Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2327 ggr
pernillaa
2010-01-31 10:34

Hur veta med 3åring? =(

Jag behöver lite hjälp och råd i min situation med min son som bor hos mig varannan vecka. Ni kan läsa allt ni behöver veta på den här länken.

Tråd i Bokstavsfolk iFokus

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
HannaM
2010-01-31 13:09
#1

Jag tror du redan vet, han verkar inte må bra, om det beror på den turbulenta start han haft i livet eller om det är npf eller både och kan jag inte säga något om men jag tror att både du och han skulle må bra av att ta kontakt med bup dom tar så små barn också va?)och se vad dom säger.

pernillaa
2010-01-31 13:30
#2

Ja, min lilla pojk. Nånting måste hända i alla fall. =(

Ha en bra dag! // Pernilla

Aviendha
2010-01-31 14:01
#3

Oavsett vad det beror på så mår han enligt dig inte bra, och du är ju hans mamma så du om någon vet. BUP är ju ett bra alternativ, om de inte är rätt instans kan de iaf tipsa dig om vart du bör vända dig. Det går att göra en hel del utvärderingar på unga barn, och det går att få en hel del hjälp med. Min erfarenhet (som syskon då men i vilket fall) är att bemötandet är riktigt bra och att man tas på allvar, även när det gäller riktigt små barn.

pernillaa
2010-01-31 15:47
#4

Ja, det blir BUP, men jag är så otroligt rädd för vad som händer när jag tar upp det med pappan. jag är så svag i mig själv och han krossar mig varenda gång. Jag ger inte upp, men det kommer svida nå ohyggligt och troligtvis ta lång tid innan vi kommer fram till något typ av samarbete.

Jaja. det löser sig. Börjar väl med att rådfråga BUP om det här på egen hand först och kanske dom kan hjälpa mig förklara för pappan att det inte behöver vara varken lögn från min sida att han mjår dåligt eller att det behöer vara mig det är fel på bara för att det kanske enbart är hos mig han visar det. För jag vet att pappan kommer blåneka till att sonen beter sig konstigt även hos honom, oavsett om det är så eller inte, sen kommer han vända det till att det är mig det är fel på. Det jag har gjort fel isf är att jag har fortsatt kört på och försökt lära honom mina regler här hemma, trodde det skulle hjälpa honom och göra honom mindre förvirrad att veta vad som gäller och inte släppa på det men det går åt fel håll i hans mående, så nu släpper jag efter till jag vet hur jag borde göra.

BUP nästa då. =(

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: