Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 5421 ggr
Verra88
2010-01-09 03:00

Skrev detta till psykiatrin i natt!

                                                         Hej!               

Kommer du/ni ihåg mig? en liten prick som inte mår bra, eller rättare sagt inte mått bra under flera år.         Det är jag som haft kontakt med Mobila Teamet sen våren 09 Med Cecilia Walin du vet. Dom har kastat bort mig   känns det som. Får man göra så? Dom gav mig nån diagnos psykos fattar ingenting för 3 eller 4 månader sedan, gav mig en medicin som heter    Seruquel Depott 600 mg ska jag äta men äter endat 300 mg min citalopram 30 mg är SLUT   eftersom de bara skrev ett enda recept, och

har nästan slut på medicinen. De har INTE ens hört av sig till mig under 3-4 månaders tid och undrat hur jag har det. Därför det känns som dom bara kastar bort mig.

  Mobila Teamet har inte gätt mig nån annan kontakt, så därför borde det vara deras plikt att ha kontakt med mig tills de skaffat mig nån annan.       Jag är så tom och arg / förbannad över detta. Har under  dessa månader dom inte hört av sig lyckats eller försökt att avrätta mig själv 3 gånger tror  jag. Inget jag skulle säga till dom men alltså jag är så besviken, jag trodde på er. Jag trodde inte jag skulle bli sviken och lämnad i sticket här som  jag blev i Luleå Psykiatrin där. Ni / dom måste förstå att jag inte har kraften längre att orka stå och tjata jag mår dåligt hjälp, hjälp.

Har ingen ork att  ringa Cecilia har jag försökt ett par gånger att få tag på men det jag får till svar är, Hon är inte här, hon är sjuk ska jag lämna ett meddelande,                                                                           

ja  visst säger  jag och lämnar mitt telefon nr som de sen lägger på hennes rum. Men ingen har hört av sig. Kan ju nästan tro att hon dött eller så. Hon är den enda som jag kunnat öppna mig förr, ingen annan i Luleå eller här har jag kunnat öppna mig för. om en vecka har jag slut medicin,

Jag kommer inte att  fara och träffa doktor Göran den 14/1 eftersom jag tycker att jag blivit så illa behandlad nu. Ger mig ett enda uttag på medicin sen hör ingen av sig, och råga på eländet ger mig en diagnos, Då borde dom ju verkligen haft kontakt med mig. Kan du förstå hur ensam jag känner mig? Och jag har inte  råd  att betala 80 kr natt på psyket jag har en ekonom

Alltså jag börjar jobba på måndag och har ångest  för det. För att jag inte har nån ork i mitt liv, sover hela dagarna sen får jag vara uppe på nätterna.

För ångesten håller mig vaken. Röster och spöken Håller mig uppe. Vill inte gå ut längre för alla människor, och jag hatar sjukhus.

Just nu önskar jag bara att jag blev medvetslös hamnade i koma och  fick åka ambulans och inte vakna på en månad så jag slapp veta att ingen hör av sig. Jag är tom utan hopp.

 Skriver med de små pytte krafter jag har kvar  till  dig nu. Du kan ju göra som du brukar lämna brevet vidare så de får höra av sig. Men jag tror inte dom kommer göra det,

Varför skulle dom efter 3-4 månader. Ne jag är bokstavligen besviken riktigt besviken på alla som jag haft kontakt med. Litade på psykiatrin och mobila här efter att blivit sviken av psykvården i Luleå. Jag säger det igen jag får en diagnos medicin i ett uttag sen slutar de höra av sig. FY FAN.!!! Vet inte vad jag ska säga längre   

Mv.H och besvikna h Veronica

Annons:
David
2010-01-09 17:12
#1

Har du ett läkarbesök den 14/1? Tycker absolut att du ska gå dit, för där kan du både få nya recept och kunna ta upp vilken öppenvårdsmottagning du ska tillhöra.

Jag hoppas att det skett en miss varför du hamnat "mellan stolarna".

Vad var det sista ni pratade om vid ert senaste samtal? Tänkte om jag kunde försöka lista ut vad som gått fel eftersom ingen haft kontakt med dig sedan dess.

Du ska alltid veta att du kan åka in och få träffa dem utan att ha bokat tid, dock främst på vardagar mellan 07.00 - 22.00. Du anmäler dig i vanliga luckan och säger att du vill träffa mobila teamet så kommer de rätt snbbt och hämtar dig ifrån väntrummet. Ibland måste man tyvärr själv ligga på för att komma in i systemet på riktigt. De har väldigt många patienter, och det allra vanligaste är att de träffar dem kanske 3-4 gånger, sedan tar en öppenvårdsmottagning över behandlingsansvaret, vilket de säkert trodde gällande dina recept. Väldigt ofta (nästan alltid) är det patienten själv också som får ta kontakt när recepten börjar ta slut, men det är något du skulle blivit informerad om, att du skulle hört av dig när receptet började ta slut.

Nu under vintern har det också varit lite kaos inom psykiatrin, då det slutat en del Medarbetare p.g.a. landstingets sparbeting. Det har gjort att många anställda fått ta över patienter ifrån andra behandlare också, och belastningen på det mobila teamet (som är namnet på akutmottagningen) har fått hoppa in för många under "glappet".

Tycker absolut du ska gå till det läkarbesök du har nu i veckan. Både för medicinernas skull men också för att ta upp hur din vård och din kontakt med psykiatrin ska se ut framöver.

Lycka till!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[rolnor]
2010-01-09 17:38
#2

Det är viktigt att se sin egen roll i problematiken, instämmer KRAFTFULLT att du ska gå på ditt läkarbesök!!

Lycka till!

Verra88
2010-01-09 18:43
#3

DavidE : Det enda vi pratade om senast var hur jag mådde, det ville veta vad jag hör osv vilket jag har svårt att prata om till dem sen fick jag ett recept på den där medicinen seruquel.. Jag får väll över väga om jag orkar fara ditt.. Visst skulle det vara bra som du säger. Men Göran är inte den bästa läkaren direkt att ha att göra med.

rolnor: Ja jag ska tänka på det. Men jag tycker fortfarande att det är dålig stil av dem att inte höra av sig.. Dem värkar ju inte vilja veta av mig längre…

Aviendha
2010-01-09 19:11
#4

Även min första kontakt, som jag vet brydde sig otroligt mycket om mig, hörde inte av sig. Det fanns inte tid och resurser, det är den krassa sanningen. Tyvärr kommer ingen att åka hem till en och putta igång en, man får faktiskt ta tag i saker själv för att komma in i "hjulet", då kan man kanske få en kontakt och göra upp om vad som gäller. En del behöver kanske bli uppringda, och då kan det säkert ordnas, men de allra flesta får faktiskt ta sitt eget ansvar och höra av sig när de behöver hjälpen. Idealet hade väl vart att en psykolog ringde varje månad till alla, även "friska" och hörde hur det var, men det är en utopi.

David
2010-01-11 02:03
#5

Jag tror nästan alla här inne kan vittna om att de själva fått lega i för att komma in i systemet, och att man får ta ansvar för att få sina recept förnyade i tid och liknande.

Vet att akutpsykiatriska mottagningen (mobila teamet) här uppe är väldigt duktiga på att höra av sig under en kortare period om de fått i uppdrag att göra det. Men det handlar om en kort period. De erbjuder också planerat och akut samtalsstöd i väntan på att man får en riktig kontaktperson.

Ifrån hemsidan;

Vid kortare, akuta behandlingskontakter kan Akutpsykiatriska teamet hålla i och slutföra hela kontakten. Då det bedöms finnas behov av längre tids behandling kan den erbjudas i något av öppenvårdteamen.

Hoppas verkligen du går till ditt läkarbesök. Det är svårt att få läkartider här, nästan 50% av överläkartjänsterna är vakanta. Och ditt läkarbesök kommer garanterat hjälpa dig in i systemet och med recept och liknande.

Lycka till!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

naala
2011-06-19 19:12
#6

Jag blir så arg  när jag läser hur psykiatrin jobbar.Har min dotter som varit i kontakt med dom i 5 år,,,va har dom gjort…jo dom har gjort henne till en tablett missbrukare,,,dom har aldrig gjort nån utredning på henne,,,hon har aldrig blivit erbjuden psykolog samtal som vi så många gånger har böna o bett om,,,,

Hon ville själv ha mycket samtals terapi,,,men inget har hänt,,,elller om jag säjer så här så har de hänt mycket negativt nu i henne liv,,,hon har totalt gått ner i etn svår missbruk,,,Och de är psykiatrin i luleås fel…dom behnaldar månniskor som test råttor,,,testar bara olik tabletter för att se om de funkar ,,,sen ska de bytas till nå annat skit,,,Är  så färbannad på hela psykiatrin,,,Dom jobbar inte inom 2011 utan dom har en bahndling som har stannat kvar i utvecklingen typ 1940 talets behandlings sätt…Sorry men de är sant……

Hur kan en handläggare inom psykiatrin sitta och prata med en patient om samma benzo tabletter som hon äter,,,om hur godis sugen hon blir när hon tar dom m,m,  jag kallar de för parkbänks disskusion…..

Jag säjer bara åt helvete med psykiatrin i sunderbyn,,,

Kan bara säja så här,,,,dom har FÖRSTÖRT MIN DOTTERS LIV…och de kommer dom att få fan för,,,,hur många till ska dom få förstöra livet på….Bättre att att gå till vetrinären där får man då bättre hjälp …….

Annons:
[rolnor]
2011-06-19 19:59
#7

Beklagar, själv har jag fått ett fantastiskt bemötande här i Botkyrka, jag har i och för sej inte begärt terapi eftersom jag redan gått flera år som jag betalat ur egen ficka (svindyrt). MEN, se upp lite med språket, det är inte OK att öppet hota någon… Hoppas att ni hittar rätt tillslut.

Skrikandes

Howliten
2011-06-20 08:29
#8

Man kan inte förändra andra, bara sig själv.

Sitt inte och vänta på att andra ska höra av sig eller göra något för dig. Gör själv. Åt dig själv. Ta kontakt med läkaren, sjukvården om du tycker att du ska ha hjälp. Ta bort din sårade stolthet och gör något till dig själv. Du är värd det.
Ta tillbaka makten i ditt liv. Ge inte bort den. Är något oklart i din behandling. Kräv svar. Ge dig inte. Men förvänta dig inte att andra ska göra eller veta vad du vill. Det vet bara du.
Det är lätt att säga att DE inte bryr sig om dig. Men bryr DU dig om DIG?

Du har ett eget ansvar för dig själv. Ingen annan har ansvar för dig.

Jag hoppas att det löser sig för dig och att du hjälper dig själv att få den hjälp du vill ha.

Vänligen.

Jag är glad. Är du?

Upp till toppen
Annons: