Annons:
Etiketterstresstvångstankar
Läst 2845 ggr
timmelin
2010-02-03 14:25

Hypokondrikerfasoner

Vet att jag tänker helt knäppt nu.

Men ska berätta för er. Min dotter och jag pratade om smärttrösklar. Om låg respektive hög och då berättade jag för henne hur knäppt jag tänker.

Om jag slår mig så fixar jag den smärtan galant, liksom smärtan som man kan få vid operation, dropp etc. Inga problem alls. Men har jag ont i huvudet, ryggen eller smärtan kommer liksom innifrån så blir jag orolig och hatar den liksom. Har jag ont i höften tex så tror jag att den är utsliten, huvudvärk är en tendens på ett tidigt stadie av hjärnblödning. Vilket gör man livrädd. Men har jag en orsak till huvudvärken oroar den mig inte alls.

Jag vet att jag tänke knäppt, men behöver eran hjälp.

Hälsningar från en med skrapade knän istället för ont i rygg :P

Annons:
LenaR
2010-02-03 14:43
#1

Jag tycker det låter helt logiskt att vara orolig om man inte vet varför man har ont? Smärta är ju en varningssignal.

Men jag kanske tycker det låter logiskt för att jag är precis likadan!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

timmelin
2010-02-03 14:48
#2

:) Skönt att det finns någon som tänker precis likadant som jag.

Hoppas det finns fler som skriver hur dom tänker eller tycker på denna fråga.

Hawknestgrove
2010-02-03 20:41
#3

Du har det inte kul… JAg var ihop med en kille förr, som var hypokondriker. Gud vet, hur många nätter vi tillbringade utanför poch inne på alla akutmottagningar. Och hur lättad han var i 10 minuter efteråt, att han inte hade hjärnblödning elelr infarkt….det var fruktansvärt och även för honom. Han nästan grät av lycka över  njursten….Så det är inet kul.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

timmelin
2010-02-03 21:22
#4

Jaa så illa är det väl inte iallafall, att jag behöver åka till sjukhus. Men om inte smärtan går över så kollar jag upp det.

:)

Hawknestgrove
2010-02-04 12:43
#5

ja passa dig bara, så du inte halkar in i ett överkollande stadium. Jag lovar, det är en pina, inte minst för den som har det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

timmelin
2010-02-04 12:45
#6

Jag ska kolla

Annars så skulle min make aldrig finna sig i denna galenskap

Annons:
Hawknestgrove
2010-02-04 14:19
#7

nä, men det är så lätt att halka in även som anhörig.. För att få lugn och ro…. JAg vet…….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

skalman01
2010-02-05 14:42
#8

VA SKOJKyss

hyacintia
2011-02-19 22:34
#9
hyacintia
2011-02-19 23:09
#10

det är tvångstankar,tar man inte tag i problemet kan det blir mycket värre,det behövs bara en" igångtriggare".sen tror jag att många barndomserfarenheter och rädslor vi har glömt och förnekar till slut visar sig i ångest eller tvång.

Upp till toppen
Annons: