få licenspreparatet eftersom det till skillnad från circadina som jag har nu går under högkostadsskyddet och 163:- för 21 tabletter känns lite hårt för vår skrala ekonomi.

Annons:
evrekaw
2010-02-24 20:19
#7

#6 Vad skönt att höra att det finns hopp om liv - och att du fick hjälp! Hoppas nu att allt händer snabbt - för du ska inte behöva vänta i evigheter på exempelvis din kontaktperson.

Vet att det är trist att ligga inne… Har precis kommit hem själv efter en månad där… Men jag behövde det, så…

Det viktigaste är ju trots allt att det vänder och blir bättre!

Styrkekramar i massor!!!Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Aviendha
2010-02-24 20:55
#8

Åh, det låter ju lovande! :) Ja, en kontaktperson för läkarkontakt är bra att ha! Och billigare medicin (förhoppningsvis) ä verkligen inte dumt alls!

Hoppas du får ett klart besked ang. utredningen snart.

moonbejb
2010-02-25 23:21
#9

Glöm dock inte att ingen annan kan kämpa för dig. Det är du som måste kämpa för ditt liv! Var lite ego som alla andra… och lycka till!

VeganGeek
2010-02-26 00:29
#10

@9?

Tack för stödet, men jag kämpar själv också det har jag gjort hela livet men ibland orkar man inte allt själv.

Aviendha
2010-02-26 11:09
#11

Det är bra att du kämpar VeganGeek! Ibland orkar man inte ända fram, men det är ju därför hjälpen finns, för att kunna stötta en och hjälpa en fortsätta kämpa :)

Upp till toppen
Annons: