Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 3747 ggr
[LucyInTheSky]
2010-01-12 01:19

Ångest och mardrömmar..

Idag vet jag inte riktigt vad jag har mig själv.. Ångest, panik och sån rastlöshet över saker jag inte egentligen behöver tänka på.. Men att koppla bort tankarna är svårt.

Är så trött men vågar inte stänga ögonen för jag hade sådana mardrömmar i går.. Jag vaknade genomsvettig, med tårarna rinnande och panik i hela kroppen..

Jag drömde kanske fåniga drömmar för vissa men för mig var det riktigt verkligt och så hemskt.

Jag hittade inte Ruu, han var ingenstans. När jag sedan hörde honom så kunde jag inte röra mig.. Jag försökte sträcka mig efter honom och fånga in honom men det går inte..

Sen springer jag genom skogen det är kallt och jag vet inte vart jag är. Hör röster som skriker hjälp mig.. Men jag hittar ingen är helt ensam.. Jag såg alla mina pojkar försvinna framför ögonen och kunde inte fånga in dem.. Ibland var det eld, ibland vatten och Melvin blev påkörd.. Och min sambo Rasmus.. Han skrattade åt mig, knuffade undan mig och sa att det är sånt som händer när jag inte tar hand om mina saker..

Jag vaknade som sagt helt förstörd.. Tog lång tid innan jag kunde berätta för Rasmus.. Han bara satt där nyvaken utan att fatta vad som var fel.

Så jag är såå rädd för att sova nu.. Vill inte uppleva de drömmarna igen.

Vill sååå ta en attarax att sova på men vågar inte, vill vara skärpt i huvudet i morgon.. Pappa fyller år. Och Attaraxen gör mig så dimmig i huvudet.

Ska nog ta en katt under varje arm och bädda ner mig i sängen.. Även om det innebär ångest.

Hoppas ni andra kan sova..

Kramar!

Annons:
Lyan
2010-01-12 01:45
#1

Usch! Fy!

Kan bara hjälpa dig med massor av styrkekramar! Hoppas det går bra!

Kramar på dig!

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Ambrosia]
2010-01-12 03:07
#2

Men vilken läskig dröm. Förstår att du inte vill sova då.

Kram Ambrosia

Aviendha
2010-01-12 03:52
#3

Stackare. Plågas själv periodvis av riktigt verkliga, brutala mardrömmar som ofta inebär att jag såras av min kille och/eller att mina djur far illa på något sätt. Det tär och det är så hemskt - varje gång.

Sen det där med ångest, hade det bara vart tankar på sådant som man behövde tänka på så hade det ju vart hanterbart, men tyvärr så är ju inte det alltid fallet med ångest. I mitt fall är det ofta just sådant jag egentligen inte behöver tänka på eller känna ångest inför som är värst. Hoppas du sover bättre denna natt.

Hawknestgrove
2010-01-12 16:33
#4

Se dina drömmar som en diskrensning. Det ska ut!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
2010-01-13 13:13
#5

I natt är första natten på länge jag sovit utan att dröma något alls.. ( I allafall minns jag inte det) Mycket skönt att bara få sova.

Hawknestgrove
2010-01-13 13:47
#6

JA drömmer  det gör man alltid. det är ditt sätt att rensa hjärnan. MEn man minns ofta bara det senaste innan man vaknar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[LucyInTheSky]
2010-01-14 00:21
#7

En mening här på iFokus gjorde mig så ledsen.. Varför? Den människan är ju massa mil bort.. Varför bry sig? Jäkla internet, jäkla ångest..

Jag vill sova, men sömn=ångest..

Gaaaahh!

Kanske bara ska släppa ut all frustration och dunka huvudet i väggen eller nåt.

Hawknestgrove
2010-01-15 00:49
#8

länka Lucy….. vad menar du?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: