Annons:
Etikettakuta-situationer
Läst 2035 ggr
Togla
2010-02-07 14:47

orkar inte längre.

Nu har jag kämpat som en galning , utan några framsteg. Det har bara blivit värre , jag är rädd för att komma hem hela tiden för jag och mamma bråkar konstant.. jag mår dåligt hela tiden , just nu är självmord den enda utvägen för mig. men jag är rädd.. Jag ser inte meningen med att leva längre , allt som jag någonsin älskat finns inte längre..

MVH Elin

Annons:
Katarina
2010-02-07 16:19
#1

Du ska inte behöva må så dåligt! Du skriver att du kämpat hårt, har du gjort det ensam? Det finns kuratorer på skolor och ungdomsmottagningar. Har du försökt ta kontakt med någon av dom? De har sett och hört det mesta, och dömer inte.

BUP kan du också alltid vända dig till. Likaså där, det har stor erfarenhet, och kan komma på hjälp och lösningar du själv inte tänkt på.Om du inte förmår dig att ringa kan du väl skicka ett mail?

Finns det ingen annan vuxen i ditt liv du kan prata med och som kan hjälpa dig?

Jag vände mig till en av min mammas väninnor en gång när jag var ung. Hon hjälpte mig massor.

Har du någon släkting eller annan kontakt som kan hjälpa dig, och som du ev. kunde bo hos ett tag? En kompis med trygga föräldrar?

Försök tänk efter ordentligt. Det kan finnas fler personer än du tänkt på.

Skickar en kram till dig!

Chestnut
2010-02-07 18:03
#2

Ibland är livet motigt. Kände som dig ett par veckor när sak på sak, på sak kom och jag kämpade men mötte bara motgångar. Igår vände det. Så efter regn kommer faktiskt solsken, det gäller bara att ta sig igenom regnet!

Som #1 skriver ska du inte behöva må som du gör, det finns massvis av ställen att få hjälp på.

*KRAM*

Med vänliga hälsningar
Chess

Togla
2010-02-07 18:23
#3

Tack era fina mäniskor <3 ni är så stöttande! jag ahr haft det såhär i flera år. Mitt solsken är mina två bästa vänner. Dom finns alltid där. Tack ska ni ha!

MVH Elin

Loveferrets
2010-02-08 00:15
#4

Har suttit i din sits och vet hur det känns, det är jätte skönt att du har vänner som finns där för dig i ur och i skur, det är guld värt.

Kan vara svårt just nu att ta till dig men försök och finna det minta lilla positivt som du tycker om att göra, bara att ta en fika ute, eller så ett tv-program som du gillar, jag vet det låter knäppt men du kommer märka skilllnad.

Även omdu inte känner för grejer du vill hitta på så försök ändå för du kommer vinna på det.

Sen så finns det underbara människor som t.e.x. kurator eller liknande som kan hjälpa dig.

Glöm aldrig, du är unik och du är värd det allra bästa och du är stark, du kommer klara det här. All All lycka och många kramar. Behöver du prata så skicka ett pm så ordnar vi det.

Hawknestgrove
2010-02-09 00:51
#5

ja du ska inte känna dig så ledsen. Du  kommer att komma över det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: