Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 5374 ggr
David
2010-02-06 05:23

Sömnproblem!

Morr! Somnade precis i reklamen innan Boston Legal (ett av mina få favoritprogram), och vaknade en halvtimme efter att det var slut, och nu sitter jag här och har varit klarvaken i flera timmar, kan inte somna hur mycket jag än försöker!

Blä och suck och fy! Känner inte för att dra fram dammsugaren och städa heller, skulle säkert stört någon granne, men va sjutton, ska ju snart flytta ändå. Skrattande

Idag hos kuratorn kom vi fram till att jag är väldigt konservativ av mig. Ena grannen här (han som ständigt försöker ställa sin bil så nära min att jag måste klättra över passagerarsätet) retar gallfeber på mig, OCH dessutom ser det ut som han sprungit in i en järnvaruhandel och han fått både ringar och muttrar i hela ansiktet. Jag måste varit den perfekta butikschefen, följde ju dresscoden rätt kraftigt, och nu förstår jag varför jag hade så lätt att göra det. Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
evrekaw
2010-02-06 16:26
#1

Ha, ha…. Skrattande Minns mina egnabland grannar jag haft genom åren… Jag har dock vid manier gått åt dem så hårt att det bara varit att flytta där efter…

Ta tanten vars äckliga Yogshireterrier alltid stod ute och skällde, man fick lyssna på hundfan dagarna i ände… Så levde hon djävul för att hunden var så skotträdd en nyårsafton. Vi skulle inte få skjuta raketer…

Vad gjorde jag dagen efter… Jo köpte knallpulverpistoler åt barnen och gick ut och sköt som bara den - naturligtvis blev hon vansinnig och som hämnd skickade de hälsovårdsnämnden på oss för vår kompost… Som för övrigt inte fick någon anmärkning… Men grannfejden var igång…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Bergspuman
2010-02-06 18:20
#2

När min grannes hund smågläfser så fort jag kommer hem, och sticker nyckeln i låset (hon tror att det är matte) brukar jag mumla för mig själv: Käften byracka. Det hjälper alltid. Hunden tystnar :-).

kerstinjo
2010-02-06 20:29
#3

Herregud! Vem skulle inte få sömnproblem med katter i sängen?

 Kerstin 

 

David
2010-02-07 06:36
#4

Sömnen lyser med sin frånvaro även i natt… Undra om det är ilskan över grannen som stör, oron att mitt nya badrum inte ska bli klart i tid, eller bara det att jag har ett möte kl 15 (!!!) idag som jag inte vill försova mig till… hmm!

Känner mig fallfärdig, men så fort jag lägger mig är jag hur pigg som helst. MORR!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Kalendula
2010-02-07 11:55
#5

Tänk vad lätt allt hade blivit om vi talar med våra grannar på ett sunt och trevligt sätt som stör oss i stället för att göra oss ovän med dem. Ett stort problem som människan har är blyghet och då vågar vi inte säga ifrån. Och dom gångerna vi säger ifrån gör vi det i illska. *synd*

Själv erbjöd jag mig att hjälpa min granne vars hund skällde jämt. För släppte ut den på sig inhägnade uteplats. Hon blev så glad. För hon hade inte fattat att hon muntrade upp hunden genom att berömma den med en klapp på ryggen när hon äntligen fick in den efter många om och men.

Vi komm överrens om att när hon slpäppte ut sin hund på uteplatsen så fick jag gå fram och spruta vatten på den med en blomspruta. När den slutat skälla fick den godos. Och det fungerade bra.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

evrekaw
2010-02-07 18:27
#6

#4 Jaaa, suck vad gör man? Vred och vände fram till fyra , trots allt de petat i mig för att få mig att sova… När jag då lyckats somna och vaknade tänkte jag att… Yes!!! Tills jag tittade på klockan, knappt sex…

De säger att jag är avdelningens i särklass mest svårsövda patient… Hur tror de att jag har det hemma då?

Nåja… min man ser väldigt utvilad ut efter mina tre veckor här… Men om de har som kriterium för att jag ska få åka hem att jag sover som jag ska…. Tja, då lär jag bli här läääänge….Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Svea-
2010-02-07 18:54
#7

sova .. kan jag ej utan att ta sovtablett.. ska få gå på någon form av kbt-sov-träning för detta i framtiden.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Kalendula
2010-02-07 21:15
#8

kbt-sov-träning? Hur går det till?

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Svea-
2010-02-07 22:37
#9

# 8

det vet jag ej ännu.. jag ska komma i gång med det inom en framtid.jag kan ej göra mer saker än jag gör just nu.så det får jag komma i gång med om ett tag.men det ska bli intressant.om allt går som det ska ska jag även få prova ett bolltäcke.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

Loveferrets
2010-02-08 00:08
#10

Hade bara mina mardömmar kunnat lämna mig ifred kunde man sova gott om nätterna, märkligt nog kan jag sova på dagen utan att behöva uppleva dom men det är skönt jag kan sova nångång.

#4, Kan kanske vara att du grubblar för mycke när du lägger huvudet på kudden, hoppas det blir förbättring på det.

Bergspuman
2010-02-08 12:17
#11

Sover för det mesta bra, men jag får inte äta något som innehåller kodein/koffein eller socker i för stor mängd sent på kvällen, för då blir det svårt att somna!

Hawknestgrove
2010-02-09 01:10
#12

David, den grannen slipper du ju när du flyttar! Och det är inte hela världen att inte vid den tiden. JAg går ofta och lägger mig vid 12-1. Sen vaknar jag vid 3-4 och det är lygens att somna om, förrän vid 7. Ok då får det väl gå då. Sen tvingar jag upp mig vid 9 ändå.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

David
2010-02-09 01:12
#13

#12 När jag väl somnat så sover jag lätt bort väckarklockan. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[LucyInTheSky]
2010-02-09 01:15
#14

Jag kan inte heller sova.. Tänker för mycket.

Hawknestgrove
2010-02-09 01:17
#15

väckarklocka? nej, vaknar av studsande katter…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
2010-02-09 01:18
#16

Studsande katter är mys.. fast inte klockan 5 på morgonen

David
2010-02-09 01:21
#17

Studsande katter? Vad har ni för varianter? Mina är så slöare än slöast. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[LucyInTheSky]
2010-02-09 01:22
#18

Jag har alla sorter.. Ruu är ungefär som isberget Titanic krockade med.. Stor och flyttar sig knappt ens under en kollison.. Sen har jag vilddjur också som studsar, bits i tårna och kelar tills de fått upp mig ur sängen.

Hawknestgrove
2010-02-09 01:25
#19

Och de som  bråkar runt i vedlådan och tuggar sönder kartonger…..eller busar och hoppar på en….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
2010-02-09 01:27
#20

Hur har det gått med söta Mee?

Annons:
Hawknestgrove
2010-02-09 01:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Underbart! hon överträffar allt! Och är en liten riktig busa! Hon sätter fart på alla, just det, vid 5tiden på morgonen! Men en så fin och rolig kisse trodde jag aldrig att det skulle bli!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
2010-02-09 01:32
#22

Aww så underbart! Vad glad jag blir! =)

Kalendula
2010-02-09 01:33
#23

Fan, vad trött jag är på mina sömnproblem! *suckar* Gäspar* Är så trött men kan inte somna.Gråter

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

evrekaw
2010-02-22 00:16
#24

De hade mig att gå sömnskola på psyk… Vilket skämt!!!!Skrikandes Tror de att man är en komplett idiot!!! Tuggade på om självklara saker… Gammal skåpmat!!!

Tanten som höll i det hela blev uppenbart störd av min illa dolda sarkasm - herregud - jag skulle kunna doktorera i bristande sömnvetenskap… Förutsätter Landstinget att psykiskt sjuka med grava sömnstörningar är kompletta idioter?Skrikandes

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

David
2010-02-22 00:18
#25

#24. Ja, ibland känns det lite så tyvärr.

Är väl därför jag avfärdar många sådana "behandlingar" rätt snabbt. Ja, jag vet att man ska ha svalt i sovrummet, att man bara ska använda sängen till att sova i osv osv… Men int´ sover jag bättre för det.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Svea-
2010-02-22 00:35
#26

jjjjjjjjjjjjjaaaaaaa.. men nu har jag tagit min sussa gott tablett så nu ska jag väl sussa gott snart hoppas jag…en natt i alla fall.. kram på er å hoppas ni oxå kan sova nu.

Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

evrekaw
2010-02-22 22:51
#27

# 26 Ja tänk om det var så enkelt… En tablett… Jag tar en coctail (enl. läkares ordination) på fyra olika preparat - å inte f-n sover jag…

#25 Precis! Man behöver inte få det självklara påpekat för femtielfte gången. Man behöver att någon förstår och tar en på allvar!

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Destany
2010-02-23 12:53
#28

Jag kan somna men jag kan inte hålla mig sovande.. vaknar i genomsnitt 5 gånger per natt o det gör att jag e dödstrött på morgonen.. inatt hade jag så konstiga drömmar så jag vaknade helt förvirrad.. tog ett tag innan att jag fattade att det var en dröm..

David
2010-02-26 07:31
#29

#28. Ungefär så har det varit senaste månaden för mig också. Har fått relativt lätt att somna, men ack så svårt att hålla mig sovande. Blir någon timmes sömn, ett par timmar vaken, sova någon timme osv osv… Och drömmarna är så tydliga att det tar en stund för mig också att inse att det bara var en dröm (på gott och ont ibland)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
2010-02-26 09:23
#30

#28 #29 Precis så där har jag det oxå med sömnen Rynkar på näsan

David
2010-02-26 09:24
#31

#30. Nu i natt när jag vaknade blev jag grymt besviken.

Hade haft en jättemysig dröm om en tös som jag var "rätt" kär i för sådär 5-6 år sedan, och som nyss tagit upp konakt med mig. Men attans att det bara var en dröm. Gråter

Fast så trött som jag är nu lär jag snart gå och lägga mig igen, och vem vet, drömmen kanske kommer tillbaka. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
2010-02-26 09:27
#32

Ja så konstiga drömmar man kan ha, både vackra och hemska. Hoppas din dröm fortsätter när du somnar igen David.

Nu ska jag försöka få tag på nån på FK IGEN *sur*

Hawknestgrove
2010-03-04 17:29
#33

ja och här är det varje natt en liten fyrfota herre som väcker mig ofta och sen är det lygens att somna om. Mycket på grund av värken, förstås. Men det går framåt, nere i 4-6 alvedon om dagern! OCh morfinplåstren vågar jag inte ta.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: