Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2502 ggr
isa
1/27/10, 4:47 PM

Hur vill ni handla?

Här kommer en undersökning , som är lite utanför ämnet, men ändå innehåller psykologi tycker jag.

Hur vill ni handla? Vad känns bäst för er när ni är inne i affären? Jag tänker mest på vanlig mataffär. Inte klädaffärer eller andra affärer.

Annons:
isa
1/27/10, 4:49 PM
#1

Jag måste handla mat ensam. Annars kommer jag ut från affären, med fel saker. Ibland har jag sällskap av en person i min familj. Hon har lärt sig nu att jag måste handla ifred, så om vi går in i mataffären tillsammans, så lämnar hon mig ensam därinne, och så möts vi , vid kassan.

Jetaime
1/27/10, 5:36 PM
#2

Emsam helst, annars kan jag inte koncenterar mig på det jag ska göra. Handlar helst någon annastans också för jag gillar inte att träffa människor som jag känner, det känns lättare att smälta in om ingen känner en. Eller så kan jag handla med någon annan, det beror på vilket humör jag är på och vad jag känner för..

flikkan77
1/27/10, 6:18 PM
#3

Jag har så svårt att ta egna beslut så jag vill ha med någon vuxen. Annars kommer jag inte hem med något alls… eller jo… då kommer jag med med en liten flaska vatten. Klarar inte av att gå in i en affär och gå ut utan att handla. Då tror jag att folka ska tro att jag har stulit nått.

"You just have to belive…"

David
1/27/10, 7:03 PM
#4

Jag handlar väldigt väldigt gärna ensam. Åtminstone när det är "storhandling". Kan väl tänka mig att ha med mig någon om det är någon enstaka sak som ska köpas…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Musiken
1/27/10, 7:42 PM
#5

Ensam. Ingen stress, inget tjaffs, inget "om-jag-koper-det-dar-sa-kommer-han/hon-tro-si-och-sa-om-mig" och framfor allt sa kan jag ga fram och tillbaka hur manga ganger jag vill utan att kanna mig stressad over att jag drar ut pa den andra personens vardefulla tid.

HannaM
1/27/10, 8:07 PM
#6

Beror på hur jag mår. Är det hyffsat ok så är nog ensam bäst, behöver inte bestämma tillsammans med någon eller som #5 säger fundera över vad folk tror om en när man köper saker och ting. Mår jag äsmre måste jag ha sällskap för att ta mig ut och för att kunna få med mig något hem alls.

Annons:
Bergspuman
1/27/10, 8:28 PM
#7

Handlar bäst ensam, annars MÅSTE jag ha nån slags lista. Det blir ingen ordning utan lista, om jag har någon med mig.

Går jag o handlar med kärbon, så blir oftast så att jag jagar mellan hyllorna, säger till honom att hämta ditt o datt, jag blir målmedveten som en torped liksom.

Sovgott
1/27/10, 9:38 PM
#8

Handlar helst och bäst ensam.

Att gå och handla med min sambo utan att ha bestämt vad vi ska köpa och utan inköpslista = katastrof.

kerstinjo
1/27/10, 11:32 PM
#9

Fast det blev alldeles fel det här, för mitt alternativ fanns inte. För det spelar ingen roll om jag har barn o barnbarn i sällskap eller om jag handlar ensam.

 Kerstin 

 

isa
1/28/10, 12:33 PM
#10

Oj, i båda mina undersökningar som pågår just nu, så glömde jag alternativet "annat"/"berätta gärna själv".

Förlåt till dom som inte kunde välja det alternativet.Skäms

flikkan77
1/28/10, 4:49 PM
#11

Har lyckats handla helt själv idag utan att ringa och fråga maken och varenda vara jag la i korgen. Glad

"You just have to belive…"

LinnB
1/28/10, 7:09 PM
#12

Jag tycker om att handla själv. Gå där och drömma lite lagom i min takt och själv bestämma vad jag vill ha, utan stress. Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

fotokrafs
1/28/10, 7:58 PM
#13

Jag och maken handlar alltid tillsammans… ingen av oss gillar att vistas i butiker men det går ändå lättare när vi är två. Snabbare, roligare och mindre ångest.

Annons:
isa
1/28/10, 11:19 PM
#14

#11 Bra flikkan!

Tack för alla svar. Jag tycker det är intressant att läsa om alla era turer i affären. Tycker överhuvudtaget, att det är ett ganska intressant fenomen att se hur olika människor beter sig inne i mataffärerna faktiskt. T.e.x så brukar det vara den man minst anar som är den personen som klagar på att det är för lång kö, och att de ska öppna en kassa till.

Eller hur folk klagar på hur dyrt det blev, och så ska stå och tjafsa om priserna……och så ser man vad de har handlat, ofta är det hur oekonomiskt som helst, så att det inte är konstigt att slutsumman skenar iväg. Nuförtiden kan de ju inte klaga på den stackars kassörskan att hon slagit in fel summa i alla fall eftersom allt läses av elektroniskt.

Upp till toppen
Annons: