Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 2977 ggr
Kalendula
2/12/10, 12:25 PM

Sexuellt antastad

Jag fick på för några dagar sedan av min bästa vän att han blev sexuellt antastad när han var 6 år av en tjej som då var 18 år. Nu förstår jag varför han har svårt för fysisk närhet och väldigt mån om sitt space. Han sa det bara helt apprå på.

Jag kunde inte sova en blund natten efteråt. Och tog upp det dagen efter för han frågade mig hur natten hade varit och jag sa att jag inte kunnat sova pga det han hade berättat. Han ville att jag aldrig mer skulle ta upp det. Vilket jag respekterar.

Men hur ska jag någonsin kunna närma mig honom, för det han upplevde har satt fruktansvärda spår. Jag förstår det, har själv blivit utsatt, men det är en annan ställning, för jag fick hjälp. Han har sagt vid flera tillfällen innan han berättade om vad han blivit utsatt för att han vill inget hellre än att få fysisk ömhet men att han inte fixar det.

Han kan krama om mig ibland. Vilket jag uppskattar enormt, för jag vet vilken kraft och mod det krävs för honom att ends krama. Snälla, hjälp mig, för jag får aldrig prata med honom om det mer. jag vill bara att han ska lita på mig att jag inte kommer att gå in på hans speace.

Kram

Kalendula

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Annons:
[aspie]
2/12/10, 12:41 PM
#1

Svår fråga det där. Vet inte om jag kan svara på det heller då vi människor är så olika. Jag har själv blivit utsatt för sexuella övergrepp och har pga det problem.

Tror att personen som blivit utsatt måste söka hjälp för att nysta upp härvan innan Han/hon kan gå vidare.

Hoppas någon annan kan ge dig ett bättre svar

Kalendula
2/12/10, 12:56 PM
#2

Jag har läst stora delar av natten om just detta och det finns olika former av hjälp. Bl.a en tre stegs metod. Men att det är vanligt att man bara klarar steg 1. Och jag läste eller fick uppfattningen med att det bästa är att ta upp det och prata med en vän som man kan lita på. Och som förstår. Men nu kan jag ju inte ta upp detta med honom. Utan måste iså fall närma mig eller "jobba" med det på ett annat sätt.

Lite grann från ämnet, han har berättat så många gånger att jag är den personen i hans liv som han har kunnat öppna sig inför. Och jag tror honom för han har verkligen berättat om sina innersta tankar och funderingar ur många aspekter. Vi har känt varandra lite mer än 1 år. Och han är en person som absolut inte uttrycker sig i starka ord. Han berättar varje dag hur mycket han gillar och tycker om mig. Men igår sa han plötsligt att han älslkar mig och att han är så tacksam att han har mig i sitt liv. Jag blev rätt förvånad över dom starka orden.

Jag vill inte på något sätt utsätta honom för något som gör att han känner sig utsatt bara för att jag har gjort "något" fel. Men samtidigt kunna hjälpa honom.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Upp till toppen
Annons: