Annons:
Etikettoff-topic
Läst 8805 ggr
kerstinjo
2010-02-01 23:21

Sov så gott, Liza.

Sov så gott lilla Liza!

Hoppas att du har fått den sinnesro, som du hela tiden letade efter.

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag

och något alldeles oväntat sker.

Världen förändrar sig varje dag,

men ibland blir den aldrig densamma mer.

A. Henriksson

Sov så gott lilla Liza, vi kommer alltid att minnas dig.

Saknade efter dig kommer att bli stor, Flikkan, du kommer att lämna ett stort tomrum efter dig.

Sov så gott, vår vän.

Många varma tankar går även till maken.

Vi finns här för dig när och om du orkar!

En ängel flög förbi,
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Och som himmels stjärnebloss.

Vännerna på psykologi.iFokus

 Kerstin 

 

Annons:
HannaM
2010-02-01 23:35
#1

Inatt stannade min värld till när jag fann tråden på kolhydrater. Jag fick erfara hur smärtsamt det kan vara att förlora någon som man inte ens träffat. Flikkan satte ett så tydligt avtryck i mitt hjärta med sina inlägg, både dom positiva och dom negativa. Det känns så tomt.

Jag hoppas du har fått den ro du sökte och att du är omgiven av alla djur du tyckte om. Att du får sitta och titta in i bruna kloka koögon och busa med hundvalpar. Sov sött.

impish
2010-02-01 23:47
#2

Jag vet inte vad jag ska säga. Så jag skickar helt enkelt en kram till henne vart hon än råkar befinna sig just nu.

Zaphix
2010-02-01 23:52
#3

Men oj.. Men nu mår hon bra i alla fall, synd att hon inte kunde må bra här.. Rynkar på näsan

Sänder mina tankar till henne och de anhöriga.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Aviendha
2010-02-02 00:07
#4

Jag finner inga ord som duger. Inte trodde jag att jag skulle reagera såhär av detta besked? Visst, att jag skulle bli ledsen kunde jag ju väntat mig, men tårarna hade ingen hejd.

Jag träffade dig enbart här på psykologi. Såg en liten glimt av dig på sjukhuset, men var för feg för att hälsa. Du verkade, och de andra trivdes i ditt sällskap, men jag vågade inte.

Du gick igenom skärmen. Det är få som gör det, men jag tyckte om det jag läste. Och glädjen i dina djur var så påtaglig att jag nästan kunde höra deras trippande tassar när jag läste orden. Sättet att skriva hänförde mig. Jag kommer helt ärligt att sakna dig Flikkan.

Ta hand om dig.

fridaas
2010-02-02 00:16
#5

Du kommer vara saknad, nog för att jag heller aldrig träffade dig, men även här gick dina ord rakt in, de betydde så mkt, var så peppande..

Du är saknad! Sov gott!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

David
2010-02-02 00:20
#6

Jag kan inte finna några ord förutom att jag håller med samtliga ovanstående talare.

Vila i frid!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
LenaR
2010-02-02 00:51
#7

Jag tror inte mina ögon! Vad har hänt?? Flikkan…

Jag kan bara säga som alla andra - vila i frid, Liza! Du betydde mycket för mig, fast vi bara träffades genom kablar och pixlar.

Mina tankar går till din familj.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Musiken
2010-02-02 01:03
#8

Vet inte vad jag ska skriva.. Hoppas bara att hon fick den frid hon letade efter.. Vila i frid Flikkan!

LinnB
2010-02-02 01:52
#9

Dina ord berörde alltid.
Sov gott, flikkan.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

zmulan
2010-02-02 02:35
#10

Har som så många andra inga ord…

Vila i frid!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Katarina
2010-02-02 08:20
#11

Men herregud! Vad har hänt? Miste hon livet pga egen hand? Flikkan, flikkan-tror inte det är sant.

[aspie]
2010-02-02 10:07
#12

Jag finner heller inga ord. Kommer att sakna dig Liza. Din humor och din stora glädje och kärlek trots att du led så oerhört på insidan.

Jag är arg ledsen och besviken för att du och maken inte fick den hjälp ni var i så stort behov av och funderar på hur många fler det är som befinner sig i samma hemska situation. NÅGOT MÅSTE göras!

Vila i frid söta fina lilla Liza…

Gråter

Emelie-E
2010-02-02 12:37
#13

Gråter Men herregud, vad har hänt!?

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag förstår inte.

Vila I Frid Flikkan!

Annons:
Chestnut
2010-02-02 13:23
#14

Sitter här och fäller en tår.

Kände dig inte men hoppas innerligt att du fått sinnesro och vilar i frid.

Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

[LucyInTheSky]
2010-02-02 13:32
#15

Tänker på alla nära och kära..

Hoppas du har det bättre där du är nu.

Kramar..

KadjaNina
2010-02-02 13:59
#16

Vet inte riktigt vad jag ska säga. Vila i frid, hoppas du har fått ro!

Tänker på hennes nära och kära.

Bergspuman
2010-02-02 16:23
#17

Läste inte det här inlägget förrän nu, herregud! Visste inte!!! Är superchockad. Kände henne inte, men vem har inte blivit berörd av hennes energi och den person som skymtade. Och hur hon delat med sig av sitt liv och sin glädje för djuren.

En tanke till alla hennes närstående…

isa
2010-02-02 18:34
#18

Flikkan, jag kommer verkligen sakna dig!, fast jag aldrig träffat dig, så har du satt ett stort intryck i mitt hjärta. Du gjorde mig alltid glad.Jag visste att du inte mådde bra inombords men ändå så gladde du alltid andra, och hade alltid stöttande inlägg till andra som mådde dåligt.

Vila i frid.

Jag tänker på dig.

/isa

isa
2010-02-02 18:49
#19

Jag tänker på din man och dina djur också. Till flikkans man vill jag säga att vi finns här för dig om du vill, orkar och kan.

Många varma kramar från isa.

bfee
2010-02-02 19:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Det här är så otroligt sorgligt…

Sov så sött, lilla Lisa!
Du lever alltid kvar inom oss…

Annons:
Jetaime
2010-02-02 21:13
#21

Jag läste tråden redan i morse, men visste inte vad jag skulle säga, eller ja skriva.. Jag kände henne inte ens, och har ingen aning om vem hon var igentligen.. Vila i frid.. tänker på dig, och dom som fanns runtomkring dig, dina djur.. din man.

Cochon
2010-02-02 22:00
#22

När jag läste detta först trodde jag 'bara' det var ett djur som hade gått bort, men sen läste jag flikkan och då kände jag verkligen en sådan äcklig känsla i hela kroppen och jag fattar inte och läste resten och jag fattar, flikkan är borta, på riktigt!
Hoppas du har hittat ro och mår bra nu, Vila i Frid Liza.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

kerstinjo
2010-02-02 23:05
#23

En ängel som alltid önskade

att få vara fri har nu blivit det.

Hon lämnade marken så

vackert, inget kunde hindra

henne.

Himlen har fått tillbaka sin

ängel.

Hon flyger nu fri som en fågel.

Men här på jorden saknas en

ängel.

Det gör ont!!

 Kerstin 

 

fridaas
2010-02-02 23:34
#24

Plötsligt slocknar en låga som värmt och som givit allt.

Ett ljus blåses ut och hastigt blir allt så isande kallt.

Någonting brister,

stilla en röst dör ut.

Och stra förnimmer man tydligt att ingenting är som förut.

Sov gott!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Lyan
2010-02-03 14:21
#25

Usch, jag förstår inte! Eller det gör jag men det går inte in Gråter.

"Träffade" henne bara genom tråden om Labolina, tyckte hon lät så glad över sin lilla valp.

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Tassy]
2010-02-03 19:53
#26

Oj, jag är helt chockad, vet inte vad jag ska säga. Hade helt missat denna tråd tills jag såg den andra och började leta.

Vila i frid Liza, jag är övertygad om att du sitter på någon härlig äng med små söta kalvar och andra djur som skuttar kring Dig, fyllda av energi, kraft och glädje. På en plats där inga sorger och bekymmer finns, där inget kan skada Dig, vår vackra lilla Flikka.

Sov gott Vännen

Loveferrets
2010-02-04 11:58
#27

Oj, jag kände inte henne heller men det är lika tragiskt för det, är det någon som vill berätta vad det är som har hänt ?

Tänder ett ljus och hoppas hon har frid nu.

Annons:
David
2010-02-04 12:14
#28

#27. Hon valde att själv avsluta jordelivet.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Loveferrets
2010-02-04 12:47
#29

#28, Men nej !!! Jag tappar ordförrådet och beklagar verkligen, fy sjutton. Stackars hennes omgivning och alla som står henne nära. Tack för att du berättade David.

Salladshataren
2010-02-04 13:57
#30

Allt känns så overkligt och hemskt… Gråter från och till hela tiden.

I fredags så kommenterade hon på min bilddagbok, och nu är hon borta. Overkligt…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Loveferrets
2010-02-04 15:38
#31

#30, Jag beklagar verkligen, förstår att du e ledsen, kände du henne väl ?

Salladshataren
2010-02-04 16:04
#32

#31 Nja, men vi hade våra ljusa stunder. Och hon var alltid uppmuntrande och gav goda råd…

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

jobi55
2010-02-05 22:03
#33

Lilla trollungen min jag saknar dig så men jag tror det är så här du vill att vi som kände dig ska känna…..att det är ett återseende ävenom det dröjer ett tag tills vi ses/ din egen trollmamma

Salladshataren
2010-02-05 22:18
#34

Vet att texten inte passar riktigt in, men tycker den låter sorglig! Blir ledsen när jag lyssnar på den, är speciell och fin på något sätt…

Saknar dig Flikkan, det är så orättvist (och sorgligt) att du inte fick den hjälp du behövde! Gråter

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Annons:
JohannaEkroth
2010-02-06 01:07
#35

Här händer det mycket medans man flyttar… Jag saknar ord. Har undrat hela dagen vad jag ska skriva. Tårar har skymt mn blick hela dagen. Även fast jag aldrig träffade dig, så känns det som om jag var i din verklighet när jag läste dina texter. Du målade i ord känslor och berörde mig djupt.

Jag gissar att du har det bra nu någonstans ovanför regnbågen, och ja, visst kan du flyga! Nu är du äntligrn fri!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

JohannaEkroth
2010-02-06 01:16
#36

Sov gott, lilla vän!

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Aviendha
2010-02-06 03:11
#37

Jag saknar dina inlägg så otroligt mycket. Oavsett om de var glada, sorgsna, ångestfulla, ilskna eller upprymda. Jag saknar dem.

NaimaG
2010-02-06 16:23
#38

Jag har pratat med henne många gånger och kan fortfarande inte fatta det. Gråter

I'll miss you, we all will!

Jenahbella
2010-02-15 00:23
#39

har inte vart inne här på länge, och har missat detta , blev verkligen tagen, vet inte va jag ska skriva, håller med de andra om att hon var en av dom som klev genom skärmen.

Vila i frid <3

jobi55
2010-02-15 23:19
#40

Har idag varit hemma hos flikkans make….och kramat om honom …pratat om flikkan o gosat med djuren….o hennes ormar har fått flytta till hennes lillasyster…valpen har fått ett nytt hem hos hundkära människor som nyss mist en hund…..katterna mådde bra och gammelhunden som är på hennes bild var gosig o vaktade husse….så småningom kommer kaninen att få ett nytt hem som det ser ut just nu…..

Vi pratade mycket om L och det var en hel del tårar men jag frågade om det var ok att jag fick meddela er om L …

Kram jobi55

Jenahbella
2010-02-16 06:02
#41

<3

Annons:
Cochon
2010-02-16 20:13
#42

#42 Vad skönt att få veta att djuren har det bra i alla fall… Usch vet inte vad jag ska skriva… jaja, Kram

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Salladshataren
2010-02-16 20:26
#43

#40 Har också pratat med hennes make, och frågat hur han har det… Han har det jobbigt, men sysselsätter sig så han inte grubblar ihjäl sig. Det tycker jag är jättebra, han har pratat om att sätta ut annonser på kaninerna på kanin.ifokus.

Tycker så synd om honom Gråter

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Cochon
2010-02-16 21:13
#44

Ojsan, på 42:an menade jag #40 Tyst

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

jobi55
2010-03-05 11:14
#45

Nu åker jag snart till begravningen av lilla Liza……det kommer att bli en tung dag och jag får ta avsked för ett tag…

LenaR
2010-03-05 11:16
#46

Mina tankar går till alla er anhöriga.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

jobi55
2010-03-06 08:32
#47

Vill bara meddela att flikkans begravning nu har skett och att ..det var en ljus och fin begravning men med många tårar…nu får hon vara tillsammans med alla hon känner som gått bort och även med sina älskade djur/jobi55 flikkans trollmamma

isa
2010-03-06 14:17
#48

#47 Tack för att du meddelade oss. Nu får hon äntligen frid med sina älskade djur och vänner.

Annons:
Hawknestgrove
2010-03-07 14:17
#49

ja blev det nån gullig buket från oss?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

jobi55
2010-03-07 21:12
#50

Var mycket blommor men vet inte vad det skulle vara för namn på den så det kan jag inte säga…..för det stod bara privata namn på alla blommor som jag såg

NomNud
2010-08-09 21:07
#51

Ett väldigt sent tack för alla vackra ord i den här tråden. Jag skrev nyss ett inlägg i en annan tråd om min Liza här på iFokus. Vill inte upprepa mig så gå gärna till den och läs:

Flikkan77 RIP

Mvh,

Ola Sundberg

Chestnut
2010-08-10 12:47
#52

#51 Har läst din debattartikel och skrivit ett par rader om den i min blogg (tipsat andra om att läsa den). Oerhört starkt av dig att "ta upp striden".

Med vänliga hälsningar
Chess

NomNud
2010-08-10 15:30
#53

#52 Tack! Precis vad jag hoppades på. Det GÅR att diskutera sådant här på ett sansat sätt, man måste bara våga försöka.

/Ola

kerstinjo
2010-08-10 20:51
#54

Ola? Hur mår du själv?

Vi fanns här för Liza och vi finns här för dig om du behöver prata om din sorg.

 Kerstin 

 

NomNud
2010-08-24 16:21
#55

#54 Tack för frågan, det var snällt av dig.

Det går överlag rätt bra för mig. Visst har jag stundtals svackor men jag går vidare. Det viktigaste har jag upptäckt är att hålla sig sysselsatt, och att våga prata om det som hänt. Har gjort båda sakerna från första stund och det har absolut hjälpt enormt.

Det har också hjälpt att försöka få folk förstå vad som försigår genom att ställa upp i intervjuer. Har även skrivit ett par insändare etc, och i lördags var jag i Sundsvall och talade. Om ni är intresserade så hitta ni en bild av mig och texten till talet en liten bit ned på den här sidan:

Tal i Sundsvall

Nu ser jag inte så mycket mer jag kan göra på den fronten, men det känns bra att i alla fall ha gjort något, att kanske bidragit till att någon annan förstår vad som sker i Sverige.

För att återgå till hur jag mår så är väl det svåra att varva ned. Men jag jobbar på det också. Tillvaron är lite stadd i förändring just nu, och jag vet inte riktigt var jag kommer landa, men jag oroar mig iaf inte.

Annons:
Hawknestgrove
2010-08-24 16:37
#56

oj… så fint av dig. OCh så underbart att du kan gå vidare….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Tangotime
2010-08-25 11:08
#57

#55 Väldigt bra tal. Det är både förvånande och obehagligt hur "vi" behandlar människor i sverige. Jag är själv sjukskriven på grund av arbestoförmåga pga depression och jag får ångest när jag tänker på vad ni har fått gå igenom och hur Liza måste ha lidit av dessa nya regler och som hon blev överkörd av dessa "all vetare". Tragiskt!

NomNud
2010-08-26 22:06
#58

Video av det hela.

Tal i Sundsvall på youtube

Eventuellt ett par större artiklar i stora tidningar på g framöver.

Upp till toppen
Annons: